• یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092212579
  • منبع : نمایندگی کردستان

فرماندار سقز:

هیات‌های اجرایی و نظارت نباید علیه کاندیداها فعالیت کنند

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به برگزاری انتخابات اسفندماه، گفت: قانون برای هر دو هیات اجرایی و نظارت، یک ملاک است و این هیات‌ها نباید علیه کاندیداها فعالیت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به برگزاری انتخابات اسفندماه، گفت: قانون برای هر دو هیات اجرایی و نظارت، یک ملاک است و این هیات‌ها نباید علیه کاندیداها فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، علی اکبر ورمقانی در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی با اعضای هیات نظارت و اعضای ستاد انتخابات شهرستان سقز، اظهار کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت وظیفه سنگینی در اجرای انتخابات برعهده دارند.

وی با بیان این‌که «رای در ایران اسلامی، حق الناس است»، افزود: قانون برای هر دو هیات، ملاک است و رعایت آن باید به جد در دستور کار باشد، زیرا این دو هیات تحت رصد مردم هستند و نباید علیه کاندیداها فعالیت کنند.

وی با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی، اظهار کرد: در برگزاری انتخابات سالم این امر بسیار ضروری بوده و یک اصل جدایی‌ناپذیر است. آن‌چه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصل بوده و حضرت امام(ه)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همه خادمان بر آن تاکید داشته اند، بحث تضمین سلامت انتخابات بوده است.

فرماندار سقز در ادامه با اشاره به نشست‌های برگزار شده با استاندار کردستان پیرامون انتخابات پیش رو، اظهار کرد: استاندار انسانی قانونمدار است و در نشست‌هایی که داشتیم تاکید کرد که برگزاری انتخابات پرشور و سالم و رعایت قانون باید مدنظر فرمانداران به عنوان روسای هیات های اجرایی باشد.

وی در ادامه به معرفی اعضای ستاد انتخابات شهرستان پرداخت و بر رعایت قانون، همراهی، همدلی و تعامل هیات‌های اجرایی و نظارت تاکید کرد.

در این نشست، رییس شورای نگهبان و هیات نظارت انتخابات شهرستان سقز نیز اظهار کرد: انتخاب افراد متعهد، دلسوز، ارزشمند و بسیجی در انتخاب اعضای هیات نظارت مدنظر بوده است.

فریدون رزمگاه با بیان این‌که «به فرمایش مقام معظم رهبری، مهمترین مساله کشور، انتخابات است» گفت: نظارت بر انتخابات از سوی هیات نظارت فقط با معیار قانون خواهد بود.

وی سپس به ویژگی‌های معتمدان و شاخص‌های انتخاب آنان پرداخت و گفت: در انتخاب معتمدان، ملاک ما قانون، حسن شهرت و عضو نبودن در گروهک‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha