• پنجشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۲:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94121308470
  • خبرنگار : 71417

کشورهای عربی بیانیه ضد حزب‌الله شورای همکاری خلیج‌فارس را محکوم کردند

کشورهای عربی بیانیه ضد حزب‌الله شورای همکاری خلیج‌فارس را محکوم کردند

بعد از آنکه شورای همکاری خلیج فارس حزب الله لبنان را "تروریست" خواند مسئولان لبنانی، عراقی، سوری،یمنی و فلسطینی این اقدام را به شدت محکوم کردند.

بعد از آنکه شورای همکاری خلیج فارس حزب الله لبنان را "تروریست" خواند مسئولان لبنانی، عراقی، سوری،یمنی و فلسطینی این اقدام را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سلیم الحص، نخست‌وزیر اسبق لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حزب الله یک حزب لبنانی است و صرف نظر از کسانی که با این حزب اختلاف دارند یا موافق آن هستند، حزب الله از تایید و حمایت قشر وسیعی از لبنانی ها با گرایش های مختلف برخوردار است.

وی افزود: حزب الله یک گروه لبنانی است و مکمل گروه های متعدد در کشور است و تروریست خواندن آن تصمیمی ظالمانه و غیرقابل قبول است.

الحص خاطرنشان کرد که نباید حزبی که از مساله فلسطین و حق ملت فلسطین دفاع کرده و دشمن صهیونیست را شکست داده و به قدرتی بازدارنده در مقابل دشمن صهیونیستی تبدیل شده، تروریست نامیده شود زیرا این گونه تصمیمات فقط به سود دشمن امت و دشمنان فلسطین است و بر شکاف میان امت عربی می افزاید.

نخست‌وزیر اسبق لبنان تصمیم شورای همکاری خلیج فارس علیه مقاومت لبنان را محکوم کرده و از شورای همکاری خواست تا برای حفظ منفعت لبنان و نیز منافع قومی عربی، از این تصمیم بازگردد.

وی همچنین حفظ وحدت و یکپارچگی عربی را به جای اتخاذ تصمیماتی که بر اختلاف میان عرب‌ها می افزاید، خواستار شد.

در همین راستا شورای سیاسی انصار الله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریست خواندن حزب الله لبنان خدمت رایگان به دشمن صهیونیستی به شمار می آید .

وزیر کشور عراق نیز نشست وزرای کشورهای عربی را در اعتراض به بخش‌هایی از بیانیه‌ پایانی ترک کرد.

وزارت کشور سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما به شدت تروریست خواندن حزب الله لبنان را توسط شورای همکاری خلیج فارس محکوم می کنیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با محکوم کردن این اقدام شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که این مساله تهدیدی برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha