• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94120302128
  • خبرنگار : 90136

پسابرجام و بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی

پسابرجام و بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی

با برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌های خارجی در صنایع مختلف علاقه‌مندی خود را برای ورود به بازار ایران نشان داده‌اند.

با برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌های خارجی در صنایع مختلف علاقه‌مندی خود را برای ورود به بازار ایران نشان داده‌اند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، شاید وقتی صحبت از صنعت و بازار می‌شود در ذهن بیشتر ما صنعت خودرو، گردشگری و صنایع هوایی شکل بگیرد ولی واقعیت آن است که طیف صنایع بسیار گسترده است و شامل صنایع دیگری همچون صنعت آی‌تی و مخابرات نیز می‌شود. صنعت آی‌تی خود شاخه‌های مختلفی دارد که تولید اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند و راه‌اندازی فروشگاه‌های اپلیکیشن که اصطلاحا به اپ استور معروف هستند یکی از شاخه‌های آن به حساب می‌آید.

راه‌اندازی اپ استورها در ایران قدمت زیادی ندارد و به کمتر از 10 سال می‌رسد. از بین معروف‌ترین اپ استورهای ایرانی می‌توان به کافه بازار، ایران اپس، مایکت و کندو اشاره کرد که کار خود را زودتر از بقیه اپ استورها شروع کرده‌اند.

شاید وقتی صحبت از فروشگاه اپلیکیشن (اپ استور) می‌شود به دلیل آوردن کلمه "فروشگاه" ممکن است این ذهنیت بوجود آید که اپلیکیشن‌ها را باید خرید. هر چند این ذهنیت در مورد اپلیکیشن‌های پولی درست است ولی واقعیت آن است که طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها رایگان هستند. یعنی شما به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای از آن‌ها استفاده کنید.

فروشگاه اپلیکیشن یا اپ استور خود یک اپلیکیشن است که با نصب آن در گوشی یا تبلت خود می‌توانید به دنیایی از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. دقیقا مانند یک فروشگاه واقعی که هر از چند گاهی اجناس جدیدی می‌آورد، اپ استورها نیز مرتبا در حال به‌روزرسانی و عرضه اپلیکیشن‌های جدید هستند.

علیرضا منتظری، مدیر بازاریابی مارکت اندرویدی ایران اپس گفت: همان‌طور که می‌دانید صنعت بازی‌سازی داخل کشور ایران توسعه زیادی یافته است و به همین دلیل از میان اکثر اپلیکیشن‌های فارسی که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی عرضه شده‌اند تعداد زیادی از آن‌ها اپلیکیشن و تعداد معدودی هم که بازی هستند توان رقابت همه جانبه با مشابه‌های خارجی خود را دارند.

وی در ادامه بیان کرد: بیشتر اپلیکیشن‌های تولید شده در ایران علی‌رغم رشد قابل توجه از لحاظ کمی هنوز از لحاظ کیفی قابل مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه خارجی خود نیستند و در برخی موارد حتی شما را دچار مشکل نیز می‌کنند. دسترسی‌های بی‌مورد، حجم بالا، استفاده بیش از اندازه از حافظه رم، عدم بهینه‌سازی کد اپلیکیشن برای اجرای مناسب آن در سخت‌افزارهای مختلف و بعضا رفتارهایی مشابه بدافزارها و ویروس‌ها از جمله این مشکلات است. از این رو اپلیکیشن‌های خارجی چه در شکل برنامه و چه بازی همچنان محبوبیت خود را بین کاربران ایرانی حفظ کرده‌اند.

منتظری گفت: ایران اپس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین اپ استورهای ایرانی افتخار دارد در زمینه ارایه اپلیکیشن‌های خارجی (چه بازی و چه برنامه) که با فرهنگ ایرانی اسلامی ما همخوانی دارند پیشگام باشد. این اپ استور با بیش از 130 هزار اپلیکیشن اندرویدی که در خود جای داده هم شامل اپلیکیشن‌های ایرانی و هم اپلیکیشن‌های خارجی می‌شوند. شما چه به دنبال اپلیکیشن‌هایی با کاربرد داخل کشوری مثل پمپ‌بنزین‌یاب، دیکشنری و دستور پخت غذاهای ایرانی باشید و چه به دنبال جدیدترین بازی‌ها و برنامه‌های پرطرفدار در دنیا می‌توانید نیازتان را با ایران اپس مرتفع کنید.

وی افزود: با برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌های تولید اپلیکیشن و بازی نیز علاقه‌مندی خود را به حضور در بازار ایران نشان داده‌اند. در این میان ایران اپس اقدام به عقد قرارداد با برخی از این شرکت‌ها کرده است. قبلا اگر شما می‌خواستید اپلیکیشنی را خریداری کنید یا اینکه خرید درون برنامه‌ای در آن داشته باشید (خرید آیتم‌های درون بازی مثل الماس و سکه) این امکان وجود نداشت یا اینکه باید حتما ویزا کارت یا مستر کارت تهیه می‌کردید، اما به لطف قراردادهایی با شرکت‌های خارجی تولید اپلیکیشن بسته شده، از این پس امکان خرید اپلیکیشن یا آیتم‌های درون آن با واحد ریال و با کارت‌های بانکی معمولی فراهم شده است.

مدیر بازاریابی مارکت اندرویدی ایران اپس گفت: از بین شرکت‌های خارجی که ایران اپس با آن‌ها قرارداد بسته می‌توان به شرکت‌های FingerSoft، Kiloo، Atari، Square Enix و Hutch Games اشاره کرد تا از این پس امکان خرید آیتم‌های درون بازی به واحد ریال و با کارت‌های بانکی معمولی در بازی‌های معروف Hill Climb Racing ،Fail Hard، Subway Surfers ،Champ Man 16 ،Smash Bandits Racing و Walking Dead برای کاربران ایران اپس فراهم شود.

از بین بازی‌های فوق بازی Subway Surfers یکی از معروف‌ترین بازی‌های سبک دویدنی است که دیگر کمتر کسی است که به بازی‌های موبایلی علاقه داشته باشد و نام آن را نشنیده باشد که هم‌اکنون خرید کاراکترها و آیتم‌های درون این بازی‌ها فراهم شده، همچنین بازی Walking Dead: Road to Survival نیز از جمله بازی‌های استراتژی معروف با تم زامبی است که با الهام از سریال تلویزیونی Walking Dead ساخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ایران اپس قصد دارد قراردادهایی با شرکت‌های Halfbrick و Scopely نیز ببندد تا امکان خرید آیتم‌های درون بازی به واحد ریال در بازی‌های Jetpack Joyride، Fruit Ninja نیز فراهم شود. اگر روند همکاری با شرکت‌های تولید اپلیکیشن به همین ترتیب ادامه یابد می‌توان امیدوار بود به زودی امکان خرید تمام اپلیکیشن‌های خارجی یا آیتم‌های درون آن‌ها به واحد ریال فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha