• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94081811058
  • خبرنگار : 71548

روزنامه‌نگار ژاپنی در نمایشگاه مطبوعات:

با اخبار تند و یک‌طرفه نمی‌توانیم مخاطبان را جذب کنیم

با اخبار تند و یک‌طرفه نمی‌توانیم مخاطبان را جذب کنیم

در سومین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات نشستی با مضمون آشنایی را روزنامه یومیوری و فعالیت خبرنگاران ژاپنی و چگونگی توزیع روزنامه در ژاپن برگزار شد.

در سومین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات نشستی با مضمون آشنایی را روزنامه یومیوری و فعالیت خبرنگاران ژاپنی و چگونگی توزیع روزنامه در ژاپن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، در این نشست کنجی ناکانیشی، رییس دفتر روزنامه یومیوری ژاپن درباره نحوه انتشار این روزنامه، شرایط روزنامه‌نگاری در ژاپن، دفاتر روزنامه در سراسر دنیا و همچنین بخش کودکان این روزنامه به بیان توضیحاتی پرداخت.

این روزنامه‌نگار ژاپنی درباره‌ی روند انتشار این روزنامه از گرفتن خبر تا رسیدن آن به دست مخاطبان، گفت: حدود 7300 سرویس این روزنامه را به دست مردم می‌رساند؛ البته این نکته را باید در نظر گرفت که این روزنامه بالاترین تیراژ روزنامه‌های ژاپن را به خود اختصاص داده است.

کنجی ناکانیشی با بیان اینکه این روزنامه سه دفتر جداگانه روزنامه‌نگاری دارد که هر کدام به شیوه متفاوتی انتشار پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: یوم یوری تنها یک روزنامه نیست بلکه تیم بیسبال حرفه‌ای است و چندین مجله فرهنگی به همراه روزنامه ویژه‌ای برای کودکان را نیز در ساختار خود جا داده است.

او درباره روزنامه ویژه کودکان توضیح داد: در این روزنامه تلاش کردیم تا اخبار را در همه زمینه‌ها به زبان ساده به همراه نقاشی به کودکان انتقال دهیم. هدف از این کار این است که بتوانیم کودکان را به فرهنگ روزنامه خواندن جذب کنیم.

وی ادامه داد: استراتژی جذب کودکان به روزنامه خواندن تنها در ژاپن اعمال نمی شود بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز این اتفاق می‌افتد؛ البته روزنامه ویژه کودکان فروش خیلی خوبی تاکنون در کشور ژاپن داشته است.

این روزنامه‌نگار ژاپنی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شرایط اعمال سانسور در روزنامه‌های ژاپنی، اظهار کرد:‌ ما هیچ سانسوری برای روزنامه‌نگاری در کشورمان نداریم البته قبل از جنگ جهانی دوم این سانسورها اعمال می‌شد. اصولا ژاپنی‌ها مردمی معتدل هستند و ما روزنامه‌نگاران با اخبار تند و یک‌طرفه نمی‌توانیم مخاطبان را به خودمان جذب کنیم.

او درباره حادثه هیروشیما و مسئولیت روزنامه‌نگاران در قبال این حادثه تلخ، گفت: با وجود گذشت 70 سال از وقوع این حادثه همچنان برای ما اتفاقی دردناک تلقی می‌شود اما در حالی که از این موضوع عصبانی هستیم تلاش می‌کنیم تا هدفمند به سمت جلو حرکت و پیشرفت کنیم. من هم به عنوان یک خبرنگار همچنان مقالاتی را در این زمینه کار می‌کنم تا این واقعه فراموش نشود ولی باید به این توجه کرد که انتشار این مقالات مانعی برای پیشرفت ژاپن نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.