• سه‌شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94090301658
  • خبرنگار : 71536

فوتبال ایران تعلیق شد/ روزشمار اتفاقات فوتبالی - 3 آذر

فوتبال ایران تعلیق شد/ روزشمار اتفاقات فوتبالی - 3 آذر

تعلیق فوتبال ایران در سوم آذر را می‌توان مهم‌ترین اتفاق رخ داده این روز در یک دهه اخیر دانست.

تعلیق فوتبال ایران در سوم آذر را می‌توان مهم‌ترین اتفاق رخ داده این روز در یک دهه اخیر دانست.

ایسنا قصد دارد روزانه اتفاقات فوتبالی ایران را در یک دهه گذشته مورد بررسی قرار دهد که در همین راستا و برای آغاز این مجموع گزارش‌ها روز سوم آذر را از سال 82 تا 93 مورد بررسی قرار می‌دهیم. بدون شک مهم‌ترین خبر فوتبالی ایران در سه آذر را می‌توان تعلیق این رشته از سوی فیفا نامید.

سال 82:

این روز در سال 82 یکی از کم‌اتفاق‌ترین روزهای فوتبال ایران بوده است. از اتفاقات مهم امروز می‌توان به پیروزی استقلال اهواز مقابل سپاهان اشاره کرد که هدایت آن را ناصر حجازی بر عهده داشت. حجازی بعد از این بازی گفت از عملکرد شاگردانم راضی نیستم.

در همین روز نخستین جلسه تمرینی تیم ملی برای دیدار با لبنان هم برگزار شد.

سال 83:

علی دایی به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن آسیایی از نگاه هواداران فوتبال در سایت بین‌المللی این رشته انتخاب شد. حدود 72 درصد از مخاطبان به علی دایی رای داده بودند.

برای اولین بار برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که تیمش را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کرد در خبرگزاری ایسنا حاضر شد و به سوالات مختلفی پاسخ داد.

او در این گفت‌وگو گفت که بازیکنان نسل من به حس بی اعتمادی پاسخ دادند. او همچنین گفت که بهتر است به رویای جام جهانی بیندیشیم تا کابوس بازی در پلی‌آف.

مسعود مرادی برای قضاوت فینال لیگ قهرمانان آسیا میان الاتحاد عربستان و سئونگ نام کره جنوبی انتخاب شد.

سال 84:

پنج‌شنبه سوم آذر 84 جامعه فوتبال یکی از روزهای آرام خود را سپری کرد و به نوعی هیچ خبر خاصی از این رشته مخابره نشد.

سال 85:

تعلیق فوتبال ایران را می‌توان مهم‌ترین خبر یک دهه اخیر این رشته دانست. در این روز فدراسیون بین‌المللی فوتبال، ایران را به دلیل آنچه«دخالت دولت در امور فوتبال» خواند از تمامی فعالیت‌های بین‌المللی محروم کرد.

این اتفاق و محروم شدن ایران موجب شد تا فوتبال ایران از خیلی از فعالیت‌ها عقب بماند و عده‌ای ضعف فعلی فوتبال ایران را به آن تصمیم اشتباه علی‌آبادی رییس وقت سازمان تربیت بدنی می‌دانند.

این اتفاق بازتاب‌ گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت که از جمله آنها می‌توان به رویترز اشاره کرد که خبری را با عنوان «هواداران شیفته فوتبال ایران شگفت زده از تصمیم فیفا» بر روی خروجی خود قرار داد.

سال 86:

پس از جام جهانی 2006 و نتایج ضعیف ایران، فدراسیون فوتبال که به دنبال انتخاب سرمربی بود، از وینفرد شفر به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی یاد کرد. او در اظهارنظری گفت: با ایران توافق داریم اما وحدت رویه نه.

در همین روز اشکال دژاگه با تیم ولفسبورگ مقابل بایرن مونیخ به میدان رفت و توانست برای تیمش گلزنی کند. هر چند که تیمش این بازی را با نتیجه 2 بر 1 واگذار کرد.

از علی دایی نیز برای حضور در قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دعوت به عمل آمد.

سال 87:

ناصر حجازی که چند روزی ابومسلم را تمرین داده بود درباره عقد قرارداد با این تیم، گفت: اگر شرایط مساعد باشد در مشهد می‌مانم.

سعید آذری مدیرعامل فعلی ذوب‌آهن که در آن دوره هم مدیریت این تیم را بر عهده داشت، در آخرین اظهارنظر خود گفته بود: سپاهان را به فولادشهر راه نمی‌دهیم.

آذری روز گذشته درباره بازی امروز ذوب‌آهن و سپاهان در جام حذفی گفته بود ورزشگاه را به طور مساوی تقسیم می‌کنند که این نشان می‌دهد او نسبت به هفت سال پیش نگاه بهتری نسبت به دیگر تیم اصفهانی دارد.

سال 88:

مراسم برترین‌های قاره آسیا در این روز برگزار شد اما فوتبال ایران که در دوره افول خود به سر می‌برد نتوانست هیچ جایزه‌ای را از آن خود کند.

در همان زمان کارشناسان فوتبال ایران انتقادات وسیعی را نسبت به عملکرد افشین قطبی داشتند و معتقد بودند او عملکرد خوبی با تیم ملی نداشت هر چند که قطبی پس از جام جهانی تا یک سال هدایت ایران را بر عهده داشت و در جام ملت‌ها هم شرکت کرد.

سال 89:

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار رده بندی برترین تیم‌های باشگاهی یک دهه اخیر را منتشر کرد که در بین تیم‌های آسیایی سپاهان هشتم، استقلال سیزدهم، ذوب آهن بیست و هفتم و پرسپولیس رتبه سی و یکم را توانسته بودند کسب کنند.

برخلاف دوره گذشته برترین‌های فوتبال آسیا این بار ایران دو نماینده در بین برندگان جوایز داشت. محمد طاهری بهترین بازیکن فوتسال شد و تیم ملی فوتسال هم جایزه بهترین تیم را از آن خود کرد.

سال 90:

در سال 90 هم لیگ یازدهم پیگیری شد که استقلال تحت هدایت پرویز مظلومی توانست شاهین بوشهر را در این روز شکست دهد و کماکان صدر جدول را در اختیار داشته باشد.

علی دایی و امیر قلعه‌نویی که هدایت راه‌آهن و تراکتورسازی را برعهده داشتند به تساوی بدون گل رضایت دادند.

سال 91:

علی کریمی که به عنوان نامزد برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شده بود در اظهارنظری اعلام کرد در AFC پارتی ندارد و خیلی‌ها از انتخاب او به عنوان نامزد برترین بازیکن سال آسیا ناراحت هستند.

از طرفی محمد رویانیان از مذاکره پرسپولیس با میلان برای برگزاری بازی دوستانه خبر داد و جایزه شوالیه علی فتح‌الله‌زاده که دردسرهای زیادی را برای این مدیر استقلالی ایجاد کرده بود بی‌معنی عنوان کرد.

سال 92:

تیم ملی فوتبال ساحلی که روز 2 آذر توانسته بود عنوان قهرمانی مسابقات بین‌قاره‌ای را به دست آورد در صدر اخبار بود و افرادی مانند رییس‌جمهور، وزیر ورزش، فدراسیون فوتبال، مدیران سرخابی و کارلوس کی‌روش و ... این قهرمانی را تبریک گفتند.

در همان زمان رسانه‌های مختلف از شانس بالای جواد نکونام برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا یاد می‌کردند هر چند که نکونام نتوانست این جایزه را از آن خود کند.

علی پروین که سرمربی تیم ستارگان پرسپولیس برای بازی با میلان بود در آستانه این بازی اعلام کرد با جرزنی هم شده باشد میلان را شکست دهند.

سال 93:

سوم آذر 93 تحت‌الشعاع داربی روز گذشته قرار گرفته بود که پرسپولیس با نتیجه 2 بر 1 و با هدایت حمید درخشان استقلال را شکست داد. علی پروین هم گفت این پیروزی به پرسپولیسی‌ها چسبید اما در شامگاه همان روز حمیدرضا سیاسی به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.

همچنین پس از جنجال جعل کارت پایان خدمت توسط بازیکنان فوتبال بالاخره سازمان نظام وظیفه لیستی از بازیکنان محروم را اعلام کرد که مهرداد پولادی، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، شجاع خلیل‌زاده و خیلی از فوتبالیست‌های سرشناس از هرگونه فعالیت ورزشی تعلیق شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha