• چهارشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94102313751
  • منبع : مطبوعات

44 روز تا انتخابات

گپ و گفت‌های انتخاباتی

گپ و گفت‌های انتخاباتی

انتخابات، تجلی ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌های انقلابی و دینی است و ولایت‌مداری خود مانع از ایجاد تفرقه و اختلاف خواهد شد و در نهایت زمینه‌ساز اعتلا و پیشرفت نظام می‌شود.

انتخابات، تجلی ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌های انقلابی و دینی است و ولایت‌مداری خود مانع از ایجاد تفرقه و اختلاف خواهد شد و در نهایت زمینه‌ساز اعتلا و پیشرفت نظام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نرم‌افزار لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی تهیه شده و در اختیار سه مرکز معتبر برای تست و آزمایش امنیتی قرار گرفته و به زودی به شورای نگهبان ارائه می‌شود.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، گفت: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک منتفی نشده است.

وی گفت: شورای نگهبان با اصل برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مخالفتی ندارد و آنها نیز به مانند دولت بر موضوع شفافیت انتخابات تأکید دارند.

سخنگوی وزارت کشور

یک بازرس به‌ازای هر صندوق‌ رای در نظر گرفته شده‌ است

سامانی، رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور با اشاره به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته توسط هیئت مرکزی در امر بازرسی انتخابات گفت: برای مقابله با آسیب‌های شناسایی شده، در انتخابات پیش‌رو اقداماتی مثل انتخاب بازرسان شعب اخذ رای به ازای هر صندوق یک بازرس در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور تشریح نحوه اجرای سامانه سهبا، ارتباط لحظه‌ای با شعبات اخذ رای و بازرس شعبه، درج سوابق نحوه اجرای انتخابات، نظارت بر بازرسی، انتخاب بازرسان منظم و دقیق برای سالیان آتی، دریافت مجموعه اطلاعاتی مدون، گزارش بازرسی در پایان انتخابات را از ویژگی‌های مثبت سامانه سهبا دانست.

جبهه ایستادگی درصورت تفاهم با اصولگرایان لیست جداگانه نخواهد داشت

همایش مسئولین استانی با حضور اعضای شورای مرکزی جبهه هفته آینده در راستای تبیین و توجیه نقشه راه جبهه از سراسر کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی جبهه ایستادگی با اعلام این خبر افزود: کمیته استان‌ها در خصوص تعیین کاندیداهای مطلوب جبهه ایستادگی تعامل و همکاری لازم را با جریانات همسو با اصولگرایی را دارد.

وی افزود: جبهه ایستادگی در انتخابات پیش رو در تعیین مصادیق و شاخصه‌های کاندیداها جهت تهیه لیست واحد با اصولگرایان تعامل مقتضی را دارد و طبیعی است که با حصول توافق و تفاهم مورد نظر، جبهه ایستادگی لیست جداگانه‌ای نخواهد داد.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، پاسخی دندان‌شکن به دشمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش شود؛ چرا که این حضور حداکثری پاسخی دندان شکن به دشمن است.

رجبی اظهار کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن از حضور پر شور مردم در انتخابات در هراس است؛ چرا که منافع خود را در خطر می‌بیند و در می‌یابد که تمامی توطئه‎ها و نقشه‎هایی که در جهت ایجاد فاصله میان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی کشیده بود نقش بر آب شد.

ایرانی دلسوز وطن در انتخابات شرکت می‌کند

مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل مجلس مطلوب ملت در انتخابات آینده در عین حال گفت که مجلس آینده باید موضوع اقتصاد را به عنوان اولویت اول خود قرار دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همه ملت ایران سال‌هاست که با حضور خود در پای صندوق‌های رای این پیام را به جهانیان می‌رسانند که من یک ایرانی دلسوز وطن هستم. یک ایرانی دلسوز وطن که دلش برای عزت، اقتدار و توسعه کشورش می تپد حرف از عدم حضور نمی‌زند زیرا حتما عدم حضور او در کشور کمک نخواهد کرد.

انتخابات

مشارکت گسترده در انتخابات در گرو تعدد کاندیداها با سلایق متفاوت

محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس مشارکت گسترده مردم در انتخابات آینده را در گرو تعدد کاندیداها با انواع سلایق دانست و ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی زمینه حضور همه سلایق را در انتخابات فراهم کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش‌ رو، تصریح کرد: این مشارکت گسترده عملی نخواهد شد جز اینکه ما تعدد کاندیداها با انواع سلایق را داشته باشیم، بنابراین مسئولین نظارتی و اجرایی باید این امر را مدنظر قرار دهند تا ان‌شاءالله با تعدد کاندیداها و فراهم کردن زمینه برای حضور همه سلایق، گروه‌ها و جناح‌ها افرادی که در هر دو طیف دلبسته به نظام، انقلاب و اعتلای کشورشان هستند و حرف رهبری را مطاع می‌دانند بتوانند در عرصه انتخابات خود را در معرض رأی و انتخاب مردم قرار دهند.

مشارکت گسترده در انتخابات، پشتوانه عظیمی برای نظام است

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بدون تردید مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه عظیمی برای نظام بوده و موجب اقتدار آن می‌شود.

وی اظهار کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است و انتخابات‌های برگزار شده در بعد از پیروزی انقلاب نیز موید همین مطلب است و همه ما به این امر مفتخریم.

ضرورت اصلاح قانون انتخابات در بخش تبلیغات احساس می‌شود

احمدی‌نیاز حقوقدان گفت: ضرورت اصلاح قانون انتخابات در بخش تبلیغات کاندیداها به طور کامل احساس می‌شود.

وی اظهار کرد: قانون انتخابات در بخش تبلیغات از همان روش‌های قدیمی و سنتی پیروی می‌کند که همواره از مشکلات و معضلات خاصی برخوردار بوده و با نیازهای جامعه امروز ما منطبق نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha