• یکشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94102011725
  • خبرنگار : 71191

پرونده «پنه‌لوپه‌ها» در ایران بسته شد

پرونده «پنه‌لوپه‌ها» در ایران بسته شد

ایران، ایتالیا و واتیکان توانستند داستان تاریخی «پنه‌لوپه‌ها» را به‌درستی روایت و خاطره‌ی صلح را بار دیگر به مردم منتقل کنند.

ایران، ایتالیا و واتیکان توانستند داستان تاریخی «پنه‌لوپه‌ها» را به‌درستی روایت و خاطره‌ی صلح را بار دیگر به مردم منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از گذشت حدود 5 / 3 ماه از نمایش چهار خواهر «پنه‌لوپه» در موزه‌ی ملی ایران، صبح فردا (دوشنبه، 21 دی‌ماه) پنه‌لوپه‌های واتیکان و ایتالیا آماده‌ی سفر به خانه خود می‌شوند و پنه‌لوپه‌ی ایرانی نیز بار دیگر به مخزن موزه ملی ایران بازگردانده می‌شود.

28 شهریورماه امسال چهار مجسمه‌ی «پنه‌لوپه» به ایران وارد و در موزه‌ی ملی مستقر شدند. این محموله شامل دو مجسمه متعلق به موزه‌ی واتیکان در رُم، یک مجسمه متعلق به موزه‌ی «کاپی تولینی» در ایتالیا و یک مجسمه همراه انگشت دست متعلق به ایران بود که پیش از این چهارماه در بنیاد «پرادا» در میلان به‌نمایش درآمده بود.

حالا و با به پایان رسیدن مدت زمان نمایش این آثار در ایران، جبرئیل نوکنده - رییس موزه ملی ایران - گفته است که صبح فردا مأموران گمرک ایران با حضور در موزه ملی و تأیید بسته‌بندی پنه‌لوپه‌ها، آن‌ها را برای انتقال به هواپیما آماده می‌کنند.

همچنین همه حرف‌ها در مراسم اختتامیه‌ی نمایش پنه‌لوپه‌ها از امیدی جدید برای بازگشایی نمایشگاهی دیگر شامل آثار ایران و ایتالیا خبر می‌دادند. نمایشگاهی که گویا صحبت‌های اولیه آن نیز انجام شده و قدم بعدی ایران و ایتالیا در حوزه فرهنگ به‌زودی برداشته می‌شود.

در این مراسم، علاوه بر حضور مسؤولان ایرانی از جمله سیدمحمد بهشتی - رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی -، محمدحسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی - و حمیده چوبک - رییس پژوهشکده باستان‌شناسی -، سفیر واتیکان در ایران و سفیر ایتالیا در ایران نیز حضور داشتند و هر دو بر لزوم ادامه‌دار بودن روابط گرم کشورهای‌شان با ایران تأکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha