• سه‌شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94082615967
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه:

تشکیل دفتر تأیید شرعی ضوابط و برنامه‌ها از برکات سپاه است

تشکیل دفتر تأیید شرعی ضوابط و برنامه‌ها از برکات سپاه است

نماینده ولی فقیه در سپاه از تشکیل دفتر تأیید شرعی ضوابط و برنامه ها به عنوان یکی از برکات سپاه یاد کرد و گفت: اگر مشروعیت ضوابط و مقررات توسط کارشناسان مربوطه نباشد خسارت غیرقابل جبرانی را در دنیا و آخرت متوجه انسان می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه از تشکیل دفتر تأیید شرعی ضوابط و برنامه ها به عنوان یکی از برکات سپاه یاد کرد و گفت: اگر مشروعیت ضوابط و مقررات توسط کارشناسان مربوطه نباشد خسارت غیرقابل جبرانی را در دنیا و آخرت متوجه انسان می کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ششمین همایش رابطین تأیید شرعی و آیین اختتامیه دومین دوره آموزشی تأیید شرعی شهید میثمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رازینی همدانی مسئول دفتر تأیید شرعی ضوابط و برنامه ها و جمعی از رابطین ، کارشناسان و بازنشستگان دفتر تأیید شرعی در مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در این مراسم از تشکیل دفتر تأیید شرعی ضوابط و برنامه ها به عنوان یکی از برکات سپاه یاد کرد و اظهار داشت: آثار و برکات پایه گذاری و فعالیت این شبکه سودمند به طور قطع ماندگار خواهد بود.

وی افزود: بعضی مأموریتها به نیازهای مادی دستگاهها توجه دارد، اما برخی مأموریتها جنبه اساسی و زیربنایی دارد که غفلت از این بخش خسارت جبران ناپذیر را به همراه خواهد داشت. اگر مشروعیت ضوابط و مقررات توسط کارشناسان مربوطه نباشد، خسارت غیرقابل جبران در دنیا و در آخرت متوجه انسان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آنچه امروز در دنیای غرب انجام می شود براساس فهم عقلانی است خاطرنشان کرد: نیاز است که بشر از دوره علم و عقل گرایی وارد دوره وحی گرایی شود و تحقق این مهم ملت و دولتی قوی و برخوردار از روحیه ی ایستادگی در برابر نظام استکباری و ارتجاعی می خواهد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید تبیین کننده این واقعیت مهم باشد که تنها علم و عقل نمی‌تواند مصالح انسان را تأمین کندو وحی رکن اساسی و تضمین‌کننده است.

سعیدی از ملازمه میان خالقیت و شارعیت به عنوان یک اصل اساسی در منظومه تفکر الهی یاد کرد و گفت : خداوند خالق، خداوند شارع نیز هست و این پیوستگی عقلی و نقلی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فلسفه خلقت براساس فلسفه بعثت طراحی شده و فلسفه امامت تداوم بعثت است و فلسفه فقاهت تداوم امامت در بستر فقاهت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تشکیل دفتر تأیید شرعی را اقدامی جهادی دانست و با اشاره به تلاش و زحمات پیگیر حجت الاسلام و المسلمین رازینی در نهادینه شدن استعلام و اخذ تأیید شرعی ضوابط و مقررات سپاه خاطر نشان کرد: ما در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشته و داریم ،اما جهاد مشروعیت بخشی دستورالعمل ها باید تسری پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین رازینی نیز در این همایش با تبیین اهمیت، نقش و جایگاه رابطین و کارشناسان تأیید شرعی در عینیت بخشیدن به موازین شرعی در سپاه در راستای تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در انطباق ضوابط و برنامه ها از برگزاری جلسات کمیسیون عالی تأیید شرعی به صورت ماهانه با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه خبر داد و گفت: در این جلسات مهمترین مطالب تأیید شرعی با بهره گیری از رهنمودها و تذکرات نماینده ولی فقیه در سپاه بررسی می شود.

وی با بیان اینکه از مأموریتهای مهم و اساسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه توجه به مسائل دینی و احکام شرعی است تصریح کرد :با تدبیری که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند، کلیه ضوابط و مقررات باید به تأیید برسد که به حمدالله در ده ساله اخیر این موضوع در سپاه نهادینه شده است.

رازینی در ادامه پاسخ به سؤالات شرعی سازمانی به صورت متمرکز با کمک دفتر استفتائات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از جمله اقدامات دفتر تأیید شرعی ضوابط و برنامه ها برشمردو اظهار داشت: همچنین در این دفتر تدابیر حضرت آقا رصد، جمع آوری، سازماندهی و موضوع بندی شده و علاوه بر استفاده در تطبیق‌ضوابط ومقررات، به صورت‌نشریه«تدبیرماه» با موضوعات کاربردی تنظیم و منتشر می‌گردد.

همچنین در این مراسم دکتر قنبری رئیس مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی به ارائه گزارشی از برگزاری دوره های عرضی تخصصی در این مجتمع آموزشی پرداخت.

در این مراسم که با حضور رابطین، کارشناسان تأیید شرعی و پیشکسوتان (بازنشستگان) این عرصه برگزار شد از برگزیدگان ارزیابی عملکرد رده ها و نفرات برتر دوره با اهدای لوح یادبود و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

درپایان این مراسم شرکت کنندگان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله جوادی آملی بجاآورده و از بیانات این مرجع عالیقدر بهره مند شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha