• شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94092816187
  • خبرنگار : 71505

راهکار حل معضل آلودگی هوای تهران چیست؟

راهکار حل معضل آلودگی هوای تهران چیست؟

معضل آلودگی هوای کلانشهر تهران که طی چند سال گذشته بسیار مورد توجه بوده علیرغم تمام اقدامات از جمله افزایش محدوده اضطرار، زوج و فرد، معاینه فنی خودروها، تعطیلی ادارات، آبپاشی، نصب فن و پنکه و ... بازهم به عنوانی چالشی بسیار مهم سلامت شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند.

معضل آلودگی هوای کلانشهر تهران که طی چند سال گذشته بسیار مورد توجه بوده علیرغم تمام اقدامات از جمله افزایش محدوده اضطرار، زوج و فرد، معاینه فنی خودروها، تعطیلی ادارات، آبپاشی، نصب فن و پنکه و ... بازهم به عنوانی چالشی بسیار مهم سلامت شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، تشدید آلودگی هوای تهران امروز با تشکیل جلسه کمیته اضطرار و اتخاذ تصمیماتی تکراری همراه شد که به گفته کارشناسان بیشتر حکم مسکن را دارد تا درمان قطعی؛ زیرا تا زمانی که توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دست‌اندازهای اعتباری گرفتار است و موتورسیکلت‌ها و خودروهای آلوده و دودزا در سطح شهر مقابل چشم ماموران جولان می‌دهند، مهاجرت به تهران و ساخت و سازهای بی‌رویه همچنان ادامه دارد و .... تعطیلی مدارس و کارخانه‌های شن و ماسه چندان گره‌گشا نخواهد بود.

فارغ از اینکه متولی اصلی حل معضل آلودگی هوا کدام دستگاه و سازمان است، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با طرح پرسش «راهکار حل معضل آلودگی هوای تهران چیست؟» به بررسی دیدگاه مخاطبان که در قالب کامنت ذیل این خبر منتشر خواهد شد، می‌پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۰۶

راه حل اينکه اين يارانه کشوربرانداز را حذف کرده پول 2 الي 3 ماه آن را به توسعه حمل و نقل عمومي بدهند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۰۶

يکي از تاثيرگذارترين اقدامات توسعه خطوط مترو شهر تهران و متروهاي اقماري است

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۳۰

اين طرح تعطيلي مدارس فقط براي سلامت کودکان خوب هست چون در تعداد خودروهاي در خيابان هيچ تاثيري نداره ... به شخصه چون منزلم رو به سمت خيابان هست اين مساله رو ميبينم و روزهاي تعطيل هم ترافيک و شلوغي هم وجود دارد. فکر ميکنم بايد کلا براي تمام خودروها به جز تاکسي در تمام سطح شهر تهران طرح زوج و فرد اجرا شود و وسايل نقليه عمومي هم خدمات بيشتري ارايه کنند و فرهنگ صحيح استفاده از وسايل نقليه ي عمومي رو آموزش و گسترش بدهند. در رابطه با کارخانه ها نميتونم نظري بدم چون اطلاعاتي ندارم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۳:۲۶

سازمان محيط زيست و خانم ابتکار ظاهرا علاقه و همتي براي رفع مشکلات مردم ندارن. چيزي که ما بيش‌تر از ايشون ديديم سياسي‌کاري بوده. راه حل، تغيير مديريت سازمان و نظارت دائمي مجلس هست

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۳:۵۲

درود. 1-وضعيت نابسامان بنزين 2-طرح ترافيک اعمال ميشود ولي براي سود جويي آرم طرح ترافيک ميفروشند!!!واقعا چرا؟ 3-وضعيت نابسامان کارخانه ها 4-وضعيت نابسامان وسايل نقليه عمومي و....

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۳:۵۶

راه حلش اينست كه دولت ثابت كند كه بنزين مصرفي مردم استاندارد يورو 4 است

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۴:۰۳

راه حل برخورد قاطعانه و جدي مسئولان است.تا وقتي برخورد جدي از سوي مسئولان وجود نداشته باشد تعطيلي چند روزه مدارس دردي رو دوا نمي کنه. برخوردي مثل از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده و دودزا چون حالا که خودروهاي جديد به مردم داده مي شود، بايد چندين دستگاه خودروي فرسوده رو هم از رده خارج کنند. راهکار ديگر هم وارد کردن خودروها و اتوبوس هاي برقي و موتورهاي برقي است که نقش خيلي مهمي دارند.

avatar

توسعه مترو و بهينه سازي حمل و نقل جلوگيري قانونمند از وسايل نقليه آلوده کننده مثل اسقاط خودروهاي فرسوده به سادگي با کمک کارشناسان بيکار و صرف بودجه پژوهشي به آنها رشته هاي مهمي مثل هواشناسي اقليم شناسي و آلودگي هوا و شيمي و فيزيک محيط زيست و استفاده از کارهايي که کشورهاي پيشرفته انجام داده اند و مهم تر از همه اينها مديريت صحيح و شايسته سالار مشکل اصلي ما برخی مديران بي سواد و نالايق و جالبه که اغلب مهندس هستند و به راستي چند تن از مديران مرتبط شهري و .... علوم پايه و مديريت خوانده اند؟ شايد مدرکشان همين باشد ولي واقعا آنچه را خوانده اند مي دانند؟ مهندسان بايد کار کنند نه اينکه اعلام و اعمال نظر کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۶:۲۷

تا زماني که همزمان با گروني بنزين، حمل ونقل عمومي گرانتر ميشه تا زماني که به جاي وام 25 ميليوني به خريد خودرو همين اعتبارو به حمل نقل عمومي نميدن وضعيت همينه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۶:۳۴

يکي از راه ها از رده خارج کردن خودروهاي قديمي است.يک موتور سيکلت را ديدم که به تنهايي يک کوچه را مه آلود کرده بود! ديگه واي به حال اتوبوسها و ميني بوسهاي 40 سال پيش!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۸:۳۹

تمرکز شديد جمعيت علت اصلي الودگي هوا - خاک - اب در ايران است. راه حلش سخته ايا حاضريد به تمرکز در شهرهاي کلان خاتمه بدهيد؟ خودرو استفاده نکنيد؟به اينده جدي فکر و به نتايجش عمل کنيد؟ راه حل دوستان مسکن مقطعي مي باشد. هر چقد شما اون عوامل رو بهتر کنيد تمرکز بيشتر جمعيت را باعث شده و اين مشکل پاياني نخواهد داشت - يا حق

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۲۰:۴۱

تنها راه تعطيلي كامل ايران خودرو و سايپا و ازاد كردن واردات خودروي با كيفيت هست... ما اگه قرار بود توي صنعت خودرو موفق بشويم در اين 50 سال شده بوديم... اون تعداد نيرويي هم كه بيكار ميشن با سرمايه گذاري خيلي كمتر در صنايع ديگر مثل فراوري سنگ (با منابع سرشار) و ... به راحتي قابل جذب هستند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۲۱:۰۰

1. توسعه ي "واقعي" کيفي و خصوصا کمي حمل و نقل شهري و افزايش دسترسي به آن 2. تعطيل کردن ايرانخودرو و سايپا 3. بازآموزي بنيادين فرهنگ شهرنشيني و ايجاد انگيزه براي هم ميهنان روستايي براي جلوگيري از مهاجرت به شهرها 4. فشار آوردن به کارخانه ها (دولتي/خصوصي) براي نسب فيلترهاي تصويه آلاينده ها و بهينه سازي پروسه ي توليد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۰:۱۲

موارد ذيل بايد شود 1- سازمان متولي آلودگي هوا تشکيل شود 2-کيفيت خودرو و موتور سيکلت زير ذربين پليس و محيط زيست قرار گيرد 3- شرکت هاي آلوده کننده هوا از تهران دور گردد 4- وسايل عمومي حمل و نقل تقويت گردد 5-مطالعه گسترده در اين خصوص در کشور ديگر صورت گرفته انجام شود 6-کيفيت سوخت خودروها بهتر گردد 7- ارايه گزارش به مردم در پايان هرفصل سال در خصوص اقداماتي که صورت گرفته است 9-همکاري با صدا سيماو ارائه راهکارها همراه با تبليغات گسترده در اين مورد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۰

جلوي بزرگ‌تر شدن و افزايش بيشتر جمعيت تهران بايد گرفته بشه. بابا به خدا اين شهر ديگه جا داره. چند تا شهر ديگه رو مثل تهران امکانات بهش بدن مردم لااقل ديگه بهانه امکانات رو نداشته باشن .

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۱

منطقه 22 کريدور هوايي تهران بوده. متاسفانه ساخت و ساز در اين منطقه و افزايش ساخت و ساز در باقي مناطق اوضاع تهران رو وخيم تر کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۱۵:۵۳

به نام خالق و مراقب مهرباني سلام راهکاري علمي کاملا مشخص است، دقت کنيد که علت ناسالم شدن هوا زياد شدن مقدار آلاينده هاي ذرات معلق کوچکتر از 2.5 ميکرون است نه ساير آلاينده ها منابع توليد اينها هم احتراق خيلي ناقص است مثل احتراق در ديزلها و خودروهاي کاربراتوري دستکاري شده دنيا هم روي بهبود عملکرد اين خودروها کارکرده همچنين ميزان گوگرد در سوخت تاثير زيادي روي آلودگي ذرات معلق دارد اجراي طرح هاي درست نياز به همدلي دارد پا گذاشتن روي منافع شخصي و احترام به منافع جمعي و توجه عميق به مفاهيم ديني و اخلاقي همه و همه از روحانيون مهندسين محققين و مسئولين خبرگزاري ها و ..... بايد همدل شوند دنبال اينکه کار به اسم کي تمام مي شه نباشن

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۳ ۲۲:۰۹

بايد موتورسيکلت ها از سطح شهر جمع بشوند

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۵ ۱۰:۵۳

1.ادامه طرح زوج و فرد 2.اجراي طرح يک روز در هفته بدون خودرو 3.عدم فروش طرح ترافيک 4.افزايش کيفيت بنزين 5.افزايش ناوگان اتوبوسراني و مترو 6.خروج کارخانه هاي آلاينده از تهران 7.کاهش توليد خودرو 8.کاهش ساخت و ساز 9.صدور کارت معاينه فني 6ماهه و توقيف خودرو هاي دودزا 10.انتقال پايتخت

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۵ ۱۹:۰۵

1-تخريب برخی برجهاى 2-كاهش جمعيت 3-جلوگيرى از مهاجرت به تهران با افزايش امكانات ديگر مناطق ايران 4-انتخاب افرادى متخصص در شوراى شهر و دورى از انتخاب احساسى ورزشكاران

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۵ ۲۳:۳۳

1. در تهران و ساير کلانشهرها ماليات ساليانه خودروهاي شخصي رو افزايش بدن و اين ماليات رو براي توسعه فضاي سبز درختکاري شده اختصاص بدن 2. قيمت بنزين رو براي خودروهاي شخصي شناور و بر اساس فوب خليج فارس اعلام کنن 3. براي خودروهاي بالاي 5 سال عوارض ساليانه محيط زيست وضع و دريافت کنن

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۵:۵۱

توقف توليد خودو در ايران خودرو و سايپا و ورود ماشين هاي با کيفيت بدون تعرفه گمرکي

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۸ ۰۶:۳۹

ميگن همه چيز در پسا تحريم درست خواهد شد اما به ياد داشته باشيم اگر همين امروز جا و بودجه و نيرو يه كار متخصص در دسترس باشد برايه ساخت يك بيمارستان تخصصى و فوق حرفهاى چهار سال زمان لازم است ايا شما سراغ داريد جايى را كه امروز استارت ساختش اغاز شده باشد كه ما خوش بينانه بگوييم چهار سال ديگر يك مركز پزشكى داريم تمام كارها يه زير بنايى نياز به مديريت متخصص و كارگران مجرب و متعهد دارد الودگيه هوا هم مستثنى نيست از اين قانون ميليون ها ماشين در كلان شهرها وجود دارد كه ماشين دودى است با بنزين يورو ??? هم دود ميكند و جالب اينكه هنوز توليد ميشود و با افتخار به فروش ميرسد پس به راحتى ميتوان بادر نظر گرفتن الگويه را همان گفت كه تا اين ماشينها توليد ميشن و در خيابانها تردد دارن هوا هيچ وقت تميز نخواهد شد بقيه مسائل رو هم باشه طلبمون وقتى اين يكى حل شد بهش فكر ميكنيم پس ميتوان با صراحت أعلام كرد در پسا تحريم هيچ مسئله اى حداقل در ?سال اينده حل نخواهد شد

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۹ ۱۷:۱۹

در شهرما در آذربايجان شرقي حسابي برف اومده و همچنان دارد مي بارد حدود نيم متر و هوا تميزه وقتي همه کارخانه ها در کنار تهران است و در شهر ما که حدود 250 هزار نفر جمعيت دارد با چند هزار سال تاريخ جوانان بايد براي کارگري بيايند تهران 200 ساله !! اين ناحقي گريبان شما را گرفته اگر انصاف داشتيد چنين نمي شد البته در تبريز هم چنين وضعي است که فقط 100 کيلومتر با ما فاصله دارد آنها هم همه کارخانه ها را صاحب شدند و الان در دود هستند

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۰۷:۳۸

بايد توليد خودرو در ايران خودرو متوقف شود و توليد شرکت سايپا اضافه شود. فقط ماشين هاي ايران خودرو هوا را آلوده ميکنند. تمام ماشين هاي شرکت بزرگ سايپا طبق استانداردهاي جهاني توليد ميشود. اگر کسي شک دارد برود به سايت جهاني آلودگي هوا - زير قسمت شرکت هاي خودروسازي استاندارد و نام شرکت سايپا را ببيند.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۱۹:۳۱

تا زماني که علم تو اين کشور بي ارزشه وضع همينه، يارو رفته آسفالتي اختراع کرده که مثل درخت فوتوسنتز ميکنه، هزار جا جايزه گرفته و تو صدا و سيما هم آوردنش، ولي کسي بهش محل نميذاره. ديگه بهتر از اين چي مي خواهيم براي هوا؟