• سه‌شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091710200
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک فعال دانشجویی:

معرفی معیارهای کاندیدای اصلح به دانشجویان کمک می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: متاسفانه در سطح دانشگاه‌های کشور آن‌گونه که انتظار می‌رود، فضای کار و میدان عمل به فعالین دانشجویی داده نمی‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: متاسفانه در سطح دانشگاه‌های کشور آن‌گونه که انتظار می‌رود، فضای کار و میدان عمل به فعالین دانشجویی داده نمی‌شود.

امیدرضا صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تبریک روز دانشجو، اظهارکرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان که آن‌ها را افسران جنگ نرم خواندند، مطالباتی از جمله عدالتخواهی، ایجاد جنبش نرم افزاری و گسترش گفتمان جهاد علمی از دانشجویان دارند که متاسفانه باید اذعان کرد واقعیتی که امروز در بدنه دانشجویی کشور وجود دارد، با این انتظارات همخوانی نداشته و فاصله بسیاری دارد.

وی با تاکید بر این‌که «دانشجویان باید خودباوری داشته باشند»، ادامه داد: دانشجو اگر خودباوری نداشته باشد هرگز نمی‌تواند برای جامعه خود تحول‌آفرین باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود بدنه دانشجویی کشور این است که متاسفانه مسئولین دانشگاه‌ها و حتی مسئولین کشوری خیلی به فعالیت‌های دانشجویی بها نمی‌دهند و همین عامل باعث شده که فعالان دانشجویی میدان عمل کافی برای انجام فعالیت‌های خود در اختیار نداشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: جنبش‌های دانشجویی کشور به دلیل نداشتن نظام فکری منسجم هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. یکی از آفت‌هایی که می‌تواند جنبش‌های دانشجویی را تهدید کند، قرارگرفتن در جهت‌گیری‌های سیاسی کشور است؛ چراکه امروز مسائل حقیقی کشور جنگ زرگری جناح‌های سیاسی نیست، بلکه تاکید بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و همچنین جنبش نرم‌افزاری است.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ احزاب سیاسی به برخی از تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی باعث بی‌میلی و بی‌رغبتی دانشجویان برای ورود به فعالیت‌های دانشجویی شده است.

وی همچنین درباره نقش تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی در انتخابات گفت: مهمترین مسئله در انتخابات، حضور حداکثری مردم است؛ لذا جنبش‌های دانشجویی نیز باید بگونه‌ای عمل کنند که فضا را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهارکرد: معرفی معیارهای کاندیدای اصلح با برگزاری جریان آزاد فکری در فضای دانشگاه از جمله مواردی است که می‌تواند به دانشجویان در انتخاب کاندیداهای اصلح کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha