• سه‌شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 94091709997
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

پس از بررسی تخلف پزشکی اصفهان؛

برکناری مسئولان "بیمارستان خمینی‌شهر"

برکناری مسئولان "بیمارستان خمینی‌شهر"

معاون درمان وزیر بهداشت از بررسی پرونده اختلال در درمان کودک اصفهانی در دادگاه نظام پزشکی و تخلفات اداری دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این اتفاق ناگوار نباید خدمات ارزشمند پزشکان و پرستاران را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت از بررسی پرونده اختلال در درمان کودک اصفهانی در دادگاه نظام پزشکی و تخلفات اداری دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این اتفاق ناگوار نباید خدمات ارزشمند پزشکان و پرستاران را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد آقاجانی ضمن بیان این مطلب گفت: پیرو اعزام دو تیم ارشد نظارت از وزارت بهداشت به استان اصفهان برای بررسی موضوع اختلال در روند درمان کودک 5 ساله، به اتفاق مدیر کل نظارت بر درمان وزارتخانه به اصفهان رفتیم تا نتایج کارشناسی‌ها و ارزیابی‌های دو تیم اعزامی را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهیم. در نشستی که با مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان با تاکید بر اینکه این اتفاق ناگوار باید حتما مورد بررسی دقیق قرار می‌گرفت، گفت: پزشک و پرستار مذکور برای بررسی پرونده به دادگاه نظام پزشکی شهرستان معرفی شدند، ولی موقتا خدمت این دو، تا بررسی پرونده در دادگاه نظام پزشکی به حالت تعلیق درآمد. به لحاظ اداری نیز پرونده در هیات تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دست بررسی است و متخلفین احتمالی هم به تخلفات اداری دانشگاه معرفی شدند.

معاون درمان گفت: به منظور بررسی این حادثه، هر دو دادگاه تخلفات اداری دانشگاه و دادگاه نظام پزشکی، روز گذشته تشکیل جلسه دادند و رسیدگی اولیه به این موضوع را آغاز کردند. با توجه به تخلفی که در بیمارستان اتفاق افتاده بود و جمع بندی کارشناسی‌های انجام شده، شب گذشته در جلسه‌ای با مسئولین ارشد دانشگاه مقرر شد که مسئولین بیمارستان خمینی شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و ضمنا به مسئولین حراست، بازرسی و برخی از مسئولین دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه در مورد وضعیت کودک نیز گفت: کودک مورد معاینات دقیق قرار گرفته و خوشبختانه جراحت مختصر بوده و وی در سلامت کامل است. تیم جراحی پلاستیک نیز کودک را مورد معاینه قرار داده است و مشکلی در درمان وی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: فعلا نیاز به اقدام درمانی خاصی برای کودک وجود ندارد و از خانواده این کودک نیز دلجویی شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه که این اتفاق کاملا غیرعادی و غیرمعمول است گفت: انگیزه این کار هم زیر سوال است، چرا که نه بیمارستان به دلیل اجرای طرح تحول سلامت با دریافتی 3 یا 6 درصد هزینه درمان از مردم و نه پزشک برای دریافت دستمزد مشکلی داشته است. بنابراین این موضوع باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و حتی به لحاظ روانپزشکی هم باید افرادی که در این موضوع دخیل بوده‌اند مورد بررسی قرار گیرند، چون این اتفاق کاملا غیراخلاقی، غیرمنطقی و غیرعادی است.

معاون درمان خاطرنشان کرد: همه تدابیر لازم برای این حادثه اتخاذ شده و بررسی‌های لازم توسط کارشناسان انجام شده و ادامه بررسی‌ها توسط مراجع قضایی انجام خواهد شد. سلامت مردم و حقوق بیماران خط قرمز وزارت بهداشت است و اگر تخلفی اتفاق افتد هیچ مسئول، پزشک و پرستاری حاشیه امنی در وزارت بهداشت نخواهد داشت و به موقع واکنش لازم نشان داده خواهد شد.

بنابر اعلام وب‌دا، معاون درمان در پایان تاکید کرد: البته این اتفاق غیرعادی و غیر معمول نباید تلاش‌های بسیار ارزشمند و فداکاری‌های پزشکان و پرستاران را در بیمارستان‌ها، خصوصا در بخش‌های اورژانس تحت تاثیر قرار دهد و همه مردم به جانفشانی‌ها و فداکاری‌های پزشکان و پرستاران خصوصا در بخش‌های اورژانس واقف هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۰۹:۵۴

اورژانس در همه جهان رايگان است چرا از مراجعه کنندگان به اورژانس که اغلب فقير و به تعريفي يارن اصلي انقلاب هستند بايد پول گرفت آنهم چند برابر هزينه واقعي يک نخ بخيه قيمتي ندارد 150 هزار دستمزد دکتر بوده ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۰۹:۵۸

از دکتر هاشمي وزير بهداشت بسيار بسيار متشکريم دست مريزاد آقاي وزير. کار شما کمتر از جهاد در راه خدا نيست. خدا نگهدارتان باد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۰۱

با سلام واقعا دست وزير محترم درد نکنه از پيگيريشان . واقعا کار غير انساني بود ولي مجازاتشون چي ؟ همين از سمت خود بر کنار شدن !!!!!!!! واقعا که اگه اين اتفاق تو يه کشور غربي غير اسلامي اتفاق مي افتاد با اون دکتر چيکار ميکردن؟؟؟ پرونده پزشکيشون باطل ميکردن که ذيگه دکتر نباشه حالا تو يه کشور ما!!!! از سمتش برکنار شد خب ميره مطبش ميره يه درمانگاه ديگه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۰۳

بر اساس عملکرد خلاف قسم نامه ،پزشک وپرستار بايد به حذف مدارک عضويت در نظام پزشکي محکوم شده واز تمام فعاليتهاي پزشکي منع شوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۰۷

باز کار عجولانه و تصميم بي دقت براي لبخند مردم .... مشکل از زيربنا بايد اصلاح و وارسي شود ...تنها برخورد با يک پزشک و پرستار و بزرگ نمايي مشکلي حل نمي شود ... مگر در ديگرشهرها و کل کشور اين مبحث حل شده ؟؟؟ تاپرداخت ريال آخر جنازه را تحويل نمي دهند يا بدون پرداخت پول کفن و دفن جنازه را به غسالخانه نمي فرستند و يا و يا و يا

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۳۲

پول به مذاق برخی پزشکان ما خوش آمده. حتي منشي پزشکان هم از اين موضوع بي بهره نيستند در شهر ما که تعداد زيادي از بيماران کشور همسايه شمالي براي درمان (توريسم درماني) سفر ميکنند متاسفانه هم پزشکان هم منشي ها و هم داروخانه ها هزينه های چندين برابر حساب ميکنند و پزشکان محترم اغلب در نوبت‌دهي هم ايشان را در اولويت ويزيت مي کنند. حالا بحث بيمارستان که ديگر بماند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۳۲

با سلام و درود فراوان خدمت جناب آقاي دکتر هاشمي. جناب دکتر اقدام به موقع و عاجل جنابعالي و پيگيري سريع موضوع پيش آمده توسط جنابعالي قابل تقدير است. با تشکر فراوان

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۴۶

خیلی خوبه که پیگیری کردید اما باید به پزشکان و پرستاران زحمتکش هم خسته نباشید گفت

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۴۶

واقعا شرم آوره. جز بي وجداني و بي تعهدي چه اسمي ميشه روي اين کار گذاشت؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۰:۴۹

من اين روايت رو در جايي خوندم. بچه را به علت زخم چانه به بيمارستان مي برند.متخصص طب اورژانس پس از معاينه دستور بخيه را مي دهد. پرستار کشيک شروع به بخيه زدن مي کند، در همين حين همراه بيمار جهت تکميل پرونده و تسويه حساب به قسمت اداري مي رود و بر مي گردد و مي گويد هزينه ?? هزار تومان زياد است و قادر به پرداخت آن نيست. از آنجا که پرستار موظف به تکميل پرونده و ضميمه کردن فرم تسويه حساب به پرونده است (وگرنه قانونا کسورات مي خورد و هزينه وصول نشده به صندوق بيمارستان از حقوق آخر ماهش کسر مي شود!) از همراه بيمار کسب تکليف ميکند که چکار کند. مادر بيمار مي گويد هزينه زياد است، اگر بخيه نشود چه؟ به او مي گويند زخم بزرگ نيست ، زير چانه است ، بخيه نشود هم مشکلي به وجود نمي آيد، خودش جوش ميخورد. مادر تصميم به بردن کودک مي گيرد، زخم کودک با يک بخيه زده شده پانسمان شده و پرونده بدون طي مراحل قانوني نيمه کاره مي ماند و مادر و بيمار بيمارستان را ترک ميکنند. چند روز بعد مادر توسط پرسنل اخراجي بيمارستان تحريک به شکايت ميشود و ماجرا به صورت وارونه (کشيدن بخيه توسط پرسنل درماني!) پخش ميشود.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۲۳:۵۳

به فرض که اين باشه چرا اگه بخيه لازم نبوده شروع کردند و چرا تا گفته پول ندارم گفتند ولش کن خودش جوش ميخوره ببرش . در ضمن بخيه دو ساعت طول نمي کشه که وسطش بيان اتاق بگن پول نداره ولش کن . اه حالم به هم خورد تصور مي کنم . جرم اينها جريحه دار کردن افکار عمومي است مدعي العموم و دادستاني کل بايد اقدام کنند . گريه ام گرفت به قران .

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۱:۰۱

ازآقاي وزير به دليل پيگيري مجدانه متشکريم .جا دارد در قوانين به جا مانده از قبل نيز بازنگري صورت گيرد .که در صورت عدم پرداخت ويا ... متصدي ومسولين امر نيز دستشان باز باشد ويک طرفه به قاضي نرويم ، هرچند اين صحبتها دليلي بر کار کودکانه پزشک وپرستار نمي شود.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۱:۱۸

جالب اينکه پول داشتن يا نداشتن بيمار چه ربطي به پزشک و پرستار داره اين امور مربوط به حسابداري و رييس بيمارستانه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۲:۱۰

اين سخنان شما عجيب است شما دکترها فکر مي کنند همه بي سوادند خودتان با تناقص گويي آبرويتان را برديد گاف شما پرستار کشيک شروع به بخيه زدن مي کند، يعني بخيه زده بود بعد مي گوييد مادر پس مدتي ميايد و ميگويد اگر بخيه نشود چه؟ در ضمن نخ پانسمان هيچ هزينه اي ندارد و هزينه فقط دستمزد بوده پرستار به دورغ ميتوانسته بگويد بخيه نزدم برو خودتو رنگ کن خود پزشک اعتراف کرده که به شوخي گفته بخيه را باز کن امثال شما بايد بروند پيش داعش کار کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۳۵

درجواب علي بايد گفت :من بچه را در تلوزيون ديدم که چطور به خود مي پيچيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۴۷

اميدوارم متخلفين مجازات و تنبيه بشن از اقدام وزارت بهداشت تشکر ميکنم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۳:۴۷

علي آقا اين قسمت آخرش خيلي باحال بود "چند روز بعد مادر توسط پرسنل اخراجي بيمارستان تحريک به شکايت ميشود و ماجرا به صورت وارونه (کشيدن بخيه توسط پرسنل درماني!) پخش ميشود." اگه بازم دارين بذارين کمي بخنديم، دستتون درد نکنه واقعا شاد شدم. الان ديگه بايد بريم سراغ اون روزنامه نگاره و اعدامش کنيم تا ديگه خبر غبرموثق پخش نکنه، ما هم که اصلا فکر نميکنيم اصل خبر کاملا درسته.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۴:۳۱

تو سيستم درماني دولتي اصلا" پزشک و بيمار ارتباط مالي ندارن که مثلا" پزشک بگه چون پود نداره برو بخيه هاشو باز کن.... مردمم که منتظرن فحش بدن تو اين داستان سازيها

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۸ ۰۸:۳۶

قربون انصافت، يک نفر آدم با وجدان حرف حق زد. خدا خيرت بده که انصاف داري

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۰۳:۵۷

بخيه باز شده اونم تو بيمارستان حالا شما بگو اصلا ابدارچي باز کرده چه فرقي داره . اگه پول داشت باز مي شد بخيه بچه ؟ نه . پس براي پول، بچه را بدون بخيه لازم بيرون کردند . اگه بخيه لازم نبود چرا پول بخيه خواستند. دلم ميخواست اونجا بودم فقط ......

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۰۹:۲۶

مردم از پزشك هاى پولكى كشورشون بيزارن و از هر فرصتى واسه انتقاد از اين قشر استفاده ميكنن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۴:۳۳

برخی هم که بارها با تخريب چهره پزشکان به دنبال افزايش محبوبيت خودشون و دورخيز براي آینده هستن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۹:۵۹

احسنت ... احسنت.. به عنوان دانشجوي پزشکي، کاملا تحليل شما رو تاييد مي کنم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۵:۰۷

توروخدا اسامي شون اعلام بشه و حتي عکساشون. اينا بايد زندان برن، شلاق بخورن و جريمه نقدي بشن و واسه هميشه ممنوع‌الفعاليت بشن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۵:۱۱

بجاي انتقاد از دکتر لطفا بگوييد چرا بايد از قشر فقير براي يک بخيه ساده 150 هزار در اورژانس دولتي پول خواست. اين پول دستمزد دکتر است نه بخيه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۵:۱۹

نخ بخيه اگه از طلا هم بود 150 هزار نمي شد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۵:۲۴

دو نکته اينجا وجود دارد ... اول اينکه جايي که مطلبي با ذائقه مان سازگار نيست بي اعتماد ترين آدمها به گزارشهاي دولتي هستيم...جايي که مطلب با ذائقه مان سازگار است (مثل همين مورد) حرف مقامات ميشود وحي منزل... دوم اينکه به هر حال در اين مورد روايت ديگري هم به جز روايتهاي رسمي وجود دارد که دست بر قضا با عقل بيشتر سازگار است... نوشته ي من براي اين بود که قبل از اينکه چيزي اثبات شود جلو جلو متهمين ماجرا را به دار نکشيم...

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۵:۴۰

فردي که بخيه ها کشيده واقعا پرستار کارشناس بوده يا اينکه کادر تجربي بيمارستان بوده؟ (البته کسي يا قشري را زير سوال نمي برم)

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۵:۴۱

يکي از پزشکان نخبه ايراني که در خارج از کشورن، خاطره‌اي از زماني که تصمیمشون رو به پدرشون که اون هم پزشک بوده، براي پزشک‌بودن اعلام کردن، تعريف کرد که جالب بود. گفت پدرم گفت ميدوني وارد چه رشته‌اي ميخواي بشي؟ اگه دنبال پولي برو بانکدار شو. اينجا از پول به اون شکل خبري نيست. در ضمن مردم‌داري و اخلاقه که توي اين حرفه از همه چيز مهمتره. ژاین و خیلی شواهد دیگه نشون میده کرامت و قداست پزشکی برای این بخششه نه چیز دیگه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۱۸:۰۰

اين هم از طرح تحول سلامتيان عجب طرحي

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۷ ۲۱:۳۷

کز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۸ ۰۷:۵۸

کاش بشه از اون آقايي که تو نظام پزشکي فيلم مهران مديري رو به نقد کشيد يه گزارش تهيه کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۸ ۰۸:۰۱

مگه دکتر در اخذ پول در بيمارستان نقش داره؟ به نظر من مديريت بيمارستان در اين امر نقش اساسي داره

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۸ ۰۸:۲۱

خدمات ارزشمند؟؟؟؟ نه آقاي محترم بهتره بگيري خدمات گران قيمت که اگه قيمتشون هم پرداخت نشه بخيه رو از توي بدنمون ميکشن بيرون و ميگن به سلامت

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۸ ۱۱:۰۷

سلام من ميخواستم بدونم اگر بيمار از پرداخت پول بخيه پس از انجام خودداري کنه واقعا قانون حاکم بر بيمارستانها چي ميگه ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۸ ۱۲:۱۷

عجب مادري!! دستور کشيدن بخيه رو داده حاضر به يه خورده هزينه اضافي برا بچه نشده!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۰۰

عجب مادري يا عجب دکتري!!!!! عجب به تو...

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۸ ۱۳:۱۵

آقاي دکتر هاشمي واقعا جايگاه وزارت بهداشت برازنده شماست ، ممنونيم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۵

متاثر شديم با شنيدن اين خبر

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۱:۲۵

سلام من الان خميني شهر هستم اصل ماجرا يه تسويه حساب بين دوتا همکار بوده لطفا با پرستاري که اين همه براش خبر نوشتين يه مصاحبه انجام بدين تا متوجه بشين شايد بايد در خبررساني دقت بيشتري کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۱۹:۰۴

هزينه درمان هيچ ربطي به پزشک و پرستار ندارد اونها حقوق ثابت دارند هرچيزي به خوردتون ميدن باور نکنيد