• یکشنبه / ۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 94100603237
  • منبع : نمایندگی ایلام

فضای مجازی جای حل اختلافات خانوادگی نیست

فضای مجازی جای حل اختلافات خانوادگی نیست

ایسنا/ایلام رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه انتقام‌جویی خانوادگی، فضای مجازی را برای اتهام‌زنی و تهمت انتخاب کرده بود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه انتقام‌جویی خانوادگی، فضای مجازی را برای اتهام‌زنی و تهمت انتخاب کرده بود.

سرگرد «علی کسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: فردی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس فتا مراجعه و اخیراً گروهی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ تشکیل که اقدام به توهین و افترا و نشر اکاذیب علیه یکی از اقوام استانی کرده است.

وی بابیان این‌که پس از اظهارات شاکیه و پس از هماهنگی با مراجع قضایی و به‌علت حساسیت، موضوع بررسی و مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات فنی انجام‌شده توانستند عامل اصلی منتشرکننده مطالب را شناسایی و دستگیر کنند.

کسانی ادامه داد: متهم پس از رویارویی با شواهد فنی به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی بیان کرد و گفت درگذشته با خانواده‌ای از این قوم رابطه فامیلی داشته‌ام که اخیراً به‌علت اختلافات خانوادگی و نزاع و درگیری که روابط تیره شده است و من نیز به خاطر این‌که از آن‌ها انتقام بگیرم مطالب علیه آن‌ها و در گروه واتس‌آپ منتشر کرده‌ام.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام ادامه داد: اینترنت و فضای سایبر را برای حل فصل کردن و یا دامن زدن به اختلافات خانوادگی انتخاب نکنند، چون به‌علت سرعت و گسترده بودن، آثار سوء مطالب قابل‌ زدودن و حذف کردن نیست و ممکن است عواقب ناخوشایندی به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که پلیس فتا در صورت مشاهده هرگونه مطلبی در این موارد برابر قانون جرائم رایانه‌ای برخورد قانونی می‌کند، تصریح کرد: پلیس فتا آماده مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم می‌خواهیم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-0841 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha