• پنجشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091207171
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان:

فعالیت تشکل‌های دانشجویی در چهارچوب مقررات آزاد است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که «افزایش تعداد و میزان مشارکت تشکل‌های دانشجویی از سیاست‌های دانشگاه است»، گفت: هدف دانشگاه ایجاد فضایی برای فعالیت آزادانه تشکل‌ها در چهارچوب مقررات است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که «افزایش تعداد و میزان مشارکت تشکل‌های دانشجویی از سیاست‌های دانشگاه است»، گفت: هدف دانشگاه ایجاد فضایی برای فعالیت آزادانه تشکل‌ها در چهارچوب مقررات است.

شهرام لک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: تلاش می‌شود زمینه فعالیت آزادانه تشکل‌ها از طریق حمایت‌های مالی و معنوی و فراهم‌کردن امکانات مورد نیاز تشکل‌ها ایجاد شود.

وی با بیان این‌که «به دنبال زمینه‌سازی برای فعالیت‌ بیشتر تشکل‌های دانشجویی و موفقیت آن‌ها در اهداف و چشم‌اندازها هستیم»، افزود: اکنون تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه در حال فعالیت هستند و برنامه‌های آن‌ها به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی گفت: در چارچوب مقررات حداکثر مساعدت و همکاری با تشکل‌ها انجام می‌شود و تفاوتی میان تشکل‌های مختلف دانشجویی قائل نمی‌شویم؛ نگاه ما نسبت به تشکل‌ها مثبت است و مدیریت دانشگاه با تشکل‌ها هماهنگ و به گسترش فعالیت‌ آن‌ها علاقه‌مند است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان درباره روند اعطای مجوز به تشکل‌های جدید، اظهار کرد: روند بررسی درخواست‌های تأسیس و اعطای مجوز به هر تشکل جدید در دانشگاه به‌سرعت انجام می‌شود. درخواست‌ها ابتدا در هیأت نظارت و شورای فرهنگی دانشگاه مطرح ودر صورتی که اشکال قانونی در درخواست وجود نداشته باشد، با تأسیس تشکل‌ جدید موافقت و مجوز لازم اعطا می‌شود.

وی در پاسخ به این‌که احساس می‌شود فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آزاد استان نسبت به دانشگاه‌های دولتی کمتر است، گفت: تأکید دکتر میرزایی رییس دانشگاه آزاد بر فعالیت‌های دانشجویی است و همچنین تأکید کردند که اگر رییس هر واحدی از دانشگاه آزاد در زمینه فعالیت‌های تشکل‌ها همکاری نکند، مورد بازخواست قرار می‌گیرد؛ زیرا سیاست دانشگاه آزاد بر گسترش فعالیت‌های دانشجویی است.

وی ادامه‌ داد: فعالیت‌های دانشجویی یک فرصت است و از این طریق زمینه‌ای فراهم می‌شود تا دانشجویان توانمندی‌های خود را در قالب کانون‌ها و تشکل‌ها به نمایش بگذارند؛ وظیفه مدیریت دانشگاه این است که بستر این فعالیت‌ها را مهیا کند. باید یک محیط با نشاط در دانشگاه‌ها به وجود آید تا دانشجو احساس کند در محیطی تحصیل می‌کند که به او اهمیت داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha