• شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94120100544
  • منبع : مطبوعات

6روز تا انتخابات

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

از همه تقاضا می‌کنم 7 اسفند روز نشاط باشد و در انتخابات کسانی را انتخاب کنید که دغدغه آنها رونق اقتصادی است.

از همه تقاضا می‌کنم 7 اسفند روز نشاط باشد و در انتخابات کسانی را انتخاب کنید که دغدغه آنها رونق اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی،‌ رئیس جمهور کشورمان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز 7 اسفند، اظهار کرد: مردم یا مستقیم کاندیداها را می‌شناسند یا با شناخت توسط شخصیت‌ها، احزاب و تشکل‌هایی که نسبت به آنها اعتماد دارند پای صندوق‌ها می‌روند. از همه تقاضا می‌کنم 7 اسفند روز نشاط باشد به خصوص در تهران که باید 46 نام روی برگه رأی نوشته شود.

حضور مردم در انتخابات به اقتدار ملی کمک زیادی می‌کند

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: حضور در انتخابات آثار مهمی دارد و نقش هر دو مجلس نیز بسیار اساسی است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بر خلاف اظهارات برخی افراد در قانون اساسی نظارت بر رهبری نداریم، اما بر اساس قوانین موجود می‌توان معنای نظارت را دریافت کرد.

فراخوان هاشمی رفسنجانی برای حضور مردم در انتخابات 7 اسفند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیانیه‌ای انتخاباتی انتخابات هفتم اسفند را، یکی از فرصت‌های بسیار گرانقدر برای جلوگیری از نهادینه شدن تندروی‌های سیاسی و افراط‌کاری‌های دینی در جامعه دانست.

انتقاد رئیس ستاد انتخابات کشور از صداو سیما به دلیل پخش اطلاعیه‌های مجعول انتخاباتی

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای از صدا و سیما درخواست کرد که اطلاعیه‌های رسمی ستاد انتخابات کشور با امضای وی یا دبیر ستاد انتخابات کشور از طریق شبکه‌های سراسری صدا و سیما پخش شوند.

شورای ائتلاف اصولگرایان لیستی در حوزه انتخابیه مشهد ندارد

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی ائتلاف سراسری اصولگرایان اعلام کرد که این شورا در حوزه انتخابیه مشهد و قم لیستی را تائید نکرده است.

وی اظهار کرد: طبق نظری که در کارگروه شورای ائتلاف داشتیم برنامه ما این بود تا درباره مشهد اظهارنظر نکنیم.

دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان میانه حمایت از دولت است

محمد نیشابوری عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصول‌گرایان میانه حمایت از دولت است.

وی اظهار کرد: موضوع ائتلاف در جناح اصلاح‌طلبان از سال 92 در دوران انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

آمار نامزدهای انتخاباتی استان زنجان تغییر کرد

بهروز مهدوی مدیر‌کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: با انصراف یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمار نامزدهای انتخاباتی استان به 106 نفر رسید.

وی افزود: طبق آماری که روز گذشته اعلام شد، با تأیید صلاحیت سید‌ افضل موسوی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم و احمد کرمی از حوزه ماهنشان و ایجرود و نیز تأیید تغییر حوزه انتخابیه سید‌ابوالحسن رضوی از تهران به خدابنده، لیست نامزدهای انتخاباتی استان به 107 نفر رسید.

ورود استیکر‌های تبلیغاتی به صحنه انتخابات

کانال‌های تلگرامی بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس و احزاب که پیش از این هم فعال بودند، با نزدیک شدن به انتخابات،‌ فعالیت خود را چند برابر کرده‌اند و هر کدام به یک خبرگزاری نیمه‌رسمی برای بازتاب میتینگ‌های انتخاباتی و شعارهای کاندیداها تبدیل شده‌اند.

اما در این میان،‌ استیکرهای تبلیغاتی، جدیدترین پدیده انتخابات است که تعدادی از کاندیداها دست به تولید و انتشار آن زده‌اند.

با تمام متخلفین در انتخابات به‌طور جدی برخورد خواهد شد

عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان گفت: با تمام متخلفین در انتخابات به‌طور جدی برخورد خواهد شد و از هیچ‌گونه تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد چراکه نهادهای امنیتی شبانه‌روز در رصد و کنترل کاندیداها هستند.

وی اظهار کرد: از 341 هزار نفر جمیعت آبادان، 240 هزار نفر واجد شرایط رأی‌گیری هستند که از این تعداد 7 هزار رأی اولی هستند. امیدواریم که با شور و اشتیاق و همراهی مردم در همان دور اول انتخابات نمایندگان معین شوند تا هم هزینه کمتری برای دولت رقم بخورد و هم مفاد قانون‌گذاری هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: کار تدارکات و پشتیبانی و خدمات و امنیت شعب اخذ رأی، امنیت رأی‌دهندگان و افرادی که خود را در معرض انتخاب قرار دادند، انجام شده است و امیدواریم حضور حداکثری مردم در این انتخابات موجب سربلندی این شهرستان شود.

تایید صلاحیت یک داوطلب دیگر در استان چهارمحال و بختیاری

جعفر مردانی دبیر ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: شورای نگهبان یک نفر دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را تایید کرد.

وی افزود: این داوطلب تایید صلاحیت شده از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ است.

تعداد کاندیداهای انصرافی ایلام به 4 نفر رسید

عبادالله باقری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از انصراف دو نفر از کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه دهلران خبر داد.

وی اظهار کرد: امروز آقایان «علی‌اکبر جعفری» و «سیدنورعلی موسوی‌پور» از حوزه انتخابیه‌ی دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره انصراف خود را از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کردند.

انصراف 23 داوطلب در استان کهگیلویه و بویراحمد

جلیل حسنی دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از کاهش شمار داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه این استان خبر داد.

وی افزود: با انصراف 23 نفر از تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به 57 داوطلب رسید.

انصراف 8 کاندیدای انتخابات مجلس در خراسان‌شمالی

همزمان با سومین روز از تبلیغات رسمی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌شمالی، 8 نامزد از ادامه این رقابت‌ها انصراف دادند.

انصراف چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم

‌فرمانداری قم در اطلاعیه‌ای، از انصراف چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم خبر داد.

دو نامزد انتخابات مجلس در حوزه یزد انصراف دادند

محمود شاکری شمسی فرماندار یزد اعلام کرد: "مهدی سلطانی گردفرامرز" و "محمدحسین فرهمند‌نیا" از حوزه انتخابیه یزد،‌ اشکذر،‌ بخش ندوشن و دهستان سورک، نامزد‌های شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند که پیش از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات شهرستان یزد،‌ انصراف خود را از حضور در این دوره از انتخابات اعلام کردند.

انصراف 43 نفر از کاندیداهای مجلس در گلستان

‌حسن کاغذلو دبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تا این لحظه، تعداد 43 نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ادامه رقابت انتخاباتی اعلام انصراف داده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، تاکنون 130 نفر برای ادامه رقابت باقی مانده‌اند.

انصراف 5 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان کرمان

حمید ذکااسدی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: 5 نفر از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان انصراف دادند.

وی بیان کرد: 2 نفر از حوزه انتخابیه بافت، 2 نفر از حوزه انتخابیه بم و یک نفر از حوزه انتخابیه زرند انصراف داده‌اند و در شرایط فعلی 143 نفر در استان کرمان برای 10 کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

نظارت 825 بازرس بر روند برپایی انتخابات در خراسان‌شمالی

مهدی کرامتی دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان‌شمالی از نظارت 825 بازرس بر روند برپایی انتخابات در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به برپایی 825 صندوق اخذ رای در استان، به ازای هر یک صندوق، یک بازرس نیز بر روند اجرای کار نظارت می‌کنند.

جمع‌آوری تبلیغات غیرمجاز کاندیداها در شیراز

حمید جورکش مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: تبلیغات غیرمجاز کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: با شروع فعالیت قانونی تبلیغات انتخابات و مشاهده تخلفات تبلیغاتی تعدادی از داوطلبین، اکیپ جمع‌آوری تخلفات انتخابات با همکاری پرسنل شهرداری و نیروی انتظامی، راه‌اندازی شده است.

برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو تلاش می‌کنیم

در نشست انتخاباتی برخی از اهالی مطبوعات در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی بر تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو تاکید شد.

تخلفات تبلیغات انتخاباتی خبرگان و مجلس از زبان فرماندار بابل

محمدتقی عباسپور فرماندار بابل بخشی از مصادیق تخلفات انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را اعلام کرد.

عباسپور با تاکید بر اینکه مدیران و کارکنان دولت در ساعت اداری به هیج وجه حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارند، گفت: تمامی لوازم اداری حتی به صورت اجاره هم نمی تواند در اختیار کاندیداها قرار گیرد.

یادگار امام (ره) و هاشمی به ملت متعلق هستند

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نوه امام (ره) در درون نظام هستند و به ملت تعلق دارند.

وی با بیان این‌که «جامعه مدرسین نسبت به حضور علی لاریجانی در لیست خود به جمع بندی رسیده است» اظهار کرد: ما نیز به عنوان حزب موتلفه تابع نظرات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستیم.

وی هم‌چنین در رابطه با عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی اظهار کرد: برخی‌ می‌گویند ایشان رد صلاحیت‌ شده‌اند اما این بی‌احترامی به یادگار امام (ره) و خانواده بنیان گذار انقلاب است چرا که چنین ادعایی درست نیست. ایشان در انتخابات ثبت‌نام کردند و چون در آزمون شرکت نکردند به دلیل عدم حضورشان صلاحیتشان توسط شورای نگهبان احراز نشد و به این ترتیب ایشان رد صلاحیت نشدند بلکه از کاندیداتوری انصراف دادند.

اگر کاندیداهای مورد حمایت آمریکا و انگلیس، اعلام برائت نکنند مجرم‌اند

سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دخالت در انتخابات در یک ملت مستقل، آن هم در رأی یک ملت یک تجاوز سهمگین است که باید اعتراض، بازخواست و آثارش رفع شود و گرنه ملت ایران می‌داند چه گونه آثار آن را رفع کند.

مردم ما به تعیین سرنوشت خود علاقه‌مندند

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرکت در انتخابات تعیین سرنوشت کشور است و مردم ما نشان داده‌اند که به تعیین سرنوشت خود علاقه‌مندند.

وی با بیان این‌که «ما به اندازه عدد سال‌های انقلاب، انتخابات داشته‌ایم» گفت: تاکنون نزدیک به 40 انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم و مشارکت مردم ما در این انتخابات‌ها در مقایسه با سایر کشورها حتی کشورهایی که سابقه دموکراسی بالایی دارند، درصد مشارکت بالایی بوده است.

مناظره بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی با موضوع «جنبش دانشجویی در انتخابات»

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با دو عضو اسبق انجمن اسلامی این دانشگاه درباره نقش جنبش دانشجویی در انتخابات به مناظره پرداخت.

حضور مردم پای صندوق‌های رای پشتوانه عظیمی برای نظام و دولتمردان است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای پشتوانه عظیمی برای نظام و دولتمردان است.

وی با تاکید بر این‌که «انتخابات خبرگان و مجلس، دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز هستند» گفت: ما با تبعیت از رهبری، ‌توانسته‌ایم در این منطقه پر از آشوب و تروریسم در امان باشیم. ان‌شاءالله مردم به تبعیت از رهبری در انتخابات هم حضور پیدا خواهند کرد. البته رقابت‌هایی که وجود دارد، خود به خود مردم را به صحنه می‌آورد.

کاندیداتوری برخی چهره‌ها و نقش‌ شبکه‌های اجتماعی از دلایل حساسیت انتخابات خبرگان پنجم است

حجت‌الاسلام صادق رزاقی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان البرز گفت: مجلس خبرگان مهم‌ترین نهاد تصمیم گیر کشور است.

وی ادامه داد: مردم باید با حساسیت بیشتری به انتخابات خبرگان نگاه کنند و با دقت نظر افراد شایسته را انتخابات و به آن‌ها رای دهند.

حضور پرشمار در انتخابات، نمایندگان نخبه‌تری راهی مجلس می‌کند

سیدمهدی هاشمینماینده تهران در مجلس نهم گفت: یقینا با حضور پر شمار مردم در انتخابات هفتم اسفند می‌توان معطوف به خرد جمعی، نمایندگان نخبه‌تری را راهی مجلس کرد و این نمایندگان قرابت بیشتری با جمله معروف امام که فرمود «مجلس عصاره ملت است» خواهند داشت

حضور گسترده در انتخابات، بازدارنده دخالت بیگانگان است

حجت‌الاسلام نوری رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌ شمالی گفت: حضور گسترده مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نظام بازدارنده دخالت بیگانگان در همه حیطه‌هاست.

وی اظهار کرد: برای تامین امنیت در فضای انتخابات باید قوانینی اعمال شود تا افرادی که وارد این عرصه می‌شوند به جلوگیری از تخلفات و نتیجه آراء انتخابات اطمینان پیدا کنند.

بازرس یک شعبه رای‌گیری باید بر اساس قانون کار کند

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان گفت: بازرس یک شعبه رای‌گیری باید نسبت به سایرین قوانین انتخاباتی را بهتر بداند و بر اساس قانون، کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی، انتخابات را یکی از مصادیق مردم سالاری دینی و نمود مشارکت مردم در اداره جامعه و تعیین سرنوشت خود دانست و اظهار کرد: ملت انقلابی ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با حضور گسترده خود در تمامی انتخابات، این وظیفه قانونی و تکلیف شرعی را به خوبی انجام داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha