• دوشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94102816683
  • خبرنگار : 71021

مذاکره ایران و سوریه درباره پیوست امنیتی تفاهم‌نامه زیارتی

مذاکره ایران و سوریه درباره پیوست امنیتی تفاهم‌نامه زیارتی

مذاکرات ایران و سوریه درباره پیوست امنیتی تفاهم‌نامه زیارتی دو کشور آغاز شد تا براساس آن تصمیمات جدید برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به این کشور اتخاذ شود.

مذاکرات ایران و سوریه درباره پیوست امنیتی تفاهم‌نامه زیارتی دو کشور آغاز شد تا براساس آن تصمیمات جدید برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به این کشور اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایسنا، شب گذشته (یکشنبه 27 دی) هیأتی به سرپرستی معاون وزیر جهانگردی سوریه به تهران وارد شد تا درباره پیوست امنیتی تفاهم‌نامه زیارتی دو کشور با مقامات سازمان حج و زیارت ایران وارد رایزنی شود. ایران پس از پیروزی‌هایی اخیر دولت سوریه در نبردهای داخلی، برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به این کشور، تمایل نشان داده است.

سعید اوحدی پیش از آن‌که حج تمتع آغاز شود، سفری به سوریه داشت و تفاهم‌نامه‌ی زیارتی را امضا کرد و تاکید کرده بود که اگر سوریه دغدغه امنیتی ایران را برطرف کند، براساس نظر دستگاه‌های امنیتی، بویژه شورای امنیت ملی درباره از سرگیری سفر زائران ایرانی به این کشور تصمیم گرفته می‌شود.

به گفته او، طرف سوری به از سرگیری سفر زائران ایرانی بسیار علاقمند است، اما مهمترین دغدغه دولت ایران پیوست امنیتی این تفاهمنامه است.

طبق اظهارات رییس سازمان حج و زیارت، تفاهم‌نامه ایران و سوریه پیوست امنیتی دارد که هیات سوری برای حل و فصل آن به ایران آمده است. اوحدی پیش‌تر گفته بود:‌پس از این مذاکرات یک هیات کارشناسی نیز از طرف ایران برای بررسی اوضاع به سوریه خواهد رفت.

رییس سازمان حج و زیارت که پیشتر از احتمال آغاز اعزام زائران ایرانی به سوریه در نوروز 95 خبر داده بود، گفته است: باز شدن مسیر سوریه برای زائران ایرانی هنوز قطعی نشده و پس از مذاکره درباره پیوست امنیتی سوریه، معلوم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha