• شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 94121509878
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست:

به دنبال انتقال آب خلیج فارس و خزر نیستیم

به دنبال انتقال آب خلیج فارس و خزر نیستیم

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: غفلت مدیریت سال‌های گذشته باید جای خود را به افزایش مدیریت در منابع آبی و زیست محیطی کشور در سالهای آینده بدهد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: غفلت مدیریت سال‌های گذشته باید جای خود را به افزایش مدیریت در منابع آبی و زیست محیطی کشور در سالهای آینده بدهد.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه خلیج فارس، پروین فرشچی امروز(15 اسفند ماه) در مراسم مبادله اولین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به صنعت، با بیان اینکه در دوران پساتحریم، وضعیت کشور در حوزه محیط زیست با انعقاد قراردادهای بین‌اللملی دچار شرایط بهتری می شود، اظهار کرد: بدنبال استفاده بهینه از منابع آبی و محیط زیست هستیم.

وی با بیان اینکه تا سال 2020، 30 کشور در جهان و 18 کشور در خاورمیانه دچار بحران آب می‌شوند، اضافه کرد: ایران یکی از این 18 کشور خاورمینه است که با بحران آب دست و پنجه نرم خواهد کرد و نامگذاری روز آب توسط سازمان ملل نشان از اهمیت مدیریت آب دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: غفلت مدیریت سال‌های گذشته باید جای خود را به افزایش مدیریت در منابع آب در سالهای آینده بدهد.

وی با بیان اینکه احتمال بروز جنگ بر سر آب در دهه‌های آینده در بین کشورها وجود دارد، اضافه کرد: مدیریت بهینه از آب و بهره‌برداری بهینه از آن یکی از راه‌های منطقی برای جلوگیری از مشکلات پیش‌رو در آینده است.

فرشچی با بیان اینکه مصرف سرانه آب در هرمزگان بیشتر از سایر نقاط کشور است، افزود: سرانه مصرف هرمزگانی ها 300 متر مربع و سرانه در کشور 250 مترمربع است این میزان مصرف نیازمند مدیریت درست و کاهش مصرف است.

نکته مهم اکنون این است اینکه باید توجه داشت حقابه بخش‌های مختلف به چه میزان است.

وی افزود: کاری که امروز در بندرعباس به عنوان یک پایلوت و ابتکار آغاز شد، می‌تواند آغاز مهمی برای مدیریت آب در کشور باشد و به تقویت منابع و حفظ محیط زیست کمک کند.

فرشچی با بیان اینکه باید در قرارداده های پیش رو همواره مسایل زیست محیطی را نیز مد نظر داشت، اظهار کرد: در مرحله‌ای هستیم که تکنیک های جدید و قراردادهای جدید به کشور خواهند آمد و لازم است به دور از شتابزدگی و به طور منطقی این قراردادها را منعقد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مصرف آب کشور بیش از 80 درصد از آب های موجود است، افزود: در کنار مدیریت مصرف آب، نمی‌توانیم آب‌شیرین‌کن‌ها را نیز نادیده بگیریم کما اینکه این تکنولوژی‌ها با بازیافت پساب باید کمتر مورد نیاز باشند.

فرشچی با بیان اینکه انتقال آب دریاهایی مانند خلیج فارس و خزر می‌تواند، اختلافات منطقه ای و قومیتی را رقم بزند، افزود: ما به دنبال این انتقال نیستیم و به فکر چاره ای برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در کشور بر سر آب هستیم و در این راستا تصفیه پساب می تواند بخش عمده ای از مشکلات بحران آب در کشور را برطرف کند.

وی بیان کرد: در مدیریت منابع، باید با تکنولوژی‌های جدید و اعمال صرفه‌جویی‌های منطقی و راه‌های دیگر به سمت کارآمد‌تر شدن روش‌ها برویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha