• شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94102615229
  • خبرنگار : 71480

دبیر ستاد انتخابات کشور:

قصد پاسخگویی به اظهار نظرها در مورد عملکرد هیات‌های اجرایی را نداریم

قصد پاسخگویی به اظهار نظرها در مورد عملکرد هیات‌های اجرایی را نداریم

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ما نه تنها از جدول زمان بندی انتخابات عقب نیستیم، بلکه نسبت به این جدول نیز جلوتر حرکت کرده‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ما نه تنها از جدول زمان بندی انتخابات عقب نیستیم، بلکه نسبت به این جدول نیز جلوتر حرکت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی پور علی مطلق در حاشیه نشست خبری رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد:‌ کلیه ملزومات مربوط به انتخابات از جمله تعرفه‌ها، به چاپ رسیده و بر اساس جدول زمان بندی انتخابات میان استان‌ها توزیع می‌شود، صندوق های انتخابات نیز تهیه شده و ما از جدول زمان بندی انتخابات عقب نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از فردا مهلت 7 روزه هیات نظارت استان‌ها برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات به پایان می‌رسد افزود: بعد از آن افرادی که رد صلاحیت شده‌اند فرصت دارند تا به شورای نگهبان شکایت خود را اعلام کنند. قانون ظرفیت‌های مناسبی را در این رابطه در نظر گرفته و ما این ظرفیت‌ها را باید در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

مدیر کل انتخابات وزارت کشور همچنین درباره‌ی آخرین آمار از انصراف‌های دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: 498 نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی انصراف داده‌اند که بیشترین آمار در اصفهان با 75 انصراف، تهران 50 انصراف و فارس 45 انصراف بوده است. 23 نفر هم از انتخابات خبرگان انصراف داده‌اند که بیشترین آمار مربوط به تهران با 7 نفر و استان کردستان با 4 نفر بوده است.

پورعلی مطلق همچنین با اشاره به اینکه تاکید وزارت کشور در این انتخابات اجرای قانون بوده است خاطر نشان کرد:‌ قانون تنهاملاک تایید یا رد صلاحیت افراد در هیات‌های اجرایی بوده است ما در وزارت کشور نمی‌توانیم توصیه کنیم که صلاحیت کسی تایید یا رد شود. توصیه ما فقط اجرای قانون است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ما قصد نداریم وارد مباحث افرادی شویم که اخیرا در مورد روند تایید صلاحیت‌ها درهیات‌های اجرایی اظهار نظر کرده‌اند افزود: تمام امور در هیات‌های اجرایی براساس قانون انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha