• سه‌شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091710527
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

دبیرستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد:

استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ممنوع است

دبیرستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از امکانات دولتی در انتخابات اسفند ماه سالجاری ممنوع است.

دبیرستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از امکانات دولتی در انتخابات اسفند ماه سالجاری ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، جلیل حسنی در نشست شواری اداری شهرستان دنا افزود: حضور مردم در انتخابات تجسم عینی و الگوی مستمر مشارکت مردمی است. مردم در نظام جمهوری اسلامی با حضور خود نه تنها نظام حاکمیتی کشور را انتخاب کرده بلکه در انتخاب مدیران و تصمیم گیرندگان نیز دخالت مستقیم دارند.

وی با بیان این‌که «اقتدار هر نظام حکومتی بیش از هر چیز به رأی و نظر مردم آن بستگی دارد»، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌ها و صحنه‌های بین‌المللی متکی به آرا و پشتیبانی مردم است و تأثیرگذارترین نوع حمایت مردم از نظام حضور در انتخابات است.

وی تصریح کرد: میزان مشارکت کمی مردم و درصد حضور آنان در انتخابات بدون توجه به جناح و گرایش سیاسی یک معیار کمی برای میزان حمایت مردم از نظام است. درصد و میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات در سطح جهانی مورد توجه است و حضور مردم در انتخابات به جهان نشان می‌دهد که حکومت کشور ایران مردم‌سالاری دینی است و دین منافاتی با آزادی ندارد.

دبیرستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هیأت‌های اجرایی و نظارتی بستر برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنند و شور و اشتیاق مردم به حضور در انتخابات نتیجه مستقیم عملکرد مدیران در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان این‌که «همه در نهایت به دنبال سربلندی نظام هستیم»، اظهار کرد: اگر دوستدار دولت و نظام هستیم باید در برگزاری انتخابات مشارکت تأثیرگذار داشته باشیم. حساسیت هر فرد در مقابل مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بدون توجه به گرایش سیاسی آینده و تلاش در راستای اعتلای جامعه، آینده نظام و نسل آینده را در تمامی ابعاد تأمین می‌کند.

وی با بیان این‌که «مدیران نماینده نظام و دولت هستند و باید سیاست‌های نظام و بایدها و نبایدهای انتخابات را اجرایی کنند»، تأکید کرد: مطابق قانون و ماهیت سازمانی به قانون عمل کنیم و در راستای برگزاری انتخاباتی سالم گام برداریم.

حسنی افزود: مدیران از همه جهات شرعی، عقلی، عرفی و قانونی موظف به مشارکت در برگزاری انتخابات هستند، تبعیت همه مدیران از قانون را ضروری است و قانون مافوق همه تصمیمات شخصی و فردی است و مطابق با آن همه تجهیزات و امکانات باید در راستای برگزاری انتخابات قرار گیرد.

وی تأکید کرد: روان‌سازی و بسترسازی انتخابات در حیطه اختیار فرماندار و ستاد انتخابات شهرستان و سپس اعضای شورای اداری است. با تعامل موجود در سطح استان و هیأت‌های نظارت و اجرایی و جلسات استانی همکاری ایجاد شود تا مردم با اعتماد و اطمینان کامل در انتخابات شرکت کنند. استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخابات مطابق قانون ممنوع است و سرپیچی از این قانون مجازات قانونی دارد. ضرورت دارد که اعضای هیأت‌های اجرایی ستاد انتخابات شهرستان‌ها و هیأت‌های نظارت بی‌طرف باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha