• یکشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94092917054
  • منبع : نمایندگی سمنان

‌راه‌اندازی انجمن میراث فرهنگی در شاهرود

‌راه‌اندازی انجمن میراث فرهنگی در شاهرود

ایسنا/سمنان ‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان،از راه‌اندازی انجمن میراث فرهنگی شاهرود خبر داد.

‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان،از راه‌اندازی انجمن میراث فرهنگی شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حسین خواجه بیدختی، در جلسه راه‌اندازی انجمن میراث فرهنگی شاهرود که با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان دستگاههای اجرایی و موثرین و معتمدین این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال احیای انجمن‌های میراث فرهنگی در استان سمنان، انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود برای اولین بار راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، راه اندازی انجمن‌های میراث فرهنگی را عامل موثری در ایجاد احساس تعلق به مواریث فرهنگی کشور در تمامی دستگاههای اجرایی دانست.

«حسین خواجه بیدختی» با اشاره به حضور مدیران ارشد حوزه دولتی به عنوان روسای این انجمن‌ها و مدیران دستگاههای اجرایی تاثیرگذار به عنوان اعضای انجمن، گفت: سازمان میراث فرهنگی به تنهایی قادر به حفظ و حراست از آثار تاریخی نیست.

وی با اشاره به انواع مختلف میراث فرهنگی شامل میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، اظهار کرد: تمامی دستگاههای اجرایی و مردم باید برای حفظ فرهنگ و سنن، گویش و لهجه‌ها حساسیت داشته باشند.

بیدختی یکی از اهداف اصلی راه اندازی این انجمن‌ها را انتقال مواریث گذشتگان به نسل آینده عنوان کرد و گفت: این انجمن‌ها می‌توانند در جلوگیری از دخل و تصرف در آثار تاریخی نقش موثری داشته باشند.

«حمیدرضا حسنی»رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز با اشاره به انجام حفاری‌های غیرمجاز در برخی مناطق به ویژه کالپوش گفت: آگاهی بخشی و ترغیب مردم محلی و روستائیان به حفظ مواریث فرهنگی می‌تواند یکی از دستور کارهای مهم این انجمن‌ها باشد.

جذب مشارکت مردم در حفظ و احیاء میراث فرهنگی و پژوهش در آثار تاریخی، جذب نیروهای افتخاری برای کمک به حفظ آثار و معرفی آثار تاریخی، جلب همکاری دستگاه‌ها در حفظ میراث فرهنگی، راه اندازی انجمن در روستاها و بخش‌ها، تهیه خبر و آموزش برای کودکان، تکمیل آرشیو و مستندنگاری از موضوعات میراث فرهنگی، از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha