• چهارشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94112114117
  • خبرنگار : 90136

برگزاری نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران

کنفرانس صادرکنندگان ایران

مدت زیادی از دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ نمی‌گذرد با این حال در همین زمان کوتاه تعامل اقتصادی ایران با سایر کشورها وارد مرحله و فصل تازه‌ای شده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، تاکنون نمایندگان اقتصادی برخی کشورها از این فرصت استفاده کرده و با اعضای دولت ایران در خصوص شروع مجدد فعالیت خود در ایران صحبت کرده‌اند. در نتیجه به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای شرکت‌های ایرانی به خصوص شرکت‌های کوچک و متوسط که تا به حال شانسی برای صادرات کالاهای خود نداشته‌اند، فراهم شده تا بتوانند صادرات به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه و جاده ابریشم را شروع کنند.

در این راستا کنفرانس صادرکنندگان ایران با هدف معرفی ایران و پتانسیل‌های آن به عنوان قطب صادرات منطقه و راهکارهای مؤثر در تجارت بین‌الملل با حضور نمایندگان بیش از ۷۰۰ شرکت‌کوچک و متوسط (SMEs) توسط «شرکت زودل» در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

گزارش ارایه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۳ حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از ایران، 31 میلیون و 119 هزار دلار بوده است. این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان‌پذیر است.

در کنفرانس صادرکنندگان ایران در ابتدا با توجه به روند صادرات در سال‌های اخیر، کشورهایی که پتانسیل واردات از ایران دارند و کالاهای اساسی مورد نیاز آن‌ها بررسی شد.

پس از آن راهکارهای ورود به بازار بین‌الملل با استفاده از اینترنت مطرح شد و در ادامه، مقررات، شرایط حمل و نقل و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات از ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از تجربیات مفید شرکت در این کنفرانس، آشنایی با شرکت‌هایی بود که در سال‌های اخیر “با وجود تحریم‌ها” صادرات انجام داده‌اند؛ آن‌ها تجربیات خود، مشکلات و چالش‌هایی که پیش‌رو داشتند و راهکارهای مناسب رفع آن‌ها را بررسی کردند.

از دیگر مواردی که در این کنفرانس مطرح شد، روش‌های تامین مالی، فروش و بازاریابی در تجارت بین‌الملل و چگونگی پیداکردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی بود.

همچنین در این کنفرانس از متخصصان تجارت بین‌الملل، متخصصان حقوقی، رایزنان بازرگانی ایران در سایر کشورها، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، سازمان گمرک، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت DHL دعوت شد و پیرامون صادرات، مشکلات و چالش‌های پیش‌رو شرکت‌ها و راهکارهای مقابله با آن‌ها، سخنرانی کردند.

به گزارش ایسنا، «شرکت زودل» با هدف تسهیل و بهبود تجارت شرکت‌های ایرانی به خصوص کمک به صادرات از ایران تاسیس شده تا با ارایه راهکارهای مناسب در بستر تجاری خود، کسب و کار شرکت‌ها را بهبود بخشد و شرایطی را برای آنان مهیا سازد تا به سرعت وارد تجارت بین‌الملل شوند.

ابزارها و راهکارهایی که شرکت زودل، برای ارایه به شرکت‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته، ارتباطات، کسب‌وکار بالقوه، بررسی شرکت‌ها و پرداخت امن است.

ارتباطات

در بستر تجاری زودل، محصولات به فارسی و انگلیسی معرفی شده و امکان برقراری ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و خارجی با بهره بردن از مترجمان مجرب فراهم است.

کسب و کار بالقوه

وجود اطلاعات چندین هزار شرکت در دیتابیس زودل، این امکان را ایجاد کرده که یافتن مشتری برای محصولات فروشندگان و همچنین تامین‌کننده برای خریداران به راحتی میسر شود.

بررسی شرکت‌ها

از خدمات زودل می‌توان به احراز هویت و همچنین و رتبه‌بندی مالی شرکت‌ها اشاره کرد تا اعتماد متقابل برای شرکت‌هایی که برای اولین بار با یکدیگر معامله می‌کنند، فراهم شود.

پرداخت امن (حساب ایمن)

در صورت استفاده از خدمت زودپرداخت (پرداخت امن یا Escrow) زودل با کاهش ریسک کلاهبرداری، معامله را برای طرفین قرارداد تضمین می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.