• یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94082414118
  • خبرنگار : 71429

/ویژگی‌های یک نماینده اصلح/

حاجی‌مشهدی: نماینده حقوقدان به قوانین کشور اشراف دارد

حاجی‌مشهدی: نماینده حقوقدان به قوانین کشور اشراف دارد

یک وکیل دادگستری بر این موضوع که اگر نماینده مجلس حقوق خوانده باشد، بهتر می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند، تاکید کرد.

یک وکیل دادگستری بر این موضوع که اگر نماینده مجلس حقوق خوانده باشد، بهتر می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند، تاکید کرد.

رمضان حاجی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ویژگی‌های یک نماینده مجلس و آشنایی آن‌ها با حقوق، اظهار کرد: بدیهی است که اگر نماینده ملت به حقوق اعم از حقوق بین الملل آشنا بوده و فارغ التحصیل حقوق باشد، بهتر می‌تواند از حقوق اساسی ملت دفاع کند و به سایر قوانین موضوعه اشراف داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر چنین نماینده‌ای به حقوق اساسی ملت اعتقاد داشته باشد، می تواند از حقوق موکلین خود دفاع کند؛ البته این موضوع نافی این نیست که نمایندگان دیگری که متخصص علوم اجتماعی و یا حتی غیرعلوم اجتماعی و انسانی هستند، این ویژگی را ندارند، بلکه آنها هم در صورتی که معتقد به حقوق اساسی ملت باشند، می توانند از حقوق مردم و موکلین خود دفاع کنند.

حاجی‌مشهدی با بیان اینکه در قانون چنین شرطی گنجانده نشده که نماینده مجلس فارغ‌التحصیل حقوق بوده باشد، بیان کرد: از بدیهیات است که اگر نماینده مجلس حقوق خوانده باشد، بهتر می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند و به قوانین مملکتی اشراف داشته باشد.

این وکیل دادگستری در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: ما با قوانینی سروکار داریم که این قوانین مبتنی بر میثاق‌های بین المللی نیستند که انتخاب‌کنندگان بتوانند انتخاب شوندگان صالح خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال موضوع نظارت استصوابی شورای نگهبان از مطالب مورد مناقشه حقوقدانان و برخی افراد است.

حاجی‌مشهدی بیان کرد: زنان، اقلیت‌ها، ادیان و مذاهب مختلف باید بتوانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند و نمایندگان واقعی خودشان را به مجلس بفرستند؛ زیرا وجود یک مجلس مقتدر به همراه مطبوعات آزاد می تواند بر عملکرد حاکمین نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha