• شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94120100453
  • خبرنگار : 71133

/ اختصاصی ایسنا /

واکنش پرویز پرستویی به "متلک‌گویی" افخمی

واکنش پرویز پرستویی به "متلک‌گویی" افخمی

پرویز پرستویی خطاب به بهروز افخمی گفت: اگر شما یقین داشته باشید که داوران این دوره به مصلحت به بنده جایزه داده‌اند و حق همکاران خوبم را زیر پا گذاشته‌اند‌، آن سیمرغ را به برنامه شما خواهم آورد و تقدیم به عزیزی خواهم کرد که حقش پایمال شده است.

پرویز پرستویی خطاب به بهروز افخمی گفت: اگر شما یقین داشته باشید که داوران این دوره به مصلحت به بنده جایزه داده‌اند و حق همکاران خوبم را زیر پا گذاشته‌اند‌، آن سیمرغ را به برنامه شما خواهم آورد و تقدیم به عزیزی خواهم کرد که حقش پایمال شده است.

بازیگر برگزیده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در پی برنامه اخیر «هفت» نامه‌ای را خطاب به سردبیر این برنامه منتشر کرد.

پرستویی در این نامه که آنرا اختصاصا در اختیار خبرنگار سینمایی ایسنا قرار داده نوشته است: «جناب آقای بهروز افخمی شما بنده را نمی‌شناسید ولی آن دسته از دوستان و دست اندرکارانی که حقیر در خدمتشان بودم به خوبی روحیه مرا می‌شناسند که هیچ وقت در عالم هنر برای دیده شدن و جایزه کار نکرده‌ام و نخواهم کرد. در برنامه هفت به خاطر اینکه بارها خودتان از طریق رسانه و دوستانتان اصرار بر این داشته‌اید که حضور داشته باشم که نپذیرفتم و به علت عدم حضورم هر آنچه که خواستید‌، بیان کردید و متلک گفتید‌.

مثل دیشب که فرمودید سیمرغ بازیگری مرد به پرویز پرستویی این احتمال را که جوایز مصلحتی بوده بیشتر می‌کند. چون اتفاقا بازی پرستویی بازی خاصی نبوده و خواسته‌اند با دادن این جایزه دلخوری «بادیگارد» را جبران کنند.(همین یعنی توهین به داوران جشنواره).

خب به قول خودتان این احتمال است نه یقین امیدوارم از عرایض بنده تعبیر بد نشود.

46 سال پیش یعنی از زمانی که شما در عالم هنر نبودید‌، بنده بازیگری را شروع کردم بی‌توقع. چرا که از اساتیدم استاد بیضایی‌، استاد سمندریان‌، استاد انتظامی ‌، استاد نصریان‌، استاد مشایخی‌، استاد کشاورز و زنده یاد مهدی فتحی و... آموختم که در عالم بازیگری به جز خدمت به فرهنگ و مردم به چیز دیگری نیندیشم.

خدا را گواه می‌گیرم اگر مطمئن شوم و شما یقین داشته باشید که داوران محترم این دوره به مصلحت به بنده جایزه داده‌اند و حق همکاران خوبم را زیر پا گذاشته‌اند‌، آن سیمرغ را به برنامه شما خواهم آورد و تقدیم به عزیزی خواهم کرد که حقش پایمال شده است. برای من مهم نظر مخاطب است که خدا را شکر رضایتش جلب شده است.

راحت بگویم در این دوره از برنامه سینمایی هفت منهای میهمان اخیرتان کارگردان خوب سینمای ایران آقای رسول صدرعاملی شما و آقای فراستی نه تنها سینما را نمی‌توانید نجات بدهید‌، بلکه باید نگران بود که سینما را تخریب نکنید.

اتفاقا بایستی عرض کنم شما کارگردان متوسطی هستید از شما می‌خواهم بعد از فیلم «عروس» که زنده‌یاد آقای نعمت حقیقی حضور موثری در ساخت آن داشته و «شوکران»، از کارهای موفقتان نام ببرید.

بنده به عنوان یک عضو کوچک عالم هنر تمام خبرهای سینما را خوب دنبال می‌کنم از خاطرات «روز شیطان» بسیار شنیدم شما جزو کسانی بودید‌ که آقای ناصر تقوایی را پس زدید‌ و «میرزا کوچک‌خان» ساختید که دیدیم‌، بعد از فوت زنده یاد علی حاتمی بلافاصله جایگزین شدید و فیلم «تختی» را حرام کردید که دیدیم. فیلم «عقرب» را نیمه کاره گذاشتید و آقای حسین فرح‌بخش ادامه دهنده آن بودند و 10سال سر سفره «فرزند صبح» نشستید و نتیجه آن را در جشنواره دیدیم که مردم با شما چه کردند. چهار سال در مجلس بر کرسی نمایندگی نشستید و کوچک‌ترین قدمی برای سینما برنداشتید و الان دوباره به تلویزیون پناه آوردید و به اصطلاح می‌خواهید طبق گفته خودتان سینما را نجات دهید‌. وای به حال سینمای ایران.

جالب است آقای فراستی سه روز قبل از اعلام کاندیداها فیلم «بادیگارد» را به شدت رد می‌کند و بعد از اعلام کاندیداها از سکانس درخشان پایانی فیلم یاد می‌کند. گلی به جمال منتقد بزرگ سینمای ایران!

و این را بدانید تا شماها در رسانه ملی هستید به خودم اجازه نمی‌دهم در برنامه شما حضور داشته باشم. به حرفی که می‌زنم ایمان دارم. اگر قرار است سینما از بحران نجات پیدا کند، شما سکان‌دار خوبی نیستید. سینما انسان‌های دلسوز و صادق و همراه می‌خواهد. چرا که از همین فضایی که در برنامه‌ سینمایی هفت به وجود آوردید‌، معلوم است که چه گلی به سینما خواهید زد. از ما که گذشت، سعی کنید صادق باشید. بالاخره دوره شما هم به سر خواهد آمد. امیدوارم مسئولان صدا و سیما این برنامه‌ها را نظاره‌گر باشند که صدا و سیما متعلق به عموم مردم است نه ملک شخصی شما آقای افخمی».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۴:۱۶

آفرين به استاد پرستويي واقعا لذت بردم از جوابي که دادند

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۴:۲۸

آفرين

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۴:۳۳

درود بر پرويز پرستويي که هميشه بدون نگراني حرف حسابي مي زند

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۴:۵۴

لحن نامه کاملا تنده. يه حسي ميگه آدم دوست نداره در افتادن شديد دو تا هنرمند نامي رو ببينه. شايد همون حرف هميشگي که همه چيمون بايد به همه چيمون بيايد

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۵:۴۱

دمت گرم مرد ... اسطوره‌اي در سينما

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۵:۵۰

دمت گرم استاد. شما و ابراهيم حاتمي‌کيا ماشاالله انقدر سيمرغ و جايزه گرفتين که ميشه باهاش نمايشگاه برگزار کرد ولي آقاي افخمي متاسفانه تبديل شده به يه سفارشي‌ساز. پرويز پرستويي بزرگوار شما نگران اين صحبت‌ها نباشيد ديگه کسي اصلا هفت نمي بينه از وقتي فريدون جيراني عزيز از هفت جدا شد ديگه اين برنامه روند نزولي به خودش گرفت. الان هم آقاي افخمي مي خواهد دوباره خودش رو مطرح کنه به خاطر همين هم با آدم هاي بزرگي مثل شما و ابراهيم حاتمي کياي عزيز مقابله مي کنه. فراستي هم که کلا مخالفه

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۵:۵۰

پرويز عزيز درود بر شما باد که براي ما هزاران خاطره خلق کرده ايد. مي بوسمت. قربان شما

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۶:۳۵

اقاي پرستويي کمي جنبه داشته باش بخدا اگرکسي عيوب آدمو بگه بايد به او جايزه داد مگر شما آن همه پشت سر اقاي بهداد بد گفتيد کسي به شما چيزي گفت؟

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۶:۵۰

کاملاً با اقاي پرستويي موافقم

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۷:۴۰

جناب پرستويي عزيز همين که اين دسته از آدما که دقيقا وصف بسيار زيبايي در موردشان داشتي ، پشت سر شما صحبت ميکنند . نشان دهنده اين است که پشت سر شما هستند و به نظرم شما نبايد پشت سرت رو نگاه کني . اين آدما مدت هاست که ديگه حرفي واسه گفتن ندارن و تلاش مي کنند که با حمله به بزرگان سينماي ايران چند صباحي به عمر تمام شده شان اضافه کنند . اخه اينا کجاي سينماي ايران هستند چند سطر از ديوان قطور سينماي ايران رو رقم زدند . از نوشتارت لذت بردم . کلمات خوب از نهاد پاک توليد ميشود و طينت بد از نهاد بد سرشت . يگانه هنر پيشه مردمي و فهيم ، دوستت داريم و به بودنت مي باليم .

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۷:۴۷

منم ديشب وقتي برنامه هفت رو ديدم از يز سوال بردن اين سيمرغ ارزشمند ناراحت شدم.جواب خوبي دادي حاج کاظم و لازم بود.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۸:۰۴

رسانه ي ملي در سراشيبي سقوط و متاسفانه بي باز گشت .

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۹:۱۹

آقاي پرستويي هميشه از هواداران شما بوده ام. اما دوست داشتم گلايه اين هوادار کوچکتان را بپذيريد. آقاي پرستويي بزرگي به اين نيست که انسان خوبيهايش را برشمارد.همه خوبيهاي شما را ميدانند اما خوف آن دارم که به دام غرور بيفتيد.من هم مثل بسيازي از مردم ايران حق را به شما ميدهم، اما بزرگي انسانهاي بزرگ در چنين موقعيتهايي مشخص ميشود.يعني زماني که احساس ميکنند مورد ظلم قرار گرفته اند.اگر در چنين موقعيتي توانستند اسير هوا و هوس خود نشوند حساب است وگرنه با همان کساني که نکوهششان ميکنند چه فرقي دارند؟ آقاي پرستويي! بزرگمرد سينماي ايران! ايکاش عيبهاي آقاي افخمي را نميگفتيد.ايکاش فارغ از خوب و بد ايشان با خاکساري در اين برنامه شرکت ميکرديد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۹:۲۴

اتفاقا من با اينکه از باديگارد به خاطر شعارزدگي بيش از حد خوشم نيومد اما بازي استادانه ي جناب پرستويي بدون هيچ شکي لايق سيمرغ بود. بسيار بسيار بازي عميق و يکدست و درستي داشتند ايشون. استاد پرستويي تمام و کمال حرف هاي شما رو درباره آقاي افخمي قبول دارم که بنظر من بايد بيشتر هم ميگفتيد. بهروز افخمي با فرزند صبح نشان داد که هيچگونه تعهدي به اين سينما ندارد و من هيچ احترامي براي کسي که بي تعهد نسبت به کارش باشد ندارم.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۲۰:۱۶

اين روزها هم آقاي حاتمي كيا و آقاي پرستويي حسابي ازجشنواره فجر سينما شاكي هستند به هرحال جوانتر ها حق دارند دادن جايزه مصلحتي در جشنواره سينمايي فجر مرسوم است بخصوص كه آقاي حاتمي كيا قبل از اعلام نامزدهاي جشنواره جوسازي مي كنند تا داوران را تحت تاثير قرار دهند خوشبختانه افراد منصفي چون آقاي راعي در تركيب داوران نشان داد اين مسايل تاثيري در دادن جايزه به آقاي حاتمي كيا وجود ندارد. آقاي افخمي هم فرد تازه كاري در حوزه فيلم سازي نيست فيلم هاي عروس و سريال كوچك خان جنگلي نمونه اين تجربه ها ست .

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۲۰:۲۵

درود بر اقاي پرستويي عزيز نابغه سينما .خوب شد جوابشو داديد استاد تا حدشونو بدونن.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۲۱:۱۱

به قول سلطان سليمان :عاليست.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۳ ۰۰:۳۲

ولي کار خوبي نکرديد پرويز خان که اين همه عيب افخمي رو گفتيد ايشون کار خوب زياد دارن يکيش دست نوشته ها*نويسنده* يا همين سن پطرزبورگ يا اخريش آذر شهدخت که سيمرغ هم گرفت ولي خوب مگه خود شما با وحود استاد بودنتون سريال بد آشپز باشي رو تو کارنامتون نداريد مگه فيلم بد عزيزم من کوک نيستم يا موميايي يا آخريش بوفالو که فاجعه بود رو نداريد استاد از شما انتظار خويشتن داري داريم.عاليجناب سينماي ايران

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۳ ۰۱:۴۷

آقاى پرستويي عزيز اين نوع برخورد شايسته ى يك هنرمند نيست. برايتان متأسفم كه براى بزرگ نشان دادن خودتان تلاش كرديد هنرمند ديگرى را تخريب كنيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۸ ۰۰:۴۱

احسنت.....جناب افخمي خيلي زشت وناپسند صحبت کرد ،،،ان هم دررسانه،،، اگرجايزه پرويزپرستويي مصلحتي بوده،،،پس در بقيه جايزه ها هم ترديد ايجاد ميشه،،جناب افخمي،،به نظرتون اون سيمرغي که براي فيلم متوسط روبه پايين اذر،شهدخت،پرويز گرفتيد.،آياااا مصلحتي نبوووووود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!با وجود فيلمهاي فاخري که تو اون دوره وجود داشت،،،حتي فيلمتون نتونست فروش سيمرغي داشته باشه،،،افخمي جان،،نميدونم چرا اينقدر بهت بها ميدن!؟درصورتيکه لايقش نيستي

avatar