• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94102111929
  • خبرنگار : 71365

یک نویسنده:

موضوعات داستانی تنزل پیدا کرده است

موضوعات داستانی تنزل پیدا کرده است

«مسلخ روح» عنوان رمانی از بهمن انصاری است که نویسنده‌اش می‌گوید، با روایتی سوررئال و در قالب ادبیات پست‌مدرن، با نگاهی فلسفی و اجتماعی به دنیای اطراف نوشته و منتشر شده است.

«مسلخ روح» عنوان رمانی از بهمن انصاری است که نویسنده‌اش می‌گوید، با روایتی سوررئال و در قالب ادبیات پست‌مدرن، با نگاهی فلسفی و اجتماعی به دنیای اطراف نوشته و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این نویسنده گفت: این کتاب تنها یک داستان نیست، بلکه روایتی است از انسانیت؛ گوهری که در دنیای امروز گم شده و از میان رفته است. «مسلخ روح» روایت فردی است که به جرم پای‌بندی به نازل‌ترین اصول انسانیت یعنی عشق و وفاداری و وجدان، از جامعه طرد شده و محکوم به فراموشی است.

او افزود: «مسلخ روح» نتیجه افکار و دیدگاه من به این جهان است. این داستان سال‌ها در ذهن من جوشید اما بنا به دلایلی از نوشتن آن اجتناب می‌کردم. نهایتا دو سال پیش تصمیم گرفتم آن را روی کاغذ بیاورم.

انصاری با اشاره‌ای به اصلاحیه‌ای که بر کتاب خورده است، اظهار کرد: ارشاد درباره این داستان کم‌لطفی کرد اما آن‌قدر نبود که به متن اصلی ضربه بخورد. برخلاف میلم مجبور شدم قسمت‌هایی از داستان را تغییر دهم و در آن دست ببرم. روی کلمات تأکید دارم و درباره‌ تک‌تک کلماتی که استفاده می‌کنم از قبل فکر کرده‌ام.

او درباره سبک داستان‌نویسی خود گفت: موضوعات داستانی و رمان در سال‌های اخیر به شدت تنزل پیدا کرده و به مباحث عاشقانه و سطحی تبدیل شده است. رمان‌های فاخر چند دهه اخیر به سختی به تعداد انگشتان دست می‌رسد. من در کتاب «مسلخ روح» سعی کردم دیدگاه فلسفی خودم را به جهان بیان کنم، گرچه روی کاغذ فقط داستان است، داستانی که حاصل تفکرات من نسبت به زندگی است. در آینده نزدیک نیز چند داستان کوتاه در همین سبک و سیاق را در یک مجموعه به چاپ خواهم رساند.

او همچنین با اشاره به کتاب دیگر خود که به تازگی مجوز نشر گرفته گفت: «انقلاب مشروطه، از آغاز تا انجام» جدیدترین اثر تاریخی من است که به زودی وارد بازار خواهد شد. انقلاب مشروطه از مهمترین رویدادهای تاریخ ایران است، اتفاقی که باعث بیداری جامعه ایرانی شد. در این کتاب سعی کردم حقایق را تحلیل کنم و تا جایی که ممکن است و شرایط اجازه می‌دهد به طرح حقایق بپردازم.

انصاری افزود: چند اثر دیگر در دست تهیه دارم؛ از جمله کتابی مربوط به تاریخ زرتشتیان پس از اسلام، کتابی تحلیلی در مورد اساطیر ایران باستان و چند پروژه نیمه‌تمام دیگر در حوزه‌های تاریخ و فلسفه که تلاش خواهم کرد در آینده نزدیک منتشرشان کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha