• دوشنبه / ۷ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 94100704082
  • خبرنگار : 71460

ویلموتس: صعود به نیمه نهایی یورو برای بلژیک کافی است

ویلموتس: صعود به نیمه نهایی یورو برای بلژیک کافی است

سرمربی بلژیک در گفتگو با سایت فیفا درباره حضور این تیم در رقابت های یورو 2016 صحبت کرده است.

سرمربی بلژیک در گفتگو با سایت فیفا درباره حضور این تیم در رقابت های یورو 2016 صحبت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فیفا، مارک ویلموتس سرمربی سابق شالکه، استاندارد لیژ و بوردو در جام جهانی 2014 همراه بلژیک به جمع 8 تیم پایانی این رقابتها صعود کرد که با شکست یک بر صفر برابر آرژانتین از رسیدن به جمع 4 تیم بازماند. شیاطین سرخ در انتخاب یورو 2016 خودش درخشیدند و توانستند به عنوان تیم نخست راهی مرحله نهایی این رقابتها شوند و بلژیک نیز با رسیدن به رتبه یک رده بندی فیفا مزد عملکرد خوب خود را گرفت.

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی بلژیک درباره حضور در رده نخست رده بندی فیفا گفت: همه ما از این موضوع خوشحال هستیم ولی این قهرمانی محسوب نمی شود و فقط یک جایگاه است. این جایگاه نتیجه چندین سال سخت کوشی ما بود. ما در انتخابی جام جهانی برای مثال دومین تیم قدرتمند بودیم و از 30 امتیاز ممکن به 26 امتیاز رسیدیم و سپس 23 امتیاز از 30 امتیاز ممکن در انتخابی یورو را نیز کسب کردیم. در این سالها خیلی کم شکست خوردیم و در اکثر دیدارهای خودمان به برتری رسیدیم و فکر می کنم این جایگاه مزد چندین سال تلاش ما باشد که به آن رسیده ایم.

او در ادامه گفت: من نقش زیادی در این موفقیت نداشتم. کادر فنی ما شامل 40 مدیر فنی است که در هر بازی اطلاعات مورد نیاز را به ما می دهند و ما تلاش زیادی می کنیم تا با فلسفه فوتبالی که داریم بتوانیم در زمینه فوتبال هجومی صاحب سبک باشیم. بازیکنان بسیار خوب و با استعدادی در این چند ساله در فوتبال ما رشد کرده اند تا جایی که در بعضی از بازی ها نمی دانم باید به کدام بازیکن استراحت بدهم. این چالش خیلی خوبی برای من است که تقریبا تمام بازیکنان تیمم آماده و یکنواخت هستند.

او در ادامه گفت: برای فوتبال بلژیک همین که به نیمه نهایی یورو و یک چهارم نهایی جام جهانی آینده صعود کند پیشرفت محسوب می شود و همین برای ما کافی است. من آدم رویا پردازی نیستم. به این نگاه می کنم که سه سال پیش کجا بوده ایم و الان کجا هستیم. همه به بلژیک به عنوان یک مدعی قهرمانی نگاه می کنند و این موضوع خوبی برای ما است. می خواهیم طعم موفقیت را بچشیم. درست است که تیم جوانی دارم ولی می خواهیم در یورو بهترین باشیم.

او در پایان درباره اینکه نظرش درباره مرد سال فوتبال جهان 2015 چیست که چندی دیگر مراسم انتخاب آن برگزار می شود، گفت: هر 3 بازیکن فوق العاده بودند. رونالدو و مسی سال بسیار خوبی داشتند و نیمار نیز توانسته است اختلاف خود را با این دو بازیکن کاهش دهد و او نیز سال بسیار خوبی داشته است. بهترین روش برای اینکه مرد سال را انتخاب کنیم این است که نام 3 بازیکن را داخل یک کلاه بریزیم و یکی را از روی شانس انتخاب کنیم. این بهترین راه است چرا که هر 3 بازیکن فوق العاده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha