• چهارشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94092514926
  • خبرنگار : 71457

ترکیه در قطر پایگاه نظامی می‌سازد

ترکیه در قطر پایگاه نظامی می‌سازد

خبرگزاری رویترز از تصمیم ترکیه برای ساخت پایگاه نظامی در قطر خبر داد.

خبرگزاری رویترز از تصمیم ترکیه برای ساخت پایگاه نظامی در قطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز گزارش داد که ترکیه تصمیم دارد پایگاه نظامی را در قطر ایجاد کند.

ترکیه، قطر و عربستان سعودی در حال حاضر مثلثی را تشکیل داده‌اند که مواضع خصمانه‌ای را در قبال تعدادی از کشورها اتخاذ می‌کنند.

احمد دیمیروک، سفیر ترکیه در قطر امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که کشورش پایگاه نظامی در قطر ایجاد خواهد کرد که در چارچوب توافق دفاعی با هدف کمک به دو کشور برای مقابله با "دشمنان مشترک" است.

وی تصریح کرد: 3000 سرباز از نیروهای زمینی در این پایگاه مستقر خواهند شد و این اولین پایگاه نظامی ترکیه در خاورمیانه است و همچنین یگان‌های هوایی و دریایی و مربیان نظامی و نیروهای عملیات ویژه نیز در این پایگاه خواهند بود.

وی افزود: این پایگاه کاربردهای مختلفی دارد و اساسا مقری برای آموزش‌های مشترک خواهد بود و قطر نیز ایجاد پایگاهی برای خود در ترکیه را بررسی می‌کند.

سفیر ترکیه در قطر عنوان داشت: ترکیه و قطر با مشکلات مشترکی مواجه هستند و هر دو نسبت به تحولات در منطقه و سیاست‌های مبهم دیگر کشورها بسیار نگران هستند. همکاری ما در این زمان حساس در خاورمیانه بسیار مهم است.

دیمیروک گفت: 100 سرباز ترکیه‌ای در حال حاضر در قطر برای آموزش ارتش قطر حضور دارند.

وی این مساله را بیان نکرد که چه زمانی ساخت پایگاه جدید ترکیه پایان می‌یابد.

سفیر ترکیه در قطر گفت: ما در حال حاضر پایگاه جدیدی را ایجاد نکردیم بلکه مجددا در راستای تقویت روابط تاریخی و برادرانه خود عمل کرده‌ایم.

مسئولان قطری در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند. در قطر بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه وجود دارد و در آن حدود 10 هزار نیرو مستقر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha