• شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94120100463
  • خبرنگار : 71506

4 مبارزه تماشایی از جام مدوید

حسن یزدانی چگونه مقابل قهرمان جهان ضربه شد + فیلم

حسن یزدانی چگونه مقابل قهرمان جهان ضربه شد + فیلم

آزادکار وزن 74 کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان، اینبار در فینال جام مدوید مقابل قهرمان روس کشتی جهان در حالیکه مجری فن بود اما در یک لحظه غافلگیری ضربه فنی شد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.

آزادکار وزن 74 کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان، اینبار در فینال جام مدوید مقابل قهرمان روس کشتی جهان در حالیکه مجری فن بود اما در یک لحظه غافلگیری ضربه فنی شد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.

به گزارش ایسنا، تورنمنت کشتی آزاد جام الکساندر مدوید در بلاروس با حضور برترین آزادکاران جهان برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها تیم منتخب کشتی آزاد ایران که با مهره‌های اصلی خود پا به این رقابت‌ها گذاشته بود در نهایت با کسب یک مدال طلای رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم، نقره حسن یزدانی در 74 کیلوگرم و برنز کمیل قاسمی در سنگین وزن به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در ادامه فیلم 4 مبارزه حساس و دیدنی در این تورنمنت را مشاهده می‌کنید:

فینال وزن 74 کیلوگرم: حسن یزدانی(ضربه فنی شد) - ختیک تسابولوف

حسن یزدانی آزادکار وزن 74 کیلوگرم ایران در دیدار فینال جام الکساندر مدوید در بلاروس، مقابل ختیک تسابولوف قهرمان جهان از روسیه در عین ناباوری ضربه فنی شد تا پس از کسب مدال نقره در مسابقات پاریس اینبار نیز در جام مدوید به مدال نقره برسد.

یزدانی در حالی مقابل تسابولوف روس مغلوب شد که تا قبل از این دیدار بسیار خوب و جنگنده ظاهر شد و به ترتیب مقابل کشتی‌گیران آلمان، روسیه، ازبکستان، ترکیه و روسیه به برتری رسیده بود و کشتی‌های زیبای او مورد توجه تماشاچیان قرار گرفته بود. یزدانی در لحظات پایانی تایم نخست این مبارزه در یک لحظه غفلت در شرایطی که فن سگک قفل قیصر را اجرا می کرد، با بدلکاری تسابالوف ضربه فنی شد که این موضوع باعث بهت تمامی تماشاگران، کشتی گیران و مربیانی بود که از ابتدای مسابقات شاهد مبارزات دیدنی از یزدانی بودند.

فینال وزن 65 کیلوگرم: سوسلان رامونوف 8 – فرانک چامیزو 7

از دیگر کشتی‌های زیبای این تورنمنت می‌توان به مبارزه سوسلان رامونوف قهرمان روسی جهان مقابل فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و دارنده مدال طلای جهان در فینال وزن 65 کیلوگرم اشاره کرد.

در این مبارزه، رامونوف در یک کشتی دیدنی در ثانیه های پایانی با نتیجه 8 بر 7 مقابل فرانک چامیزو پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. این در حالی بود که چامیزو در سی ثانیه پایانی پیروز بود.

فینال وزن 97 کیلوگرم:حاجی مراد گاتسالوف 3 – عبدالسلام گادیسوف یک

اما روس‌ها که با چند کشتی‌گیر مطرح خود در وزن 97 کیلوگرم پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند نشان دادند عزم خود را برای رسیدن به مدال طلای این وزن در المپیک جزم کرده‌اند.

حضور حاجی مراد گاتسالوف و عبدالسلام گادیسوف در این مسابقات باعث افزایش هر چه بیشتر سطح کیفی این رقابت‌ها شد. گادیسوف که در المپیک لندن مقابل رضایزدانی شکست خورده، دوبنده تیم ملی روسیه را بر تن دارد اما در این تورنمنت مقابل گاتسالوف کارکشته در یک مبارزه دیدنی با نتیجه 3 بر یک شکست خورد تا پس از روی آمدن بولتوکایف که در تورنمنت یاریگین از پس قهرمانان جهان و المپیک از آمریکا برآمد، کار سختی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک داشته باشد.

حاجی مراد گاتسالوف 5 – کایل اسنایدر 2

یکی دیگر از مبارزات دیدنی تورنمنت مدوید مبارزه گاتسالوف مقابل کایل اسنایدر قهرمان مسابقات جهانی لاس‌وگاس از آمریکا بود که در پایان این مبارزه با نتیجه 5 بر 2 به سود گاتسالوف به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha