• یکشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۴ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94090805419
  • خبرنگار : 30054

برگزاری سومین دوره جایزه مدیریت ایران

مدیران

سومین دوره جایزه مدیریت ایران و دومین دوره جایزه کتاب سال مدیریت ومهندسی صنایع ایران با حضور 250 تن از مدیران ارشد، کارشناسان و استادان این حوزه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در این مراسم برندگان این دوره تندیس‌های ویژه خود را دریافت کردند.

این دوره از جایزه مدیریت ایران با سخنرانی استادان و کارشناسان مدیریتی کشور چون ناصر میرسپاسی، فریدون رهنمای، حیدر امیران، غلامرضا خاکی، محمدرضانجفی، علی رحیمی‌زاده و مهدی فربهی برگزار شد.

بررسی مدل تعالی مدیران و رهبران سازمانی، تشریح ساختار جایزه مدیریت ایران و مقایسه آن با مدل‌های مشابه در دنیا، اهداف و ضرورت‌های جایزه مدیریت ایران و ارائه گزارش آماری اجرای سومین دوره جایزه مدیریت ایران و گزارش آماری از برگزاری دومین دوره کتاب سال مدیریت و مهندسی صنایع از جمله مباحث سخنرانان این مراسم بود؛ در این برنامه همچنین تغییر دلایل و کاربردهای استفاده از جایزه مدیریت ایران نیز تشریح شد.

پروفسورناصر میرسپاسی، رئیس علمی جایزه مدیریت ایران و استاد دانشگاه، در این همایش به معرفی دلایل وضرورت‌های پرداختن به موضوع جایزه مدیریت ایران پرداخته و آن‌ را به عنوان مهم‌ترین ابزار و وسیله رشد وارتقای کیفیت مدیریت در ایران عنوان کرد.

وی از همه سازمان‌ها درخواست کرد که در این مسیر به دبیرخانه جایزه مدیریت ایران کمک کرده و نظرات و پیشنهادهای خود را در این زمینه برای برگزاری دوره پنجم جایزه به دبیرخانه اعلام کنند.

میرسپاسی با اشاره به نقش مدیران در سازمان و مشکلات مدیریتی کشور گفت: تعریف چشم‌انداز مدیریتی موفق، ساده ولی رسیدن به آن دشوار است. همچنین نقش مدیران توانمند و متخصص از عوامل موفقیت در مسایل اجتماعی و سود‌دهی سرمایه هستند؛ اجرایی شدن اهداف مدیریت با تربیت مدیران توانمند و انتخاب آن‌ها برای مشاغل کلیدی امکان‌پذیر است.

فریدون رهنمای، معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برگزاری دوره سوم جایزه مدیریت ایران با بررسی ضرورت‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزیابی مدیریت عملکرد مدیران به مبحث اقتصاد و تعریف مدیریت در آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد از مرحله توسعه گذشته است و باید به مرحله پیشرفت توجه شود، گفت: توجه به جریان کسب‌و‌کار قابل اهمیت است.

رهنمای همچنین افزود: نباید نظام مدیریتی با سلایق شخصی در هم آمیزد و برای پایداری فعل مدیریت در کشور باید با ساخت نظام‌های حرفه‌ای به پایدار‌سازی مدیریت کشور کمک کرد.

غلامرضا خاکی هم با بررسی اخلاق در مدیریت‌های سازمانی افزود: تعیین مرز محیط بیرون و درون سازمان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

حیدر امیران، دبیر اجرایی سومین دوره جایزه مدیریت ایران هم در ادامه برگزاری سومین دوره این جایزه به ایجاد ساختار علمی و تعریف شده و بررسی عوامل موثر در مدیران موفق اشاره کرد و گفت: رویکرد دوگانه‌ای نسبت به بهبود عملکرد کسب‌و‌کار وجود دارد که یکی افزایش توانمندی‎‌های سازمانی و دیگری افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های مدیران است.

موسس انتشارات امیران با اشاره به اینکه در مدل جایزه مدیریت ایران سعی می‌شود به دنبال ارتقا و کیفیت مدیریت بود، افزود: در تجارت دو عامل رشد و تغییر به عنوان فلسفه و غایت کسب و کار وجود دارد که با توجه به رویکردهای موجود به عملکرد مدیران، باید بینش استراتژیک به خود ارزیابی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امیران همچنین افزود: جایزه مدیریت ایران با شایستگی‌های فردی، سازمانی و کسب نتیجه بررسی شده‌ و برای سال‌های آینده تمرکز بر ساختار مدیران ارشد، میانی و سازمانی است و ان‌شاءالله اوایل سال آینده دبیرخانه جایزه مدیریت ایران با مجوز اخذ شده از نهاد ریاست جمهوری اولین اندیشکده مدیران و کارآفرینان ایرانی را در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد کرد.

امیران ادامه داد: برنامه داریم که در سال آینده دو اقدام مهم را برای طرح هرچه بهتر موضوع جایزه مدیریت ایران در برنامه کاری دبیرخانه قرار بدهیم؛ یکی تمرکز روی ارتقای شایستگی‌ها و توانمندی‌های کسب و کارهای SME و دیگری تلاش برای طراحی مدل‌های اختصاصی از جایزه مدیریت ایران برای هریک از مدیران ارشد، میانی و اجرایی.

وی همچنین ضمن ارایه آماری از ترکیب سازمان‌های متقاضی دریافت جایزه مدیریت ایران، برنامه‌های کاری آینده مربوط به جایزه مدیریت ایران اعلام کرد.

طراحی مدل‌های اختصاصی برای بخش‌های مختلف کسب و کار، تمرکز روی مدل‌های اختصاصی ویژه مدیران ارشد، میانی و اجرایی، اجرای اولین دوره پانسیون مدیریت، چاپ و انتشار گزارشات منظم در زمینه عملکرد مدیران ایرانی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه و اختصاصی مدیریت در ایران و اروپا، طراحی وعرضه افزونه‌های مدیریتی روی تلفن‌های موبایل، طراحی وت ولید محتوای مدیریتی در فضای مجازی از جمله برنامه های اعلام شده امیران بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جایزه مدیریت ایران تهیه و چاپ انواع منابع‌ آموزشی و کمک آموزشی مدیریت، ایجاد امکان بهینه‌ کاوی در مورد عملکرد مدیریت ایرانی و معرفی آنها به جامعه مدیران ایران، برگزاری همایش اندیشکده مدیران و کارآفرینان براساس مجوز ریاست جمهوری را از دیگر برنامه‌های جایزه مدیریت ایران خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.