• دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 94110502700
  • منبع : فضای مجازی

پاسخ تند خسرو معتضد به شهاب مرادی

پاسخ تند خسرو معتضد به شهاب مرادی

خسرو معتضد به انتقادات اخیر شهاب مرادی از سریال «معمای شاه» پاسخ‌های تندی داده است.

خسرو معتضد به انتقادات اخیر شهاب مرادی از سریال «معمای شاه» پاسخ‌های تندی داده است.

به گزارش ایسنا، «تماشاگران امروز» نوشت: این روز‌ها که سریال «شهرزاد» و «معمای شاه» به عنوان دو پروژه تاریخی موضوع صحبت محافل و سوژه مطبوعات شده و بازار مچ‌گیری از سریال‌های تاریخی داغ است‏، ما هم به دنبال گفت‌و‌گو با خسرو معتضد درباره سریال معمای شاه، خواستیم جانب انصاف را رعایت کنیم و درباره ایرادات تاریخی سریال شهرزاد اطلاعاتی کسب کنیم.

از آنجایی که به جز خسرو معتضد «کار‌شناس فنی تاریخ»(!) دیگری وجود نداشت باز هم سراغ او رفتیم. اما معتضد گفت که به خاطر کمبود وقت نه‌تنها این سریال را نمی‌بیند، بلکه سریال‌هایی را که از تلویزیون پخش می‌شوند هم نمی‌بیند. پس موضوع گپمان شد آخرین خبر داغ این روزها یعنی انتقاد تند و تیز و دور از انتظار شهاب مرادی از سریال محبوب معتضد. جواب‌های او ما را شوکه کرد.

صحبت‌های شهاب مرادی درباره سریال معمای شاه را شنیده‌اید؟

بله! اتفاقا ایشان با من هم دوست است. هفته پیش آمده در تلویزیون گفته سریال معمای شاه ایراداتی دارد. ایشان که اطلاعات تاریخی ندارد، برای چه درباره سریال تاریخی اظهارنظر کرده است؟ من شنیده‌ام که گفته در این سریال روابط زن‌ها و مرد‌ها نشان داده می‌شود. خب این واقعیت است! در تاریخ آمده ... اینها مطالبی است که ملکه ثریا در کتاب «کاخ تنهایی» که «لویی والنتین» نوشته، گفته است. خب آقای شهاب مرادی که تاریخ نمی‌خواند برای چه این حرف را زده و ایراد گرفته است.

پس انتقاد‌های ایشان را اساساً وارد نمی‌دانید؟

او فقط کتاب‌های خودش را می‌خواند. گفته من به بچه‌هایم گفته‌ام این فیلم را نگاه نکنند. خب بچه‌های شما این سریال را نگاه نکنند‏، در فضای مجازی که مطالب خیلی بد‌تر و کثیف‌تری هست. او گفته این فیلم اخلاق مردم را فاسد می‌کند. خب آقای ورزی که معلم اخلاق نیست‏، فقیه نیست‏، ‌عالم نیست. ورزی یک فیلمساز است. به او گفته‌اند این فیلم را بساز، او هم ساخته است. اگر بخواهد فیلم تاریخی محض بسازد که کسی نگاه نمی‌کند! برای همین یک داستان ملودرام هم در کنارش روایت می‌کند.

کسی با درام سریال مشکلی ندارد، ‌ به بخش‌های تاریخی ایراد وارد می‌کنند...

بخش‌های تاریخی این سریال واقعیت است و اتفاق افتاده. آقای مرادی قبول ندارد، برود کتاب تاریخ بخواند. اسدالله علم در شش جلد کتابش می‌گوید،‌ شاهنشاه امروز اراده فرمودند فلان دوشیزه از سوئد آمد، ‏فلان دوشیزه از نروژ آمد. شاه که امام معصوم نبوده استغفرالله! خب همین کار‌ها را کرده که حکومتش از بین رفته است. اغلب کسانی که به قدرت می‌رسند این کار‌ها را می‌کنند. الان هم همین آقازاده‌ها و میلیونر‌ها این کار‌ها را می‌کنند. نمی‌شود زن را از تلویزیون حذف کرد. نمی‌شود بگوییم چهره زن را نشان ندهند.

ایشان ایرادهایی به باورناپذیری سریال گرفته‌اند؛ یک بخشش هم اطلاعات تاریخی است.

اطلاع نداشتن از یک موضوع نباید باعث نفی آن بشود. خب من هم اطلاعات فقهی ندارم. سوالاتم را از عالمان فقهی می‌رسم. آقای عزیز! شما در تلویزیون می‌گویید من این برنامه را نمی‌بینم، شما هم نبینید. خب این برنامه با سرمایه این مملکت ساخته شده و تاریخ این مملکت را روایت می‌کند. وظیفه ندارد که از شاه تعریف کند.

بد مطلق هم باورپذیر نیست. به نظر شما نمی‌شود سفید و سیاه را با هم گفت تا اثر باورپذیر شود؟

بله! آنها خوبی‌هایی هم داشته‌اند، اما در زمان خودشان به اندازه کافی گفته شده است... هر جا شاه می‌رفت به دست و پایش می‌افتادند. اما اینها را شما نمی‌توانید در تلویزیون بگویید. چون مردم می‌گویند پس چرا انقلاب کردید؟ شاه اگر خوب بود که سقوط نمی‌کرد. در آن زمان مردم از رفتن شاه گریه خوشحالی کردند.

دقیقا بگویید کدام حرف آقای مرادی اشتباه بوده؟

این آقا گفته سفیر آمریکا به رضا شاه دستور داده. آقای مرادی! شما هنوز نمی‌دانی در زمان رضاشاه سفیر آمریکا عددی نبوده. اصل، سفیر انگلیس بوده است و او دستور داده. تو اگر می‌توانی سفیران انگلیس در ایران را نام ببر! من بگویم؟ سِر هرمان نورمن، سر رابرت کلایو، ریدر ویلیام بولارد، سر هوراس سی‌مور، نیکلاس جان برینگتون و... (و همچنان ادامه می‌دهد) تازه الان هیچ کتابی هم جلوی من نیست! تو که درباره سریال تاریخی اظهار نظر می‌کنی، باید اطلاعات اولیه داشته باشی. شما برو حرف خودت را بزن. شما 10 سال است برنامه اخلاق در خانواده و آیینه‌خانه را اجرا می‌کنی اما چقدر در این سال‌ها آمار طلاق پایین آمده؟ چقدر جنایات کمتر شده؟ خوش‌صحبتی، خوش‌قیافه هم هستی، باید حرف‌هایت روی مردم اثر گذاشته باشد، پس چرا هنوز در صفحه حوادث روزنامه‌ها پر از خبرهای جنایت‌های فجیع‏ همسرکشی‏ و خیانت است؟ به اینها پاسخ بده.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۳:۵۲

جاي تاسف براي موضع‌گيري تلویزيون در برابر يه روحاني دلسوز مردم و جامعه

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۵:۱۰

واقعيت راگفته.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۲

آقا مرادي حرفشان چيز ديگري بود. جناب معتضد چرا اين بودجه را به آقا ورزي دادند و گفتند اين فيلم را هر طور ميخواهي بساز؟؟؟ اين پول بيت المال است و اين اثر فاخر و سازنده نيست. ما مطالبه اين پول و هزينه را ميکنيم!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۰۰

موافقم، اصلاصحبتهاي حجت الاسلام مرادي رو انگاراقاي معتضدگوش ندادند ، توصيه مي‌کنم از تلگرامشون يکبارصحبتهاشون رودراين خصوص گوش بدهند و بعد اظهارنظرمنطقي کنند ، باآقاي معتضدمخالفم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۵

بهتر است آقاي معتضد کتاب "هنر هميشه بر حق بودن" شوپنهاور را هم بخوانند. کمکشان مي کند مغالطه هايشان را بهتر درک کنند، خصوصاً استدلالشان در جواب به سوال آخر را.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۱۸

اين اقاي تاريخ دان حتي يه بار درست برنامه رو نديده لااقل نكرده از چهارتا آدم حسابي گزارش بگيره. اقلا اقاي مرادي راجع به اين چيزا حرفي نزد كه حالا ايشون مدعي شده

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۴

آقاي معتضد حالاآقاي شهاب مرادي يک انتقادي از سريال معماي شاه کرده شما زياد جوش نياوريد!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۵:۱۱

آقاي معتضد هرچه در تاريخ آمده که نبايد گفت، آيا در کتاب خاطرات از روابط زناشويي هم چيزي می‌گویند؟ آيا به فرزند هم درباره روابط زناشويي چيزي مي‌گويند؟ قرآن كريم مي‌فرمايد: «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»[1] كساني كه دوست دارند زشتي‌ها در ميان مردم با ايمان شيوع يابد، عذاب دردناكي براي آن‌ها در دنيا و آخرت است.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۵:۳۰

لطفا صدا و سيما بخشي از صداقت و بودجه ش رو صرف بخش هاي خبري کنه. شرم آوره.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۳۶

سلام. وقتي کسي يک سريال رو نديده و از اون درباره انتقادات وارد به سريال ميخوان که اظهارنظر کنه و اون هم قبول ميکنه معلومه که نتيجه چي ميشه. واقعا جاي تاسف داره آقاي معتضد. صحبتهاتون پر از خشم و اتهام‌زني بود ...

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۳۸

موافقم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۶:۱۶

من چند برنامه آقاي معتضد را در تلويزيون ديده ام. آنها هم درهمين سطح سريال معماي شاه هستند. اين سريال بسيار سطحي و کم محتوا است. دوران پهلوي را ساده لوحانه در روابط غيراخلاقي و يک سري شعار هاي کودکانه خلاصه کرده است. براي تلويزيون هم به جهت پخش سريال معماي شاه متاسفم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۷:۰۰

آقاي معتضد شما هم سي سال تنها کارشناس تاريخ معاصر ما در برنامه هايي که مرتب از تلوزيون پخش مي شوند هستي؛ پس اگر آقاي مرادي اطلاعات تاريخي ندارند از ضعف شماست

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۷:۰۱

اقاي ورزي معلم اخلاق نيست. اما به گفته امام خميني صداوسيما دانشگاه است. بد نبود اقاي معتضد يک بار سر صبر به صحبت هاي آقاي مرادي گوش ميدادند. ضمنا ايينه خانه ده ساله ست؟؟؟!! کارشناس اخلاق در خانواده هم فرد دیگري بودند گمونم.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۷:۲۶

آخه محترم گرامي! مرادي گفت چون ديالوگ ها گل درشت است و غير باورپذير، مردم جوك درست مي كنند. مثلا مي گويند: سفير آمريكا به شاه مي گويد براي غارت ما چه داري؟ اونوقت شما اومدي اين جوابها را سر هم كردي!؟!؟!؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۶ ۰۰:۰۵

اين ديالوگ فاجعه بود واقعاً!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۷:۳۷

يکي به ايشون صحبتهاي حاج آقا مرادي رو نشون بده بعد شروع کنن نظر دادن.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۷:۴۹

سلام بحث اينجاست که اين سريال چيزي جز اتلاف بيت المال نيست. چون نه تنها باورپذير نيست بلکه به اندازه يک مستند کم خرج هم تأثير گذار نيست! جناب ورزي طبق مصاحبه هاشون در پاسخ به اون مستند کذايي "از فلان جا تا فلان جا" که پهلوي رو زيرکانه و خيلي حرفه‌اي تبرئه کرد، با صرف هزينه هنگفت 20 ميليارد توماني (آنهم در اين اوضاع اسفناک مالي تلوزيون) به قول جناب فراستي يک مقوا تحويل داده‌اند که نه تنها جذب مخاطب نداشته بلکه نتيجه عکس داده. اين سريال مصداق بارز "دفاع بد" به حساب مياد که نبودش خيلي بهتر از بودنشه! در ثاني اين هجمه عليه يک کارشناس زبده مثل آقاي مرادي که به حق نماينده افکار عمومي هست خيلي بي انصافيه!! حداقل جناب مرادي به واسطه مسئوليتي که در سازمان اسناد انقلاب اسلامي داشته‌اند نسبت به جناب معتضد با تاريخ آشنايي بيشتري دارند!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۷:۵۴

آقای معتضد بزرگوار فکر کنم متوجه صحبت هاي آقاي مرادي نشدند شايدم گوش نکردن اصلا،صحبت هايي که اقاي مرادي انجام دادن چيز ديگري بود انتقادي که آقاي معتضد بزرگوار کردن چيز ديگري

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۰۲

آقاي معتضد، آيا دغدغه و نگراني حاج آقاي مرادي نسبت به تاثير اين فيلم بر تحکیم خانواده و حفظ ارزش هاي اخلاقي از اهداف ايشان و روحانيت نيست؟ پس طبق گفته خودتان در مواردي که علم نداريد اظهار نظر نکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۵

سلام پاسخ هاي آقاي معتضد بسيار و تند و غيرمنطقي است. آقاي مرادي حرف حق زده اند و من کاملا با نقد ايشان موافقم. اين سريال تنها بازي با گريم آن هم غير حرفه‌اي است. اتفاقا بر خلاف نظر آقاي معتمد اين سريال مبلغ شاه است نه مروج انقلاب و شهداي انقلاب. با ادامه پخش اين سريال کاملا مخالفم کارشناسي ارشد طراحي صنعتي-28ساله-تهران

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۵

سلام آقاي مرادي موضوع صحبت شان در مورد اين بود که اين نحوه نمايش دادن درست نيست. به خصوص که براي اين سريال هزينه بسيار گزافي هم شده است. اما متاسفانه هيچکس به اين موضوع به اين ديد نگاه نکرد که ايشان پدرانه انتقاد کردند. همچنين در مورد آخرين بند صحبت هاي ايشان، مگر آقاي مرادي در هفته چند ساعت در تلويزيون صحبت مي کنند؟ آيا تمام جمعيت ايران سخنراني ايشان را مي بينند؟ در اينکه ايشان سخنران بسيار ماهري هستند شکي نيست. اما فقط واعظند. هر کس اگر گناهي مرتکب مي شود به گردن خودش است. واعظ سخنراني‌اش را مي‌کند، اما کجاست گوش شنوا؟ به جاي اينکه نيمه خالي ليوان را ببينيم، نيمه پر آن که چه بسيار افرادي با بهره‌گيري از سخنراني هاي ايشان متنبه شدند را بايد در نظر گرفت

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۳۸

آقاى معتضد علاوه بر اينكه سريال هاى تلوزيون را نميبينند احتمالا كليپ صحبت هاى جناب مرادى رو هم نديده اند كه انقدر عصبانى فقط اظهار نظرهاى غير منطقي كرده اند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۴۶

سلام به نظرم اين طرز برخوردبايک روحاني دلسوزوآگاه به مسائل اجتماعي نيست .جاي تاسف دارد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۴۶

سلام عجب!خوب شد اين مصاحبه را خواندم. دفاعيات عجيب ايشان صريحا دال بر نديدن و نشنيدن نقد آقاي مرادي است. خوب شد ما خودمان برنامه را ديده بوديم. در مورد سفير مثلا ايشان اصلا متوجه نشده كه آقاي مرادي اشاره به فكاهي نقل شده در جامعه داشتند نه متن فيلم!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۵۱

آنچه در نقد ديده مي شود حفظ احترام و حرمت افراد، تاييد صلاحيت‌هاشون و نقد اقداماتشونه، اگر نقدي بهش وارد باشه ... نه تخريب شخصيت فرد، با جملات هيجاني که تنها نشانه‌هاي دشمني درش ديده مي شود. لطفا آقاي معتضد به اين موارد توجه کنند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۸:۵۳

اينطوري كه ايشون صحبت كردن گويا اصلن صحبت ها آقاي مرادي رو نشنيدن.آقاي مرادي گفتن در بخشي از زندگيشون پونصد جلد كتاب تاريخ معاصر خوندن.يعني مو به مو از اتفاقات مطلعند.اون بخش از صحبت هاي ايشون در مورد سفير آمريكا كاملن جنبه طنز داشت. بحث روابط زن و مرد كه آقاي مرادي بيان كردن رو به شخصه كاملن قبول دارم. لزومي نداره براي اينكه بگيم كسي بد بوده كل روابط خلاف اخلاقش رو در سيما نشون بديم، سيماي ما سيماي جمهوري اسلاميه، اين اسلامي بودن خيلي مهمه. نشون دادن اين روابط بد بودن دربارو ميرسونه اما به چه قيمتي؟ به قيمت اينكه قبح خيلي چيزها در جامعه بريزه؟ اين بهاي سنگينيه براي ديدن يك فيلم. آقاي ورزي ميتونستن شاه رو همونطوري كه بود نشون بدن. عظمت انقلاب به در هم شكستن اين نظام قدرتمند بوده

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۱۳

لحن آقاي معتضد خيلي مغرضانه است. آقاي مرادي سريال را نقد کردند. ولي آقاي معتضد تهمت نا آگاهي به آقاي مرادي ميزنند. در حاليکه اکثر مردم اين سريال را دوست ندارند. واقعا سريال نتوانسته با مردم ارتباط برقرار کنه. جدا از اشکالات تاريخي، از نظر هنري هم فيلم از سطح خيلي پاييني برخوردار است.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۲۹

اقاي معتصد شما که اين سريال رو نديدي اظهار نظر نکن

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۳۵

سلام به نظرم ايشان از زمان پخش برنامه "اخلاق در خانواده" ديگر تلويزيون نديده اند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۳۷

ايشان که گفته اند سريال را نديده اند بعدش هم نقد آقاي مرادي را نديده اند واي به جواب بعد از آن....

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۳۸

با جناب مرادي موافقم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۳۹

جناب ايسنا شما بالاي صفحه درج کرده ايد که اخبار خوب و مفيد را پخش کنيد. الان گفته جناب معتضد مفيد است آيا ؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۶

تاسف بار است مغالطه شما دربرابر يک روحاني مردمي خوب است کسي هم به شما بگويد شما را چه به فرهنگ لطفاً به تاريخ بپردازيد ؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۰:۰۰

اقاي معتضد ايا صحيح است در برابر يك نقد به ساختار يك فيلم به حاج اقا مرادي و خانواده ايشان توهين كنيد؟ بنظر من رفتارتون خارج از انصاف هستش. نكته ديگه رو به صدا سيما ميگم كه وقتي حاج اقا مرادي از برنامه اي تعريف ميكردن (مثل پايتخت) هم لذت ميبرديد حالا از انتقاد ايشان هم تو برنامه هاتون استفاده كنيد نه اينكه همه دست به يكي كنيد ايشان رو بكوبيد

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۰:۰۱

سلام چه قدر بد صحبت کرده اند اين همه خشم از کجا و براي چه؟ به فرض اشتباه بودن فرمايشات جناب مرادي به راحتي ميتوان پاسخ آن را داد. ايشون فرموده اند که اطلاع نداشتن از موضوعي نبايد باعث نفي آن شود. جناب معتضد که از فرمايشاتشان معلوم است هيچ اطلاعي از صحبت شهاب مرادي ندارند چرا به نفي صحبتشان پرداخته اند؟ اين همه غرض!!! تعجب مي کنم براي چه؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۰:۰۶

سلام. آقاي معتضد عصبانيتشون از همه نقدها به اين سريال رو بر سر آقاي مرادي خالي کردن. چون بين منتقدين ايشون محبوبيت بيشتري دارن و حرفشون بيشتر شنيده شده. حرف دل اونها که سريال رو ديدن اينه که اين سريال ضعيف و کشداره. حرف ما که نميبينيمش و ذهنيت خوبي از سريال‌هاي سيما نداريم اينه که لطفا سريالهاي پرهزينه رو به افراد توانمندتري بسپارن تا به قدر زحمت و هزينه‌شون ديده بشن و حيف نشن.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۰:۱۹

دليل اين همه مخالفت و جبهه گيري در برابر انتقاد بجا و خوب حاج آقاي مرادي رو نميفهمم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۵

لااقل طبق اظهارنظر حكيمانتون يه بار برنامه رو ببينید!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۸

اگر ايشون خودشون رو کارشناس مسائل تاريخي مي دونن و در ساخت مجموعه هاي تلويزيوني مشاوره ميدن که وا مصيبتا ، بنده خدا اصلا متوجه نشده حاج آقا مرادي چي گفته ، داره پاسخ هم ميده

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۷

واقعا اين نوع طرز صحبت از يک کارشناس تلويزيون تاسف بار است. ايشون وقتي نه فيلم را ديده اند نه صحبت هاي اقاي مرادي رو، چطور به خودشون اجازه ميدن اظهار نظر کنند. در ضمن ايشون که چندين سااااال تو تلويزيون راجع به تاريخ حرف زده اند واااقعا عجيبه انقدررر مردم از تاريخ بي خبرند!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۴

من متاسف شدم از اين نوع اظهار نظر آقاى معتضد ، اتفاقا يكى از نقدهاى آقاى مرادى به اين سريال در مورد رعايت نكردن اخلاقيات خانواده ميباشد كه كاملا هم به حوزه ايشون مربوط ميباشد و لزومى ندارد كه براى نشان دادن اينكه شاه و خانواده اش كه افراد كثيف و پستى بودند اين همه هزينه اون هم از سرمايه اين مردم مصرف شود همان كتابهايى كه خود آقاى معتضد اشاره كردن بهشون در اين خصوص كفاف ميدهد ، در ضمن بهتره آقاى معتضد بدانند كه وقتى سريالى با سرمايه مردم ساخته ميشود همه حق اظهار نظر در مورد آن را دارند چه تاریخ دان باشند و چه نباشند

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۹

سلام واقعا اين بي انصافي است که آقاي شهاب مرادي به روند يک سريال تاريخي ايراد گرفته اند(که صحبتهاشون هم کاملا درست بوده)و اينجا آقاي معتضد به شخص و شخصيت آقاي مرادي توهين ميکنند. و کاملا خشم و سوگيري در حرفهاشون موج ميزنه. باعث تاسفه

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۳

صداوسيمابه جاي يک پاسخ درست همچنان به تخريب ادامه ميده،سخنان اقاي معتضد پر از خشم و خشم مانع استدلال صحيح است.وقتي ميگن نميرسن فيلم رو ببينند پس چه طور با اين صراحت اظهار نظر ميکنند؟به نظرم ايشون صحبت هاي حاج اقاي مرادي رو هم گوش نداده اند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۸

گويا جناب معتضد اصلا نه خود فيلم رو ديدند و نه حرف هاي آقاي مرادي رو کاش جناب معتضد کمي هوشمندانه تر بر خورد ميکردند اگر تمام حرف هاي ايشون توي برنامه هاشون هم اين جوري زده شده باشد براي خودم متاسفم که پاي صحبت ايشون نشستم اين همه مدت واقعا صدا و سيما به خاطر اين همه هجمه نا به جا به آقاي مرادي بابد معذرت خواهي کنه و کمي نقد پذير باشه و بايد قبول کنه که عموم مردم اين سريال رو نگاه نميکنند