• سه‌شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091710291
  • منبع : نمایندگی فارس

دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه شیراز تاکید کرد:

لزوم مشورت با افراد انقلابی که وابسته به احزاب نیستند

دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه شیراز تاکید دارد که جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر به‌دلیل ورود به مباحث سیاسی محض و فاصله گرفتن از جامعه و نیازهای عامه مردم، افولی مشهود را تجربه کرده است.

دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه شیراز تاکید دارد که جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر به‌دلیل ورود به مباحث سیاسی محض و فاصله گرفتن از جامعه و نیازهای عامه مردم، افولی مشهود را تجربه کرده است.

سجاد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، گفت:‌ جنبش دانشجویی باید با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کند تا آن‌ها حضور دانشجو در متن جامعه را احساس کنند، اگر این مهم اتفاق نیفتد، یکی از رسالت‌های دانشجویی زیر سوال خواهد رفت. یکی از آفت‌های جنبش دانشجویی درک نکردن درد مردم مستضعف است؛ این‌که جنبش دانشجویی تنها کار ویژه‌اش، مواجهه‌ها سیاسی باشد.

وی یکی دیگر از آفت‌های جنبش دانشجویی را بازی در زمین احزاب و افراد سیاسی برشمرد و گفت: امروز متاسفانه جنبش دانشجویی اولویت خود را پیگیری مطالبات احزاب و گروه‌هایی که غالبا با عامه مردم فاصله دارند، قرار داده است، افراد و گروه‌هایی که تنها به‌دنبال دست‌یابی به قدرت هستند.

وی درباره وظیفه جنبش دانشجویی در آستانه انتخابات، گفت: وظیفه این جنبش مواجهه گفتمانی با این موضوع است، این‌که به تحلیل و تبیین معیارهای انتخاب اصلح بپردازد و با بررسی کاندیداها و کارنامه‌های آنان، وظایف یک نماینده و مجلس شورای اسلامی را برای مردم شفاف‌سازی کند تا با ارتقا آگاهی جامعه، زمینه انتخاب اصلح را فراهم کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: جای تعجب است که برخی از تشکل‌های دانشجویی به جای آن‌که به روشنگری و تبیین مسائل بپردازند، مستقیما از یک جریان خاص سیاسی حمایت کرده و تمام انرژِی خود را صرف تبلیغ این حزب و آن جریان سیاسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولین قدم برای این‌که جنبش دانشجویی بازیچه احزاب و گروه‌های سیاسی نشود این است که اساس و معیار خود را صحبت‌های امام و رهبر معظم انقلاب قرار دهند نه اشخاص مختلف سیاسی و احزاب گوناگون. بارها دیده یا شنیده شده که برخی احزاب و اشخاص وابسته به احزاب و جریان‌های سیاسی دچار انحراف یا اشتباهاتی شده‌اند و همین امر موجب بروز انحراف در تشکل‌های دانشجویی که معیار خود را آنان قرار داده‌اند، شده است.

وی با تاکید بر «لزوم مشورت با افراد انقلابی که وابسته به احزاب نیستند»، گفت: زمانی که اولویت‌ها برای تشکل دانشجویی براساس کلام رهبری و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باشد، اگر بی‌عدالتی و انحرافی از سوی افراد یا احزاب مشاهده شود، جنبش دانشجویی خود را ملزم می‌داند با بی‌عدالتی و انحراف برخورد کند.

دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه شیراز استکبارستزی را به‌عنوان یکی از مهمترین معیارهایی که باید جنبش دانشجویی و فعالان این جنبش به آن توجه کنند، مطرح و اضافه کرد: 16 آذر 32 مصداق این مبارزه است و باید آن را تداوم دهیم، چه مبارزه با استکبار خارجی و چه استکبار داخلی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha