• دوشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94090905984
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

زنان توانمند استان برای انتخابات مجلس کاندیدا شوند

استاندارقزوین با اشاره به این‌که «شرایط استفاده از زنان توانمند را در حیطه مدیریتی در استان فراهم خواهم کرد»، گفت: زنان توانمند استان برای انتخابات مجلس کاندیدا شوند.

استاندارقزوین با اشاره به این‌که «شرایط استفاده از زنان توانمند را در حیطه مدیریتی در استان فراهم خواهم کرد»، گفت: زنان توانمند استان برای انتخابات مجلس کاندیدا شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، فریدون همتی در دیدار جمعی از زنان فعال سیاسی و اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: وقتی نقش زنان را در دوران انقلاب اسلامی بررسی می‌کنیم دوشادوش مردان و در برخی مواقع حتی جلوتر از آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند و کسی نمی‌تواند حضور پرشور و اثرگذار زنان را در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی دوران انقلاب اسلامی انکار کند.

وی افزود: تربیت فرزندان انقلابی که با تحمل شکنجه‌ها و سختی‌ها در پیشبرد انقلاب اسلامی نقش مهم و برجسته‌ای داشتند توسط زنان جامعه ما صورت گرفته است. در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان جامعه‌ ما همواره با حضور پررنگ و موثر خود در صحنه‌های مختلف از جمله پشتیبانی جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس، حضور در راهپیمایی‌ها و دیگر صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به نقش‌آفرینی برجسته و تاثیرگذاری پرداختند.

وی افزود: زنان جامعه‌ ما همواره با تاسی از مرام و سیره‌ حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) توانسته‌اند گام‌های موثری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بردارند؛ نقش حضرت زینب(س) در صدور پیام کربلا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به برکت نظام جمهوری اسلامی امروزه مسیر رشد و تعالی برای زنان پیدا و هموار شده است؛ اگرچه در سرعت پیمودن این مسیر فراز و فرودهایی وجود داشته است. رئیس جمهور در برنامه‌های انتخاباتی خود دغدغه‌ها و موضوعات زیادی را برای حوزه زنان مطرح کرد که اجرای دقیق این برنامه‌ها باید ازسوی مدیران میانی و سطوح پایین باید اجرایی شده و جدی گرفته شود.

همتی تصریح کرد: امید است در دو سال باقی‌مانده حرکت جدیدی در حوزه مطالبات و دغدغه‌های زنان ایجاد شود و اراده وزارت کشور و استانداران در دولت بر استفاده از توانمندی‌های این قشر از جامعه در مسئولیت‌هاست. در این خصوص نباید کوتاهی کرد بلکه باید تلاش مضاعفی داشت تا در دو سال باقی‌مانده دولت یازدهم برنامه‌ای روی زمین نماند.

وی افزود: اراده دولت و وزیر کشور بر بهره‌مندی از قابلیت‌های زنان توانمند است و در برخی از استان‌ها این مساله عملی شده است ولی تا شکستن برخی از موانع باید صبر و حوصله داشته باشیم تا این اطمینان بوجود بیاید که توانمندی‌های زنان از مردان کمتر نیست. شرایطی را برای بهره‌مندی از توانمندی‌های زنان توانمند در حوزه مدیریتی استان فراهم خواهم ساخت زیرا زنان مسئولیت‌هایی را که به آنان محول می‌شود را عمیق‌تر، دقیق‌تر و با ظرافت‌تر از مردان به انجام می‌رسانند.

وی تاکید کرد: زنان فعال استان گروه‌های فکری را تشکیل دهند و پیشنهادهای سازنده‌ای را نیز برای پیشبرد اهداف دولت ارائه دهند تا در استان اجرایی کنیم؛ زیرا نشاط اجتماعی دراستان با تحقق ایده‌های جمعی در راستای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی بوجود می‌آید. به عنوان یک اقدام ابتکاری در استان گروه‌های فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان نمایندگانی در بین خود انتخاب و آن‌ها را به استانداری معرفی کنند تا با حضور در جلسات شورای اداری استان در تصمیم گیری‌ها دخالت داشته باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری باید فعال‌تر از قبل با جامعه زنان ارتباط و تعامل برقرار کند و بتواند به مرکز تبادل نظر در حوزه امور زنان و بررسی و آسیب‌ها و نابهنجاری‌های مرتبط به این عرصه باشد. هیچ کس مثل خود زنان نمی‌توانند حق این حوزه را ادا کنند و انتظارم از فعالان و کنشگران سیاسی و اجتماعی امور بانوان این است که نقش ویژه خود را در این حوزه ایفا کنند و در قالب نهادهای مدنی و تشکل‌های غیردولتی، فعالیت در احزاب و رسانه‌های جمعی نقش نظارتی و کنشگری خود را داشته باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: لازم است زنان فعال استان قزوین در ایجاد شور و نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند و همچنین برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس پیش‌قدم شوند. توقع ما از جامعه زنان فعال در استان خیلی زیاد است بگونه‌ای که می‌توانند با فعالیت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش فعال و ممتازی از خود بر جای بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha