• سه‌شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94121811882
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس شورای اسلامی شهر:

باغ‌های قصردشت شناسنامه شیراز محسوب می‌شوند

باغ‌های قصردشت شناسنامه شیراز محسوب می‌شوند

ایسنا/فارس رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از گذشته دور تاکنون شیراز را به‌عنوان شهر باغ‌ها و شهر سبز می‌شناخته‌اند و باغ‌های این شهر خصوصا باغ‌های باقیمانده قصردشت شناسنامه شیراز محسوب می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از گذشته دور تاکنون شیراز را به‌عنوان شهر باغ‌ها و شهر سبز می‌شناخته‌اند و باغ‌های این شهر خصوصا باغ‌های باقیمانده قصردشت شناسنامه شیراز محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، غلام‌مهدی حقدل در جلسه علنی شورای اسلامی شیراز، اظهار کرد: زمانی شیراز 3000 هکتار باغ داشت اما امروز این عرصه به کمتر از 1300 هکتار کاهش یافته است.

حقدل بیان کرد: شأن و جایگاه شهر شیراز و طبیعت آن نیازمند همت والا و تلاش پیگیر شورا، شهرداری و دیگر اداره‌ها است تا دوباره طراوت و سرسبزی به این شهر بازگردد.

رئیس شورای اسلامی شیراز با اشاره به واگذاری 13 هزار هکتار از ارتفاعات شیراز به شهرداری، گفت: این اقدام که با همکاری منابع طبعی انجام شد، در راستای غنی‌سازی فضای سبز شهری و تبدیل شیراز به شهری با طراوت و سرسبز است. ایجاد و توسعه فضای سبز در ارتفاعات مشرف بر شیراز، ضامن تامین هوای سالم و پاک این شهر و زمینه‌ای برای تقویت گردشگری است و شورای شهر، آماده هرگونه همکاری در این مسیر است.

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: از مردم نیز تقاضا داریم تا با استفاده از راه‌های نامناسب به دنبال تغییر کاربری باغ‌ها به مسکونی نباشند بلکه در گسترش باغ‌ها و فضای سبز همراه شده و تلاش کنند تا هر فرد به میزان فضایی که در اختیار دارد به حفظ فضای سبز موجود و گسترش آن پرداخته و با توجه به کم‌آبی در حد وسع به درختان آب برساند.

حقدل ادامه داد: سه ارتفاع باباکوهی، بام شیراز و جبل دراک مکانی مناسب برای توسعه فضای سبز در این کلان‌شهر محسوب می‌شوند و شورا نیز برای دستیابی به این هدف مهم، اعتبارات مناسبی را تصویب کرده و خواهد کرد.

او از دستگاه‌های دولتی درخواست کرد تا با اجتناب از بروکراسی‌های پیچیده اداری، در مسیر فراهم شدن مقدمات ایجاد محیطی مفرح و سرسبز و شاداب در ارتفاعات شیراز، دست در دست شورا و شهرداری شیراز، همراه شوند و آینده این شهر را تضمین کنند.

حقدل همچنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال جدید و ایام تعطیلات پایان سال، از تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خواستار همراهی قوی‌تر و همکاری بیشتر شد و گفت: میهمانان نوروزی سفیران ارزشمندی از سراسر کشور محسوب می‌شوند که فرهنگ غنی اسلامی ایرانی این کلان‌شهر و خدمات، صفا و ویژگی‌های این شهر را به همگان می‌شناساند.

رئیس شورای شهر شیراز، رضایت‌مندی مسافران نوروزی را نوید دهنده حضور گردشگران بیشتر و تقویت ظرفیت‌های گردشگری شیراز برشمرد و تاکید کرد: این مهم در گرو ایفای نقشی جدی از سوی شهرداری در ابعاد مختلف است.

حقدل همچنین با اشاره به اهمیت توجه به چهارشنبه آخر سال و فرهنگسازی مناسب برای اجتناب شهروندان از ارتکاب رفتارهای پرخطر، دست‌یابی به این مهم را نیازمند برنامه‌ریزی مناسب توسط دستگاه‌های مختلف دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha