• دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 94110502625
  • خبرنگار : 71542

سرپرست دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان خبر داد

برگزاری اولین دوره تربیت مدرس ورزش و محیط زیست

برگزاری اولین دوره تربیت مدرس ورزش و محیط زیست

سرپرست دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان از برگزاری اولین دوره تربیت مدرس ورزش و محیط زیست خبر داد.

سرپرست دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان از برگزاری اولین دوره تربیت مدرس ورزش و محیط زیست خبر داد.

رضا شجیع در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه دفتر محیط زیست وزارت ورزش جوانان در حال برگزاری اولین دوره‌های تربیت مدرس ورزش و محیط زیست یا ورزش سبز است، گفت: بحث‌های آموزشی از سوی این دفتر تهیه شده و 8 مدرسه نیز برای این دوره‌ها استفاده شده است.

وی با بیان اینکه دوره اول به نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی اختصاص دارد، اظهار کرد: تعدادی از این افراد روز گذشته و امروز آموزش دیدند و گروه دوم و سوم نیز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورد آموزش قرار خواهند گرفت.

سرپرست دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این آموزش‌ها شامل دوره مقدماتی و پیشرفته است و در حال حاضر در حال برگزاری مرحله مقدماتی هستیم، افزود: این دوره شامل 30 ساعت آموزش، 14 ساعت تئوری و 16 ساعت عملی است.

به گفته شجیع مدیریت ورزشی سبز، رویداد ورزش سبز، مبانی ارتباط ورزشی و محیط زیست، جامعه‌شناسی ورزش سبز، ورزش و سبک زندگی سبز و مسئولیت‌های محیط زیستی ورزشکاران سرفصل‌های دوره آموزش‌های تربیت مدرس ورزش و محیط زیست بوده و کسانی که در این دوره مقدماتی امتیازات کافی را کسب کنند وارد مرحله پیشرفته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دوره پیشرفته شامل 30 ساعت آموزش تئوری است، گفت: مواد آموزشی مرحله پیشرفته همان مواد آموزشی مرحله مقدماتی است، اما با جزییات بیشتر، مدرک اخذ شده نیز از سوی افراد مورد تایید وزارت ورزش و سازمان حفاظت محیط زیست است.

سرپرست دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در پایان بهمن‌ماه برای مناطق 20 گانه شهرداری تهران همین دوره آموزشی را برگزار خواهیم کرد، افزود: از سوی 8 منطقه دانشگاهی کشور درخواست برگزاری این دوره آموزشی صورت گرفته است.

شجیع با بیان اینکه دوره تربیت مدرس ورزش و محیط زیست برای اولین بار برگزار می‌شود، گفت: دوره مقدماتی را برای گروه‌های مختلف دانشگاه‌ها، شهرداری و فدراسیون‌ها برگزار می‌کنیم و بعد از 7 ماه منتخبان آنها در دوره پیشرفته شرکت خواهند کرد. ممکن است در طول سال چندین دوره مقدماتی داشته باشیم اما دوره پیشرفته فقط در سال یک بار برگزار می‌شود.

سرپرست دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: آزمون افراد شرکت کننده در دوره مقدماتی تربیت مدرس ورزش و جوانان پروژه علمی است که در 16 ساعت آموزش عملی می‌گذرانند. شرکت‌کنندگان با توجه به رشته‌های تخصصی خود پروژه‌هایی می‌گذرانند که در صورت موفقیت وارد دوره پیشرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه در دوره پیشرفته که شامل آموزش‌های تئوری است از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی بعد از طی دوره گواهی مدرس دریافت می‌کنند ولی در دوره پیشرفته همین مباحث به طور عمیق‌تر تدریس داده می‌شود و از همه دروس آزمون گرفته می‌شود و پروژه عملی ندارد.

شجیع با تاکید بر اینکه یکی از دلایل تربیت این افراد این است که با حضور در فدراسیون، محل کار خود مباحث را آموزش دهند، گفت: سعی داریم به شکل هرمی آموزش مبانی محیط زیستی را در حوزه ورزش پیگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha