• دوشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94112616998
  • منبع : مطبوعات

11 روز تا انتخابات

به‌روزترین اخبار درباره انتخابات

به‌روزترین اخبار درباره انتخابات

شورای نگهبان امروز(دوشنبه) اسامی نهایی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

شورای نگهبان امروز(دوشنبه) اسامی نهایی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از اعلام اسامی نهایی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی،‌ وزارت کشور نیز 27 بهمن ماه اسامی را به حوزه‌های انتخابیه اعلام کرده و پس از آن تبلیغات از 29 بهمن به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

انتشار لیست خبرگان "یاران اعتدال" به سرلیستی روحانی

لیست "یاران اعتدال" متشکل از کاندیدهای مجلس خبرگان رهبری با سرلیستی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی منتشر شد.

لیست انتخاباتی صدای ملت اعلام شد

لیست انتخاباتی صدای ملت به سرلیستی علی مطهری برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر منتشر شد.

در انتخابات خبرگان با جامعه روحانیت همکاری خواهیم داشت

سیدمحمود میرلوحی سخنگوی ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در ارتباط با لیست ارائه شده جامعه روحانیت و حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در این لیست گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان اجمالا با جامعه روحانیت و لیست مورد حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی همکاری و همراهی خواهد کرد.

معرفی برخی کاندیداهای منتخب اصولگرایان در استان کهگیلویه‌و بویراحمد

علی‌محمد دانشی دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه‌و بویراحمد گفت: احزاب و رسانه‌ها باید وظیفه نمایندگان مجلس را برای مردم تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب "ستار هدایت‌خواه" به عنوان گزینه نهایی داوطلبان در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، در سطح کشور نیز مورد موافقت اصولگرایان قرار گرفت.

دانشی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز اعضای تشکل‌ها و شخصیت‌های اصولگرا در مورد "علی پولادی وندا "کاندیدای موردنظر خود به توافق رسیده‌اند.

تابع تصمیمات شورای ائتلاف اصولگرایان خواهیم بود

حمیدرضا حاجی بابایی سخنگوی جبهه یکتا اعلام کرد: در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی تابع تصمیمات شورای ائتلاف اصولگرایان خواهیم بود و لیست جداگانه‌ای منتشر نخواهیم کرد.

تعهدی به اصلاح‌طلبان نداده‌ام

علی مطهری با رد اخبار منتشره در خصوص امضای میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان گفت که تعهدی به اصلاح‌طلبان نداده است.

مطهری در لیست اصلاح‌طلبان حضور دارد

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) اظهار کرد: به دلیل مواضع شفاف و روشن مطهری، او در لیست اصلاح‌طلبان حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به ضرباتی که اصلاح‌طلبان از افراد غیرتشکیلاتی و بدون سبقه اصلاح‌طلبی خورده‌اند، تمام تأکیدمان بر اصالت لیست نهایی است.

معرفی کاندیدای اصلاح‌طلبان استان ایلام

محمدتقی ساغری رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان ایلام گفت: فرزندان اصلاح‌طلب کشور و استان نیز در راستای ایفای نقشی هر چند کوچک در ارتقاء و اعتلای کشور در قالب شورای سیاستگذاری استان و افزایش سطح مشارکت عمومی در انتخابات پس از بحث و بررسی و برگزاری جلسات مختلف به اتفاق آراء «دکتر جلال میرزایی» را به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان استان به مردم شریف استان معرفی می‌کنیم.

لیست ائتلاف اصولگرایان فارس نهایی شد

مجید فروردین سخنگوی ائتلاف اصولگرایان استان فارس، اسامی لیست نهایی شیراز برای انتخابات مجلس دهم را اعلام کرد.

وی گفت: ائتلاف اصولگرایان در شیراز به ترتیب آقایان سید احمدرضا دستغیب، فریدون عباسی، جعفر قادری و حسین نجابت را به‌عنوان چهارگزینه خود در لیست قرار داده است.

اسامی کاندیداهای اصولگرایان در شش حوزه انتخابیه استان کرمان

محمد تکلوزاده سخنگوی شورای اصولگرایان استان کرمان گفت: با برگزاری جلسات متعدد با شورای اصولگرایان در شش حوزه انتخابیه کاندیداهای اصولگرایان استان قطعی و اعلام شدند.

جوانان از طریق خانواده‌ها، جامعه را در انتخابات راهنمایی می‌کنند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در مقطع فعلی که فصلی سرنوشت ساز برای انتخابات اسفندماه است، مردم و حتی جوامع جهانی از جوانان ایران اسلامی انتظار راهنمایی برای خلق حماسه سیاسی دارد.

وی با ارائه تحلیلی از عوامل تقویت و تضعیف میزان حضور مردم در انتخابات، ردّ صلاحیت‌های بی‌مورد را موجب کاهش شور انتخابات دانست و گفت: باید قانون به گونه‌ای اصلاح شود تا واگذاری بررسی صلاحیت بیش از 10 هزار نامزد سراسر کشور، به رقبای انتخاباتی آنان در شهرستان‌ها سپرده نشود، تا زمینه‌ی رقابت سالم بیش از پیش فراهم شود.

سپاه در انتخابات دخالت ندارد

حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اعلام اینکه سپاه در انتخابات دخالت ندارد تاکید کرد در انتخابات وارد مصادیق نمی‌شویم.

وی افزود: در انتخابات پیش رو دنبال جریان شناسی و روشنگری هستیم، معیارهای امام و رهبری را بیان می‌کنیم، به مردم می‌گوییم به کسانی رای دهند که با اصول انقلاب امام و رهبری همراه باشند.

گزارش تخلف 5 کاندیدای مجلس به مراجع قضایی

‌محمود آشناگر معاون سیاسی امنیتی فرمانداری خرم‌آباد گفت: پس از بررسی و رصد مستندات، گزارش تخلف 5 نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در روز راهپیمایی 22 بهمن ماه تکمیل و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

مردم به اهمیت انتخابات خبرگان توجه کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی کاندیدای انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان گفت: مردم باید توجه کنند که انتخابات خبرگان بسیار حائز اهمیت است و طبق قانون اساسی در شرایط فعلی برای انتخاب رهبری در صورت نیاز هیچ راهی برای انتخاب رهبری جز از طریق خبرگان وجود ندارد.

انتخابات خبرگان تعیین کننده است

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وحدت اصولگرایان در آستانه انتخابات خوب است و همه باید حول یک محور قرار گیرند.

مجلس خبرگان جایگاهی بسیار حساس در نظام جمهوری اسلامی دارد

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خبرگان جایگاه بسیار حساس و مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارد، گفت: مردم در هفت اسفند در آستانه امتحان بزرگ دیگری قرار دارند که این انتخاب‌ها برای ملت، کشور و عرصه‌های داخلی و بین‌المللی سرنوشت‌ساز است.

وی با بیان اینکه مردم در آستانه امتحان بزرگ دیگری قرار دارند، گفت: هفتم اسفند موعد برگزاری دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم این امتحان دیگر مردم در هفت اسفند برگ زرین دیگری در تاریخ کشور و حماسه دیگری باشد و دوستان را خوشحال و دشمنان را بار دیگر مأیوس کند.

تضمین آینده کشور از دلایل تشکیل مجلس خبرگان رهبری است

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: از منظر امام (ره) یکی از مسئولیت‌های بسیار سنگین در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

انصراف شهاب‌الدین‌صدر از کاندیداتوری مجلس تکذیب شد

شهاب‌الدین صدر با صدور اطلاعیه‌ای اخبار منتش ره درباره انصرافش از نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.

شورای همگرایی، اصول ائتلاف را رعایت نکرد

علی کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: فرمول ما در انتخابات، لیست ائتلاف اصولگرایان منهای پایداری است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس لیست ائتلاف اصولگرایان منهای پایداری و به علاوه چهره های علمی و صنفی وظیفه گرای لیست جمعیت حامیان انقلاب اسلامی خواهد بود.

تعداد کاندیداهای مجلس دهم در حوزه انتخابیه شیروان افزایش یافت

عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان شیروان از افزایش تعداد کاندیداهای مجلس دهم در این حوزه انتخابیه خبر داد.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده به 10 نفر رسید.

کاندیداهای نهایی شورای اصولگرایان مازندران معرفی شدند

محمدعلی مینایی‌فر دبیر حزب جمعیت موتلفه اسلامی و عضو شورای اصولگرایان مازندران از معرفی کاندیداهای نهایی این شورا خبر داد.

وی گفت: در شهرستان ساری آقایان منصور علی زارعی و سیدباقر پیشنمازی، در قائم‌شهر سیدعلی ادیانی‌ راد و کمال علیپور خنکداری، در بابل علی‌اکبر ناصری‌زاده و ابدین مؤمنی، در آمل سید ضیاءالدین کاظمی دینان، در بابلسر ولی‌الله نانواکناری، در نور و محمود آباد عبدالوحید فیاضی، در نوشهر سید هاشم فاطمی چتن، در تنکابن و رامسر غلامرضا مشایخی و در نکا احمدعلی مقیمی معرفی شدند.

تغییر حوزه 7 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس ‌در گلستان

علی اصغر طهماسبی رئیس ستاد انتخابات گلستان از تغییر حوزه انتخابیه 7 نفر از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان در مهلت قانونی آن خبر داد.

ثبت 8 درخواست جابجایی حوزه انتخابیه در استان همدان

ابوالقاسم الماسی دبیرستاد انتخابات استان همدان از ثبت 8 درخواست جابجایی حوزه انتخابیه در استان خبر داد و گفت: درخواست‌هایی برای جابجایی حوزه انتخابی در استان همدان به ستاد رسیده که در حال پیگیری است.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان تاکید کرد: کاندیداهای متقاضی جابجایی حوزه انتخابی تا 22 بهمن فرصت داشتند درخواست خود را به ستاد انتخاباتی اعلام کنند تا در هیئت اجرایی و شورای نگهبان مورد تایید قرار بگیرد.

طرح وعده‌های انتخاباتی خارج از حیطه‌ نمایندگی، ظلم در حق مردم است

حسین اسماعیلی فرماندار شهرستان اردکان با تاکید بر این که داوطلبان مجلس با برنامه و نقشه‌ راه در میدان تبلیغات پای گذارند، مطرح ‌کردن مسائل و وعده‌های انتخاباتی که در حیطه‌ی وظایف یک نماینده نیست را از سوی داوطلبان، به‌ دور از اخلاق و انصاف و نوعی ظلم در حق مردم خواند که می‌تواند بداخلاقی انتخاباتی یا تخریب منجر شود.

اسماعیلی با اشاره به تدارک 62 شعبه اخذ رای در این شهرستان برای انتخابات آتی، اظهار کرد: از تعداد کل شعب اخذ رأی در شهرستان اردکان 39 صندوق به صورت ثابت شهری، شش صندوق ثابت روستایی، چهار صندوق به صورت سیار شهری و 13 صندوق نیز سیار روستایی هدف‌گذاری شده است.

سیاه نمایی کاندیداها، ظلم در حق مردم و کشور است

عباسعلی اسدی رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی با انتقاد از سیاه نمایی برخی از کاندیداها گفت: همه به اندازه توان خود در این کشور تلاش کرده و خدمت کرده‌اند. تمامی کاندیداها بدانند که سیاه نمایی، ظلم در حق مردم و کشور است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه کاندیداها از دادن وعده های کذایی به مردم خودداری کنند، ادامه داد: هر کسی وعده دست نیافتنی به مردم بدهد، حق الناس را تضییع کرده است.

دستگاه قضایی باید فعالانه با جرایم انتخاباتی برخورد کند

امیر حسین قاضی‌زاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید فعالانه با جرایم انتخاباتی برخورد کند گفت که طبق مصوبه مجلس در اصلاح قانون انتخابات قوه قضاییه باید مرکز ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات و برخورد با مجرمان متخلف انتخاباتی را ایجاد کرده و به شکایات مردمی رسیدگی کنند.

ناظران انتخابات جلوی تخلفات انتخاباتی را بگیرند

قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از مسئولان نظارتی انتخابات خواست به شکل جدی با تخلفات انتخاباتی مقابله کنند.

وی اظهار کرد: کاندیداها و نامزدهای انتخابات می‌خواهند در نظام جمهوری اسلامی انتخاب شوند و قانون‌گذاری کنند لذا باید از تهمت، افترا و تخریب این شخصیت‌ها که تأیید صلاحیت شورای نگهبان را دارند پرهیز شود. به هر حال این افراد یا مسئولیت اجرایی داشته‌اند یا نماینده بودند و یا در تشکیلات دیگری مشغول خدمت بوده‌اند.

سلیقه‌ها را در انتخاب اصلح کنار بگذاریم و به دنبال برنامه‌ها باشیم

سیدحمیدطهائی استاندار البرز گفت: امیدوارم روزی برسد که مردم بدور از نگاه‌های سلیقه‌ای در جستجوی برنامه‌های نامزدها، اصلح‌ترین‌ها را برگزینند و نامزدها نیز پیام آور وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان باشند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک رقابت است، گفت: هیچ تشکلی نباید به فکر نفی دیگری باشد، رقبای انتخاباتی با سعه صدر حقوق یکدیگر را رعایت کنند، به جای تخریب در ارائه طرح هایی که منطبق با توانایی هایشان است، از رقیب خود پیشی گیرند.

مشارکت گسترده مردم موجب تشکیل مجلس قوی می‌شود

جلال جلالی‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: هرچه مشارکت بیشتر باشد، افرادی که شایستگی بیشتری دارند به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه بین بی‌تفاوتی مردم نسبت به انتخابات و ورود افراد ناتوان به مجلس ارتباط مستقیمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که بی‌تفاوتی مردم موجب ورود افرادی به مجلس می‌شود که صلاحیت کمتری دارند.

مشارکت در انتخابات سرمایه‌گذاران را دلگرم می‌کند

حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هر چه آمار مشارکت افزایش یابد اقتدار ملی و امنیت هم افزایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: مشارکت بالا در انتخابات سرمایه‌گذاران را برای سرمایه گذاری در ایران دلگرم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha