• شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94101910605
  • خبرنگار : 71431

نجات کوهنورد جوان از دره «فراخ لا»

نجات کوهنورد جوان از دره «فراخ لا»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات معجزه‌آسای یک کوهنورد در ارتفاعات توچال خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات معجزه‌آسای یک کوهنورد در ارتفاعات توچال خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: در ساعت 18:57 روز گذشته خبر گم شدن و گرفتاری فردی در کوه‌های توچال به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی تیم امداد و نجات ویژه کوهستان را به محدوده اعلام شده واقع در حد فاصل ایستگاه پنج و قله توچال اعزام کرد.

وی با بیان اینکه امکان شناسایی محل حادثه به دلیل تاریکی هوا و برف و کولاک شدید وجود نداشت، افزود: فرد حادثه دیده تنها در تماس با آتش‌نشانی اعلام کرده بود که به دره‌ای سقوط کرده و از آنجا می‌تواند تهران را رویت کند که پس از آن آتش‌نشانان نقاطی که در حد فاصل ایستگاه پنج و قله قرار داشته و از آن امکان رویت تهران نیز وجود داشت، شناسایی کرده و جست‌وجو در این مناطق را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تداوم عملیات جست‌وجو طی ساعت‌ها افزود: سرانجام حوالی ساعت 20 گروه نجات مرد 29 ساله‌ای را که از ارتفاعات به عمق دره عمیق «فراخ لا» سقوط کرده و در وضعیت بدی قرار داشت، شناسایی کردند.

به گفته ملکی، این مرد دچار سرمازدگی شدید شده و به سختی امکان صحبت داشت. همچنین به خاطر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت از ناحیه دست و خونریزی نیز شده بود که گروه نجات بلافاصله این فرد را روی برانکارد فیکس کرده و پس از طی مسافتی به شکل پیاده، او را به وسیله تله‌کابین به پایین کوه منتقل کرده و در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.

وی اضافه کرد: اگر این فرد تا ساعاتی دیگر پیدا نمی‌شد، امکان زنده‌ماندنش نزدیک به صفر بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: آتش‌نشانان در ساعت 21:08 به عملیات خود خاتمه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha