• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94082514993
  • خبرنگار : 71473

رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایسنا:

وام 25 میلیونی خودرو مُسکن کوتاه مدت است

وام 25 میلیونی خودرو مُسکن کوتاه مدت است

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بسته جدید اقتصادی به عنوان مُسکن درنظر گرفته شده که تا پایان سال تقاضا را تحریک کند اما مطمئنا این اقدامات، دوای اصلی برای خروج از رکود نیست. از سوی دیگر پرداخت وام 25 میلیونی خرید خودرو هم یک مُسکن کوتاه مدت برای اقتصاد است.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بسته جدید اقتصادی به عنوان مُسکن درنظر گرفته شده که تا پایان سال تقاضا را تحریک کند اما مطمئنا این اقدامات، دوای اصلی برای خروج از رکود نیست. از سوی دیگر پرداخت وام 25 میلیونی خرید خودرو هم یک مُسکن کوتاه مدت برای اقتصاد است.

مسعود خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن ارزیابی پرداخت وام 25 میلیونی برای خرید خودرو و تاثیر آن بر خروج از رکود اقتصادی گفت: این اقدامات در شرایط فعلی یک مُسکن کوتاه مدت برای اقتصاد است، چراکه در حال حاضر مشکل اصلی کاهش تقاضاست.

وی افزود: به دلیل نبود تقاضا، دولت بسته جدید را به عنوان یک مُسکن در نظر گرفته است تا بتواند حداکثر تا پایان سال تقاضا را تحریک کند اما مطمئنا این اقدامات دوای اصلی برای خروج از رکود نیست.

رییس اتاق بازرگانی تهران درباره دلیل تمرکز بسته جدید اقتصادی روی صنعت خودرو گفت: سال گذشته یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی صنعت خودرو بود؛ صنعتی که نقش اصلی را در میان صنایع مختلف بازی می‌کند و دولت بر این اساس تصمیم گرفت در بخش خودرو وام پرداخت کند. چون معتقد بود تقاضا برای آن وجود دارد و مردم برای خرید خودرو اشتیاق دارند و این کار می‌تواند به ایجاد تحرک در اقتصاد کمک کند.

کاهش درآمد مردم مانع خرید خودرو شد؛ نه کمپین

خوانساری همچنین درباره کمپینی که ماه‌های گذشته برای نخریدن خودرو به راه افتاده بود، عنوان کرد: نخریدن خودرو به کمپین ارتباطی نداشت. درآمد مردم طی دو سال گذشته حداقل سالی 20 درصد کاهش پیدا کرده است و این کاهش درآمد باعث نخریدن خودرو شد.

وی اضافه کرد: کمپین نخریدن خودرو بیشتر جنبه روانی داشت به دلیل اینکه این کاهش خرید در زمینه‌های دیگر هم به وجود آمد؛ به عنوان مثال خرید مواد غذایی از جمله مصرف شیر کاهش پیدا کرد در صورتی که برای نخریدن آن کمپینی وجود نداشت.

همچنین محسن جلال پور - رییس اتاق بازرگانی ایران - درباره اینکه چرا دولت برای خروج از رکود بیشتر بر صنعت خودرو متمرکز شده است؟ به خبرنگار ایسنا گفت: بی‌انصافی است که بگوییم تنها به خودرو توجه شده است. در کنار خودرو موضوعاتی مثل خرید دین، کاهش سپره قانونی بانک‌ها، نرخ تسهیلات بین بانکی و مباحث دیگر مورد توجه واقع شد اما بیشتر تمرکز روی خودرو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha