• شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94120805271
  • خبرنگار : 71457

در حمایت از آتش‌بس؛

روسیه حملات هوایی خود را در سوریه به حالت تعلیق درآورد

روسیه حملات هوایی خود را در سوریه به حالت تعلیق درآورد

وزارت دفاع روسیه در کنفرانسی خبری به تشریح جریان آتش بس در سوریه پرداخت و اعلام کرد که تمرکز در مرحله کنونی برای رساندن کمک‌های انسانی است و همچنین جنگنده‌های روسی حملات خود به مناطق مورد توافق در سوریه را طبق توافق‌های انجام شده، برای یک روز به حالت تعلیق درآوردند.

وزارت دفاع روسیه در کنفرانسی خبری به تشریح جریان آتش بس در سوریه پرداخت و اعلام کرد که تمرکز در مرحله کنونی برای رساندن کمک‌های انسانی است و همچنین جنگنده‌های روسی حملات خود به مناطق مورد توافق در سوریه را طبق توافق‌های انجام شده، برای یک روز به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) در کنفرانسی خبری اعلام کرد، در دوره کنونی تمرکز ما روی رساندن کمک‌های انسانی به ویژه به مناطق مسکونی است و ما کاملا آماده این امر هستیم حدود 29 پرواز برای انداختن کمک‌ها با چتر صورت گرفته است و چندین تن کمک تحویل داده شده است.

مقام مسئول در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ما داعش و النصره را در این دوره آرام و راحت نمی‌گذاریم و از پهپادها برای ضربه زدن به این تروریست‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی استفاده می‌کنیم و این کار را براساس نتایج آتش بس در سوریه انجام می‌دهیم.

در همین حال «سرگئی رادسکوی» رئیس ستاد عملیات اصلی فرماندهی ارتش روسیه از طریق ویدئو کنفرانس در این کنفرانس خبری وزارت دفاع روسیه مشارکت کرده و عنوان داشت: مرکز هماهنگی میان طرف‌های درگیر در پایگاه حمیمیم ایجاد شده است و ماموریت آن امضای توافق آتش بس با گروه‌ها و اجرای آن و نظارت بر روند اجرای آتش بس است و همکاری مستحکمی با هیات‌های سوری که آتش بس را اجرا می‌کنند، وجود دارد.

وی افزود: در 43 منطقه مسکونی آتش بس اجرا و در مناطقی در حمص نیز توافقی با رهبران گروه‌های مسلح انجام شده است. ما تمام تدابیر لازم را برای موفقیت آمیز بودن آتش بس اتخاذ کرده‌ایم. در منطقه داریا در حومه دمشق نیز در شب گذشته توافق آتش بس با سه گروه مسلح امضا شد. توافق‌هایی نیز در منطقه سویدا صورت گرفته است. ما همچنین شماره تلفنی را به این منظور گذاشته‌ و ما کمک‌هایی را دریافت کرده‌ایم. ما 42 درخواست کمک را دریافت کردیم. ما 53 درخواست نیز برای عفو گروه‌ها داشته‌ایم و ما به سرعت به این تماس‌ها پاسخ می‌دهیم. 48 پیام دیگر را دریافت کردیم که همچنان در حال بررسی آنها هستیم. حدود 40 درخواست نیز از هیات‌های سوری دریافت شده است و ما با 70 پهپاد ناظر بر آتش بس خواهیم بود و همچنین اطلاعاتی از مرکز حمیمیم و تماس‌های تلفنی داشته‌ایم.

وی افزود: افسران مرکز 49 تماس با رهبران گروه‌های مسلح داشته و در حال حاضر نیز اقدامات برای امضای توافق برای آتش بس انجام می‌شود در حال حاضر کمک‌های انسانی به مناطقی که توافق آتش‌بس در آنها صورت گرفته است، صورت می‌گیرد.

در همین حال مسئول وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد: اولین گام را در آتش بس در سوریه برداشتیم و هر تلاشی که ممکن است از سوی طرف‌ها برای موفقیت آمیز بودن آتش بس انجام شود، باید صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha