• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091609718
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

دانشجویان با بصیرت به جریانات نگاه کنند

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: نگاه آرمان‌گرایی در راستای تعالیم دین اصل ساختار جنش دانشجویی است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: نگاه آرمان‌گرایی در راستای تعالیم دین اصل ساختار جنش دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، منصور غلامی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: دانشجویان باید از جنبش‌های دانشجویی که با انحرافات دانشجویی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، فاصله گرفته و با بصیرت به جریانات نگاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در 16 آذر رخ داد، نشان از دانایی، احساس مسئولیت و تعهد دانشجویان متعصب به انقلاب در جامعه داشت و دانشجویان در سال‌های گذشته مانند دیواری محکم از ورود انحرافات به کشور جلوگیری کردند.

وی به سابقه طولانی تاسیس دانشگاه در ایران اشاره کرد و گفت: دانشگاه در مقایسه با فضاهای آموزشی مانند حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش فنی با سابقه‌تر بوده و از نظر علمی جزو مراکز علمی برتر کشور است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا این دانشگاه را نقطه عطف جریانات انقلابی و علمی دانست و افزود: از زمان انقلاب و در جریانات انقلاب فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا در همه زمینه‌ها پیشگام بوده و است.

وی با بیان این‌که «دانشجویان نقش بزرگی در پیروزی انقلاب داشتند»، تصریح کرد: دانشجویان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، فعالیت‌های چشمگیری در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه داشته‌اند که با همبستگی به خواسته‌های خود رسیدند.

وی بیشترین سهم در جنبش‌های دانشجویی، نگاه آرمان‌گرایی در راستای تعالیم اسلامی برشمرد و گفت: جنبش اسلامی دانشجویان از ابتدا نگاه به جامعه آرمانی را در قالب ساختارهای اسلامی به تصویر کشیده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا به حضور دانشجویان در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های مفید دانشجویان تنها به دوران انقلاب ختم نشد به طوریکه شاهد خدمات و جانفشانی بسیاری از جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل در دوره‌های مختلف نیز بوده‌ایم.

وی درباره مطالبات دانشجویان در دانشگاه‌ها گقت: قرار نیست هر حادثه و اتفاقی در زندگی افراد رخ داده و منجر به تجربه شود بلکه باید از تجربیات گذشتگان استفاده کرد.

وی از دانشجویان خواست تا در پیشرفت و تعالی جامعه و نظام اسلامی تلاش کرده و به اداره جامعه در آینده توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha