• شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94120805194
  • خبرنگار : 71496

"استقبال فرانسه از آتش‌بس در سوریه"

بان کی‌مون: آتش‌بس بهترین فرصت برای پایان دادن به خشونت‌های سوریه است

بان کی‌مون: آتش‌بس بهترین فرصت برای پایان دادن به خشونت‌های سوریه است

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد اینکه شورای امنیت قطعنامه اجرای آتش‌بس در سوریه را در پیش گرفته بهترین فرصت برای توقف خشونت‌ها در سوریه است. فرانسه نیز از این اقدام شورای امنیت استقبال کرد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد اینکه شورای امنیت قطعنامه اجرای آتش‌بس در سوریه را در پیش گرفته بهترین فرصت برای توقف خشونت‌ها در سوریه است. فرانسه نیز از این اقدام شورای امنیت استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، دفتر مطبوعاتی سازمان ملل اعلام کرد که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از موافقت با قطعنامه 2268 شورای امنیت در خصوص اجرای آتش‌بس در سوریه از شب گذشته استقبال کرد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است، اجرای کامل این قطعنامه و نیز وصول کمک‌های انسانی بدون هیچ مانعی بهترین فرصت برای ما جهت پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه است.

دولت فرانسه نیز از اجرای قطعنامه مذکور استقبال کرد. ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد کشورش بر حمایت خود از این قطعنامه تاکید دارد و این قطعنامه امیدها برای بهبود فوری وضعیت مردم سوریه را افزایش می‌دهد.

آیرو افزود: اجرای این توافقنامه محکی برای بررسی میزان آمادگی دولت سوریه، روسیه و ایران برای مذاکره درباره پایان درگیری‌ها در سوریه است.

وی مدعی شد: توقف درگیری‌ها باید به معنای توقف تمامی عملیات‌های نظامی به رهبری دولت دمشق و هم پیمانانش علیه مخالفان "میانه‌رو" و نیز لغو محاصره برخی مناطق و توقف حملات علیه شهروندان باشد.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: توقف عملیات نظامی و درگیری‌ها شامل داعش و گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی نیست و هرگونه حمله علیه دیگر گروه‌ها به معنای نقض‌ آتش‌بس خواهد بود.

این مقام وزارت خارجه فرانسه قطعنامه 2268 شورای امنیت نیازمند آن نیز هست که همه طرف‌ها به تمامی تعهدات خود در زمینه قوانین حقوق بشر به ویژه ارسال بدون مانع یا شرط کمک‌های انسانی برای شهروندان پایبند باشند.

وی تاکید کرد: فرانسه در مورد رعایت تعهدات ویژه بیانیه‌های ژنو و مونیخ و قطعنامه‌های 2254 و 2268 شورای امنیت بسیار هوشیار خواهد بود.

آیرو در ادامه اظهار داشت: این‌ها شروطی است که باید وجود داشته باشند تا مذاکرات سوریه درباره انتقال سیاسی در این کشور با نظارت سازمان ملل و در ژنو به شکلی "معتبر" و مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت از سر گرفته شود.

وی تاکید کرد: فرانسه به حمایت‌هایش از مخالفان سوری معرفی شده از سوی هیات عالی مذاکرات که در راستای ایجاد سوریه ای دموکرات تلاش می‌کنند ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha