• شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 94092816234
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس محیط زیست فریدونکنار مطرح کرد

تک درنای سیبری در معرض انقراض

تک درنای سیبری در معرض انقراض

ایسنا/مازندران رئیس محیط زیست فریدونکنار گفت: افزایش نسل درنای سیبری در تالاب بین‌المللی فریدونکنار ناموفق ماند و به همین دلیل این درنا در معرض انقراض است.

رئیس محیط زیست فریدونکنار گفت: افزایش نسل درنای سیبری در تالاب بین‌المللی فریدونکنار ناموفق ماند و به همین دلیل این درنا در معرض انقراض است.

ناصر کیائی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، با اشاره به اینکه پرنده به امنیت و غذا نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تالاب فریدونکنار منطقه ممنوع است و با توجه به حراستی که صورت می‌گیرد پرنده با احساس آرامش به نزدیک‌ترین فاصله خیابان برای استراحت می‌آید.

کیائی با اشاره به تغذیه این پرندگان، اظهار کرد: در راستای پذیرایی از پرندگان مهاجر آمادگی داریم مواد غذایی پرندگان به ویژه قو را جمع‌آوری کنیم و حتی افراد به تنهایی نیز می‌توانند به محل اقامتگاه این پرنده بروند.

وی با بیان اینکه از سوی همکاران محیط زیست به صورت لحظه‌ای در منطقه کنترل صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی کافی نمی‌توانیم تمامی این منطقه را به خوبی پوشش دهیم.

رئیس محیط زیست فریدونکنار افزود: در فریدونکنار همانند تمام استان مازندران با افرادی که در ساعات غیرمجاز و بدون پروانه اقدام به صید می‌کنند به صورت قانونی برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به تجربه ناموفق در افزایش نسل درنای سیبری در تالاب بین‌المللی فریدونکنار گفت: درنای سیبری تک همسر است و هیچ زمانی برای خود جفت انتخاب نمی‌کند و مهم‌ترین دلیل انقراض این پرنده کمیاب همین موضوع است.

کیائی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای در فریدونکنار برای افزایش نسل آنها انجام دادیم اما به دلیل طولانی بودن مسیر پروازی از سیبری به فریدونکنار، پرنده پرورشی توان پرواز به سیبری را نداشت و در این طرح با شکست مواجه شدیم.

رئیس محیط زیست فریدونکنار اظهار کرد: مسابقه نقاشی حضوری با شعار رهایی و پرواز پرندگان هدیه نسل آینده فریدونکنار به نسل‌های آینده از سوی اداره محیط‌زیست و آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

این مسئول دانش‌آموزان در این مسابقه شرکت کردند تا با زبان هنر بگویند حفظ و حراست از محیط زیست یک وظیفه عمومی است.

وی تصریح کرد: این برنامه تلنگری در اشاعه فرهنگ زیست محیطی است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha