• شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94082313896
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی:

حدود 30نفر از خراسان شمالی کاندیدای مجلس می‌شوند

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: باید با مشارکت همه عوامل اجرایی و نظارتی تلاش شود تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات سال جاری فراهم شود.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی گفت: باید با مشارکت همه عوامل اجرایی و نظارتی تلاش شود تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات سال جاری فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منطقه خراسان‌شمالی، محمد رحیم نوروزیان در جلسه ستاد انتخابات استان خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود تا در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که «همواره پس از تاسیس استان میزان مشارکت مردم خراسان‌شمالی در انتخابات بیش از میانگین کشوری بوده است» افزود: در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نیز مشارکت مردم خوب بوده و بدون تنش انتخابات برگزار شده است.

وی با ذکر این‌که «حدود 30 نفر در استان برای مجلس شورای اسلامی کاندیدا خواهند شد» خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات موجود در کل کشور تقریبا به طور میانگین برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی بین 10 تا 15 نفر کاندیدا وجود دارد که این شاخص در استان کمتر از میانگین کشوری است.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی ادامه داد: در دوره هشتم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان 62 نفر و در نهمین دوره نیز با افت حدود 50 درصدی این شاخص به 39 نفر در استان رسید که امسال این آمار 30 نفر است.

وی با بیان این‌که «ثبت‌نام کاندیداها از 28 آذر ماه سال جاری آغاز و تا چهارم دی ماه امسال ادامه دارد» گفت: پس از این زمان نیز استعلامات و تعیین صلاحیت ها شروع خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت آبروی اشخاص در انتخابات اظهار کرد: باید کسانی به عنوان معتمد در هیات‌ها انتخاب شوند که به معنای واقعی مورد اعتماد بوده و رضای خدا و قانون را مد نظر قرار دهند.

نوروزیان با تاکید بر مراقبت در آرای مردمی، خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم به منظور جلوگیری از ابطال آرای حتی یک صندوق در استان انجام شود؛ زیرا ابطال آرای یک صندوق در انتخابات نه خواست رهبری و نه مردم است.

وی با بیان این‌که «همه امور انتخابات در بستر قانون انجام می‌شود» یادآورشد: در بررسی صلاحیت‌ها باید به منظور جلوگیری از جوسازی و شایعات از هرگونه اظهارنظر خودداری کرد.

وی با بیان این‌که «در انتخابات دادن وعده و وعید به مردم و سپس عدم عمل به آنان سبب آسیب به سرمایه اجتماعی و سرخوردگی در مردم می‌شود» افزود:با توجه به وجود قومیت‌های متفاوت در استان باید به مسائل موجود در این بخش اهمیت فروانی داد.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی با بیان این‌که «نامزدهای انتخاباتی وعده‌های خارج از توان ندهند» اظهار کرد: موضوع اقوام و قومیت‌ها ، تقسیمات کشوری و آب‌های مرزی از خط قرمزها بوده است؛ بنابراین در این حوزه ورود نیابند.

وی با تاکید بر ایجاد شادی و نشاط در انتخابات، افزود: باید جناح‌های مختلف در انتخابات از ورود سخنرانان حاشیه‌ساز جلوگیری کنند.

حجت الاسلام نوری رییس هیات نظارت انتخابات خراسان‌شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید برای روسای ستادهای انتخاباتی یک دوره آموزش قانون و جرائم انتخاباتی برگزار شود.

وی ادامه داد: نداشتن دانش انتخاباتی در هیات‌های اجرایی و نظارت از آسیب‌های موجود است.

وی با تاکید بر عدم وجود نفسانیت در عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات،گفت: باید در تائید، رد و یا عدم احراز صلاحیت‌ها به نوعی عمل کرد که آبروی فرد حفظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha