• سه‌شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 94101508466
  • خبرنگار : 71549

ملیت‌ سرمربیان رئال مادرید از ابتدا تاکنون

ملیت‌ سرمربیان رئال مادرید از ابتدا تاکنون

با انتخاب زین الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید، ملیت مربیان این باشگاه تاکنون مورد بررسی قرار گرفت.

با انتخاب زین الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید، ملیت مربیان این باشگاه تاکنون مورد بررسی قرار گرفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از آس، فلورنتینو پرس دیشب (دوشنبه) ساعت 22 در سانتیاگو برنابئو حاضر شد تا برکناری رافائل بنیتس، سرمربی ر‌ئال‌ ماد‌رید را اعلام کند. او زین الدین زیدان را به عنوان جانشین بنیتس معرفی کرد. زیدان که هدایت کاستیا، تیم دوم ر‌ئال‌ ماد‌رید را به عهده داشت، از این پس در تیم نخست این شهر مربیگری می‌کند. او اولین سرمربی فرانسوی تاریخ باشگاه است.

در رئال 24 سرمربی خارجی حضور داشتند ولی هیچ یک، از کشور همسایه نبودند. تاکنون سه سرمربی آرژانتینی (کارینگیا، دی استفانو و خورخه والدانو) سه سرمربی انگلیسی (آرتور یوهانسون، رابرت فریتس، مایکل کپینگ)، دو آلمانی (یوپ هاینکس و برند شوستر)، دو هلندی (لئو بین‌هاکر و گاس هیدینک)، دو صربستانی (بوسکوف و آنتیچ)، دو اروگوئه‌ای (انریکه فرناندس و هکتور اسکارونه)، دو پرتغالی (کارلوس کی‌روش و ژوزه مورینیو)، دو ایتالیایی (فابیو کاپلو و کارلو آنچلوتی)، یک برزیلی (لوکزامبورگو)، یک شیلیایی (مانوئل پیگرینی)، یک مجارستانی (هترسکا)، یک مقدونیه‌ای (میلیانیچ)، یک ولزی (جان توشاک)، و یک پاراگوئه‌ای (فلیتاس) هدایت تیم نخست ر‌ئال‌ ماد‌رید را به عهده داشتند.

بیشتر سرمربیان ر‌ئال‌ ماد‌رید، ملیت اسپانیایی داشتند که تعداد آنان 22 نفر بوده است. خیلی از سرمربیان این تیم مادریدی همچون زیدان، پیشتر بازیکن رئال بوده اند. شوستر آخرین کسی است که هم بازیکن و هم سرمربی در این تیم بوده است. کسانی مانند گارسیا رامون، آنتونیو کاماچو، ویسنته دل‌بوسکه، خورخه والدانو، دی استفانو، مولونی، آمانسیو، میگل مونیس و سایرین نیز شرایط مشابه را داشتند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha