• یکشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94090805352
  • خبرنگار : 71511

راکعی:

با گفت‌وگو و تعامل به دنبال رفع نگرانی هایمان در انتخابات هستیم

 با گفت‌وگو و تعامل به دنبال رفع نگرانی هایمان در انتخابات هستیم

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: نگرانی ما برای انتخابات آینده یکی نیروی بازدارنده شورای نگهبان است و یکی اعمال تندروها در همین راستا از طریق گفت‌وگو و تعامل با شورای نگهبان به دنبال رفع نگرانی هایمان هستیم.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: نگرانی ما برای انتخابات آینده یکی نیروی بازدارنده شورای نگهبان است و یکی اعمال تندروها در همین راستا از طریق گفت‌وگو و تعامل با شورای نگهبان به دنبال رفع نگرانی هایمان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) فاطمه راکعی در دومین نشست هم اندیشی زنان و انتخابات اظهار کرد: با صحبت هایی که با خانم های هم فکر خودمان و مدافعان حقوق زنان انجام داده ایم به یک همصدایی رسیدیم. در ابتدا صداهای مختلفی شنیده می‌شد مثلا از طرف ما مطرح شده بود که 30 درصد کرسی های مجلس را زنان را به دست آورند و عده ای مطرح کردند که 50 نفر از زنان وارد مجلس شوند. ما از آن‌ها خواهش کردیم که روی این تعداد 50 نفر خیلی تاکید نکنند آن‌ها هم این مسأله را قبول کردند.

وی ادامه داد: جمله‌ای گفته می‌شد چهره مردانه مجلس را تغییر می دهیم شبهه هایی در افکار عمومی ایجاد کرده بود. حالا با این گفت‌وگوها و صحبت ها مشکلاتمان حل شده که اتفاق مبارکی است.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: زنان آگاه ، فرهیخته سرمایه های اجتماعی ما هستند . من فکر می کنم که زنان پیشگام بوده و هستند و همیشه به خاطر پیشبرد اهداف گروهی ، ایثارگری کردند.

وی با اشاره به ضرورت حضور زنان در انتخابات مجلس آتی گفت:‌ همه امروز می دانند چرا باید برای حضور و مشارکت زنان در مجلس تلاش کنند . زنان ویژگی های خاصی دارند . تعهد، مسئولیت پذیری، و تلاشی که برای کشور و احقاق حقوق نسل‌های آتی می‌کنند از جمله آن ویژگی‌ها است. آن‌ها نقش مهمی را در توسعه همه جانبه ایفا می‌کنند. ما باید هر چه بیشتر تلاش کنیم که همه زنان و مردانی که ضرورت حضور زنان

در عرصه سیاسی را درک کرده اند فعال‌تر کنیم.

راکعی با اشاره به حمله تندروها به مراسم های اصلاح طلبان در هفته های اخیر اظهار کرد: من از حرکات وقیحانه ای که در این چند وقت علیه اصلاح طلبان صورت گرفته است اعلام انزجار می کنم . این حرکات ترس تندروها از حضور اصلاح طلب ها را نشان می‌دهد. آن هم با توجه به برنامه ریزی های دقیق و منسجمی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات آتی در نظر گرفته است.

دبیر کل حزب زنان مسلمان نواندیش در پایان خاطر نشان کرد: ما هیچ نگرانی برای حضور در انتخابات نداریم تنها به دو نکته فکر می‌کنیم . یکی نیروی بازدارنده شورای نگهبان و یکی اعمال این گروه های تندرو. برای برطرف کردن نگرانی مان هم کمیته رایزنی و تعاملی در شورای سیاستگذاری تشکیل شده است که می خواهیم رو در رو با شورای نگهبان گفت‌وگو کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha