• دوشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092313448
  • خبرنگار : 71533

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی:

کسانی که سه دوره در مجلس بوده‌اند، دیگر کاندیدا نشوند

کسانی که سه دوره در مجلس بوده‌اند، دیگر کاندیدا نشوند

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با بیان اینکه مجلس محلی است که باید انسان‌های متخصص و با تجربه وارد آن شوند، گفت: باید در مجلس دهم نوگرایی ایجاد شود و کسانی که مجلس را به محلی برای کسب و کار خود بدل کرده‌اند باید از ‌آن خارج شوند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با بیان اینکه مجلس محلی است که باید انسان‌های متخصص و با تجربه وارد آن شوند، گفت: باید در مجلس دهم نوگرایی ایجاد شود و کسانی که مجلس را به محلی برای کسب و کار خود بدل کرده‌اند باید از ‌آن خارج شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ حسن بیادی عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت آبادگران در انتخابات‌های گذشته موفقیت‌هایی داشته اما چون به باندهای قدرت و ثروت وابسته نبوده است، این فعالیت‌ها محدود بوده است.

وی با بیان اینکه ما به اندازه توان خود فعالیت می‌کنیم، گفت: هم اکنون در ده استان دفتر داریم و حدودا شش تا ده نماینده را نیز به مجلس فرستاده‌ایم.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با اشاره به مسأله نفوذ اظهار کرد: آنچه که رهبری بیست سال پیش تحت عنوان تهاجم فرهنگی مطرح کردند همان مسأله نفوذ است که البته نباید آن را به محملی برای سیاسی کاری بدل کرد.

وی ادامه داد: ما در مسأله هسته‌ای نیز دلواپس بوده‌ایم اما دلواپس مردم؛ چرا که به سیاست‌های رهبری اعتماد داشته‌ایم و به نتیجه‌ای که از آن به دست آمده است دلخوش بوده‌ایم.

بیادی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 اظهار کرد: مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 یک نتیجه به دنبال داشت که آن هم توجه دنیا به موضوع اعتدال بود. یعنی اینکه کسی نباید زیاده از حقش درخواست یا زورگویی کند. البته که ما نیز نباید به لبخندها و تصمیمات کوتاه مدت برخی از کشورها دلخوش باشیم و در این زمینه نباید توجه خود را به منافع ملی از دست بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس آتی باید پالایش شود، اظهار کرد: مجلس دهم باید مجلسی باشد که در آن یک نوگرایی صورت گیرد، به خصوص در مورد کسانی که مجلس را به محلی برای کسب و کار خود بدل کرده‌اند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی ادامه داد: باید برخی افراد که شش تا هفت دوره در مجلس حضور داشته‌اند از مجلس بیرون بیایند و راه را برای جوانان باز کنند. البته من معتقدم انسان‌هایی باید وارد مجلس شوند که از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشند و از طرفی هم کسانی که بیش از سه دوره در مجلس بوده‌اند در انتخابات مجلس دهم ثبت نام نکنند تا فضا برای کاندیداهای تازه باز شود چرا که این نمایندگان هر کاری که می‌خواستند در سه دوره حضورشان در مجلس انجام داده‌اند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: همانطور که جوانان در مجلس شورای اسلامی تاثیر گذار بوده اند در مجلس خبرگان نمی توانند کارایی بیشتری داشته باشند چراکه این مجلس برای نظارت های بزرگ و گرفتن تصمیم های تاریخ‌ساز تشکیل می‌شود و در نتیجه باید از کسانی که تشکیل شود که تجربه کافی را در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی افراد بسترهای بدی را برای شروع انتخابات مجلس خبرگان آماده می‌کنند، اظهار کرد: مسائل مربوط به این مجلس به گونه‌ای نیست که هر کس برای آن کاندیدا و انتخاب شود و در این زمینه باید توجه لازم صورت گیرد.

بیادی در ادامه با انتقاد از عدم استفاده مستمر و سودمند قوای سه گانه از احزاب، اظهار کرد: روابط دستگاه دیپلماسی و اجرایی کشور با احزاب خیلی کم است و کمتر پیش آمده است که مثلا وزارت خارجه احزاب را برای مشورت در موضوعی دعوت کرده باشد، هر چند که وزارت کشور در دوره آقای روحانی به احزاب توجه بیشتری نشان داده و آقای رحمانی فضلی در چندین نوبت از احزاب برای مشورت دعوت به عمل آورده است.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با بیان اینکه یکی از شاه‌بیت‌های عملکرد وزارت کشور در رابطه با احزاب، احیای خانه احزاب بود، گفت: این تشکل صنفی باید به خوبی کار خود را انجام دهد و نباید از فرصتی که با همکاری وزارت کشور برای احیای مجدد این تشکل پدید آمده است غفلت صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سران جناح‌های اصلاح طلب و اصولگرا باید با یکدیگر جلساتی را برگزار کنند، اظهار کرد: کاری که آقای رئیس جمهور در مراسم افطاری ماه رمضان انجام داد و طی آن چهره‌های اصولگرا و اصلاح طلب در کنار یکدیگر قرار گرفتند مناسب بود اما چنین فعالیت‌هایی باید بیشتر انجام شود و دولت در زمینه‌های مختلف باید با احزاب بیشتر مشورت کند که قطعا نیز نتیجه مفید آن را خواهد دید.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با انتقاد از بر هم زدن مراسم‌های قانونی احزاب توسط جریان‌های خودسر اظهار کرد: برهم زدن مراسم‌ها و همایش‌های قانونی نشان می‌دهد که در کشور قانون حاکم نیست چرا که اگر ما می‌گوییم قانون حاکم است و این قانون برای همه به شکلی برابر اجرا می‌شود پس باندهای اصلاح طلب نیز باید بیایند و جلسات اصولگراها را بر هم زنند. آیا من اصولگرا خوشم می‌آید جریان‌هایی که با اصولگرایی قرابت فکری ندارند، جلسه قانونی تشکل‌ام را برهم بزنند؟

وی ادامه داد: جوانان باید حواس‌شان باشد که وارد چنین رفتارهای خارج ازقانونی نشوند چرا که به اعتقاد من این گونه برخوردها با همایش‌های قانونی از بیرون هدایت می‌شود و اصلا فرهنگ شیعه خشن نبوده و خشونت در دین اسلام نیز جایی ندارد.

بیادی گفت: مسلمانان تنها با ظالمین و کفار برخورد می‌کنند که آن برخورد نیز بر پایه شجاعت و غیرت است نه خشونت. داعش امروز می‌گوید پیروزی در رعب و وحشت است و از طریق اعمال خشونت‌بار، حاکمیت خود را در بخشی از جهان ایجاد کرده است. اگر من هم این کارها را انجام دهم مثل داعش عمل کرده‌ام و فقط اسمم را تغییر داده‌ام. چنین برخوردهایی با همایش‌های قانونی معنایی ندارد.

وی تصریح کرد: دوستان اصولگرا و مسئولین نیز باید با این باندهای خطرناک که هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند برخورد و آنها را نصیحت کنند تا مبادا چنین برخوردهایی بهانه‌ای به دست کسانی بدهند که می‌خواهند این شائبه را ایجاد کنند که در ایران حقوق بشر و دموکراسی رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha