• سه‌شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091710372
  • منبع : نمایندگی خوزستان

استاندار خوزستان:

آموزش اعضای اجرایی انتخابات کشور بر موضوعات دیگر مقدم است

استاندار خوزستان با بیان این‌که«lوظیفه ما صیانت از حقوق شهروندان و کاندیداهاست»، بر آموزش اعضای اجرایی انتخابات کشور، تاکید و آن را بر موضوعات دیگر مقدم دانست.

استاندار خوزستان با بیان این‌که«lوظیفه ما صیانت از حقوق شهروندان و کاندیداهاست»، بر آموزش اعضای اجرایی انتخابات کشور، تاکید و آن را بر موضوعات دیگر مقدم دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در همایش آموزشی – توجیهی منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات که با حضور اعضای ستاد انتخابات کشور، فرمانداران و بخشداران استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بین استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد پیوستگی‌های زیادی از نظر فرهنگی وجود دارد و قصد ما این است که یکسری کارهای مشترک نیز انجام دهیم تا تعامل بیشتر شود.

وی اظهار کرد: این حضورها و نشست‌ها تاکید موکد است تا حساسیت لازم ایجاد و تجارب انتقال داده شوند تا هر اقدامی که قرار است صورت بگیرد، با حساسیت خاص انجام شود.

وی گفت: ما فرمانداران و بخشداران و حتی شهرداران را بسیار به مرکز استان آورده‌ایم و به دنبال این بوده‌ایم که از موضوع، برداشت واحد انجام شود؛ چراکه وقتی مفاهمه لازم صورت بگیرد، هر کسی می‌داند که کار خود را چگونه انجام دهد. شاید گفته شود که این مطالب می‌تواند در قالب بخشنامه نیز ابلاع شود ولی باید گفت برگزاری این همایش‌ها آن هم به صورت منطقه‌ای، تاثیرگذارتر است و باعث می‌شود حقوق شهروندان و کاندیداها رعایت شود. دو مقطع حساس؛ یکی انتخابات مجلس دهم و دیگری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که هر دو از مراکز اصلی تصمیم‌سازی هستند را پیش رو داریم و وظیفه ما صیانت از هر دو انتخابات است.

وی خاطرنشان‌کرد: نظام جمهوری اسلامی از بدو تولد خود، صدمات بسیاری دیده است و کاملا پخته شده است و مانند مدیری است که تمام سختی‌ها و محرومیت‌ها را کشیده است و اکنون در جایی قرار گرفته است که می‌خواهد خدمت کند و نظام هم، همین است. امروز اگر در امنیت به سر می‌بریم، در حقیقت حاصل سختی‌هایی است که کلیت نظام کشیده است و کلیت نظام هم یعنی حقوق مردم و حقوق مردم هم یعنی آن‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و اگر ما از حقوق مردم صیانت نکنیم، بی‌انصافی است. ما در کنار سلایق مردم، امانت‌دار هستیم و باید آنقدر خداترس کار کنیم که نیاز به نگهبان نداشته باشیم و با فرض این‌که هیچ دستگاه نظارتی، جز خداوند نیست، باید به موضوع نگاه کنیم. حساسیت انتخاباتی در هر شکلی، جزو مسایلی است که اگر صیانت شد، نظام استاندارد خواهد ماند و در غیر این صورت، پایه‌های این نظام سست می‌شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که «حکومت و نظام باید به سلامت کار خود را انجام دهند»، افزود: باید در مردم این باور ایجاد شود که از حقوق آن‌ها صیانت می‌شود. عملاً کار در دست مردم است و ما در این بخش باید به خوبی صیانت کنیم.

مقتدایی خاطرنشان‌کرد: من و آقای مقیمی، (رییس ستاد انتخابات کشور)، انتخابات را تجربه کرده‌ایم و به مسایل آگاه هستیم و به همین دلیل مسوولیت‌مان سنگین‌تر می‌شود. وظیفه ما صیانت از حقوق شهروندان و کاندیداها است و هر دو نیز حق‌الناس هستند و باید آن‌قدر شهامت در یک مدیر برگزارکننده انتخابات وجود داشته باشد که هر جا قرار است حقی از یک کاندیدا ضایع شود، مانع تخلف شود و در غیر اینصورت او در آن تخلف شریک است. پس آموزش اعضای اجرایی انتخابات کشور، از موارد اساسی است و در غیر این صورت اتفاقات دیگری می‌افتد، پس آموزش بر موضوعات دیگر مقدم است.

وی گفت: اگر آشفتگی باشد، نمی‌توانیم به خوبی موضوع را جمع کنیم. پس باید آموزش هیات‌های اجرایی مدنظر باشد و درصد قابل ملاحظه‌ای از نیروهای جدید به هیات‌های اجرایی اضافه شوند تا انتقال تجربه نیز صورت بگیرد و قرار نیست همیشه همان نیروهای قبلی باشند. باید ترکیب‌های جدید در هیات اجرایی ایجاد شود و شک نکنید در خوزستان نیز این موضوع اجرا می‌شود. ما امانت‌دار مردم هستیم و به شرطی مجددا این امانت را به دست ما می‌دهند که امانت‌دار خوبی باشیم و امیدوارم با افتخار، این دو انتخابات پیش رو را برگزار کنیم. باید دست به دست هم دهیم که کار را به سرانجام برسانیم تا مورد رضایت حق باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha