• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091609174
  • منبع : نمایندگی مرکزی

رئیس دانشگاه آزاد واحد اراک:

دانشگاه نباید به سمت جناح خاصی گرایش پیدا کند

دانشگاه نباید به سمت جناح خاصی گرایش پیدا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: در مناظره‌ها مسائل سیاسی کمتری متوجه دانشگاه‌ها خواهد بود و آسیب‌ سیاسی کمتری نیز به همراه دارد؛ لذا تشکل‌های دانشجویی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: در مناظره‌ها مسائل سیاسی کمتری متوجه دانشگاه‌ها خواهد بود و آسیب‌ سیاسی کمتری نیز به همراه دارد؛ لذا تشکل‌های دانشجویی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

علیرضا نظام‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی - درباره فضای دانشگاه‌ها در ایام انتخابات، اظهار کرد: همان‌طور که دانشگاه‌ها در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند، باید به همان شکل در شکل‌گیری جریان‌های انتخاباتی کشور که ادامه راه انقلاب هستند، نیز نقش مهم خود را ایفا کنند و در انتخابات تاثیرگذار باشند.

وی افزود: باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم فضای دانشگاه‌ها را به سمت و سویی ببریم که بینش و آموزش لازم برای عموم مردم و دانشجویان ایجاد شود، از این‌رو یکی از نقش‌هایی که دانشگاه به عنوان موتور فکری جامعه در انتخابات ایفا می‌کند، موضوع روشنگری در مسائل سیاسی در جوامع است.

وی با بیان این‌که «دانشگاه‌ها وظیفه خطیر و مهمی در این عرصه دارد»، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خود را از سایر دانشگاه‌ها جدا نمی‌داند و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هم تأثیر بسزایی در عرصه انتخابات داشته باشیم و هم فضا را آنطور که باید و شاید در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان دانشگاه همسو کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد اراک تصریح کرد: وظیفه دانشگاه‌ها در ایام انتخابات، حفظ شور و نشاط منطقی دانشجویان و اعتلای آن در کانال و مجرای قانونی خود است. ما دانشگاهیان معتقد هستیم در مسائل انتخابات، دانشجویان، کارمندان و اساتید که عناصر اصلی دانشگاه‌ها هستند، نباید قربانی مسائل و جریانات سیاسی شوند؛ لذا دانشگاه به هیچ عنوان نباید به سمت و سوی خاص و جناح خاصی گرایش پیدا کند.

وی با تأکید بر لزوم روشنگری سیاسی در دانشگاه، اظهار کرد: این روشنگری با برگزاری مناظرات سیاسی حاصل شده و موجب بالا بردن سطح دانش سیاسی مردم در همه جوانب خواهد شد که این مهم در دستور کار این دانشگاه است. در راستای برگزاری مناظرات، پتانسیل‌های موجود در دانشگاه اعم از فضای فیزیکی و دیگر منابع در اختیار افراد شرکت‌کننده قرار می‌گیرد. این مهم جهت افزایش بینش سیاسی افراد و معرفی کاندیداها صورت گرفته و با گرم نگه‌داشتن تنور انتخابات موجب حضور بیش از پیش مردم در انتخابات می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که دانشگاه آزاد در این ایام انجام خواهد داد، افزود: در این زمینه به تشکل‌های سیاسی از جمله انجمن‌ها و بسیج دانشجویی که در دانشگاه اجازه فعالیت قانونی دارند، اعلام شده که می‌توانند برای ایجاد انجمن و تشکل‌های خاص درخواست بدهند. برای این منظور ادامه فعالیت‌ها در مجرای قانونی را برای آنها میسر کردیم و ضمن انجام بالاترین همکاری با تشکل‌ها، بر عملکرد آنها نظارت خواهد شد.

نظام‌آبادی خاطرنشان کرد: نگاه ما به دانشجویانی که درصدد ایجاد تشکل‌ها هستند، دلسوزانه، مثبت و پدرانه و در راستای اهداف انقلاب اسلامی است. امیدواریم بتوانیم فضای فعلی دانشگاه که فضایی آرام و متناسب برای تحقیق و پژوهش است، را بستری مناسب برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در چارچوب انتخابات کنیم. دانشگاه آزاد در این زمینه سیاست اعتدال را برگزیده و نه خیلی تند و نه خلیلی کند در این مسیر حرکت خواهد کرد؛ چراکه اعتدال همیشه پاسخگو بوده و هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: خواهشی که از تشکل‌های دانشجو در این زمینه داریم این است که تشکل‌ها برگزاری مناظره‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهند. ویژگی مثبت این مناظره‌ها این است که در آن‌ها وقت به اندازه کافی و برابر برای هر دو طرف یا دو جناح وجود دارد و هرکدام می‌توانند افراد جناح خود را دعوت کرده و برداشت‌های خود را از مناظره‌ها داشته باشند. در مناظره‌ها مسائل سیاسی کمتری متوجه دانشگاه‌ها خواهد بود و آسیب‌ کمتری نیز به همراه دارد؛ لذا بیشتر با مناظره‌ها موافق هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها ملزم هستند نسبت به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که هم مقام معظم رهبری در سخنان خود دائماً تأکید می‌کنند و هم دفاتر نهاد رهبری نیز به دنبال آن هستند، را در ایام انتخابات در برنامه‌های خود بگنجانند. چند نمونه از کرسی‌های مذکور در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی برگزار شده و سعی بر این است که این کرسی‌ها باز هم در مجرای قانونی خود و با بالاترین سطح بهره‌وری ادامه داشته باشند.

نظام‌آبادی در رابطه با امکان ایجاد اغتشاش بین دانشجویان و رعایت نکردن خطوط قرمز اظهار کرد: به هیچ تشکلی اجازه داده نشده که خارج از مسائل سیاسی و خارج از بخشنامه‌های سیاسی فعالیت کند. دانشجویان، اساتید و کارمندان همگی بر این اصل توجیه شده‌اند که اگر بخواهند کار سیاسی انجام دهند، باید از مجرای قانونی بگذرند.

وی با بیان این‌که «به هیچ عنوان این مسائل در این دانشگاه قوت نخواهند گرفت»، افزود: دانشجویان و اساتید با تکیه بر بینش و بصیرتی که دارند به دنبال ایجاد اغتشاش و به هم خوردن نظم و انظباط فضای دانشگاه نیستند.

وی با ابراز امیدواری درباره برگزاری انتخابات آرام و بدون تنش، تصریح کرد: حال که کشور از جهات گوناگون در یک برهه زمانی خاص قرار دارد، باید به جهانیان اعلام کنیم که ما همچنان پشتیبان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و با همراهی دانشگاهیان بصیر انتخاباتی آرام و پرنشاطی را رقم خواهیم زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha