• دوشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94122415333
  • خبرنگار : 71191

ایجاد مرکز نوآوری میراث‌فرهنگی پیگیری می‌شود

ایجاد مرکز نوآوری میراث‌فرهنگی پیگیری می‌شود

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براساس تفاهم نامه‌ای در زمینه‌های ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی، ارایه خدمات به شرکت‌های نوپا، پژوهشگران، دانشجویان، حمایت از شکل‌گیری دفتر انتقال فناوری در حوزه میراث فرهنگی همکاری می‌کند .

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری براساس تفاهم نامه‌ای در زمینه‌های ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی، ارایه خدمات به شرکت‌های نوپا، پژوهشگران، دانشجویان، حمایت از شکل‌گیری دفتر انتقال فناوری در حوزه میراث فرهنگی همکاری می‌کند .

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضای سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسید، در 8 بند اجرایی می‌شود.

در این تفاهم‌نامه آمده است: در اجرای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان و با توجه به اهمیت فراوان تجاری سازی و کاربردی‌سازی علوم و فناوری‌های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، هنرهای ملی، صنایع‌دستی و گردشگری در زمینه توسعه صنایع فرهنگی و خلاق این تفاهم‌نامه منعقد شد.

همکاری در ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی با مأموریت ارایه خدمات به شرکت‌های نوپا، پژوهشگران، اساتید، کارشناسان خبره، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از طریق ارایه امکانات زیر ساختی از جمله فضای فیزیکی استقرار، تأمین مالی، خدمات مشاوره‌ای، مدیریتی، بازاریابی، دوره‌های آموزشی و مشابه آن برای ایجاد، توسعه و رشد شرکت ها و موسسات دانش بنیان از اهداف این تفاهم نامه است.

از دیگر اهداف تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه می‌توان به حمایت از شکل‌گیری دفتر انتقال فناوری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پژوهشگاه با هدف ایجاد پیوند و تعریف پروژه‌های مشترک بین مراکز پیشرفته فناوری بین‌المللی در این حوزه با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داخلی اشاره

کرد .

بر اساس این تفاهم‌نامه تأمین فضای فیزیکی و امکانات زیر ساختی و محیط فعالیت مناسب شرکت‌های خلاق و نوآور در مرکز نوآوری و سایر الزامات حرفه‌ای مورد نیاز شامل خدمات مونیتورینگ، آموزش و مشاوره برای اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلات پژوهشگاه و شرکت‌های نوپا با توجه به اهداف و کارکردهای مرکز نوآوری به عهده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است .

پشتیبانی تخصصی و زمینه سازی برای تجاری سازی و کاربست دانش فنی موجود در پژوهشگاه به وسیله شرکت های نوپا از طریق مدل‌های مناسب (شرکت زایشی، انتقال

فناوری، فروش)با حفظ حقوق مادی و معنوی پژوهشگاه نیز از تعهدات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است .

از تعهدات معاونت می‌توان به حمایت از شکل گیری مرکز نوآوری، حمایت از طرح‌های همکاری بین المللی دفتر انتقال فناوری، همکاری تخصصی با پژوهشگاه در خصوص طراحی ساختار، فرآیند و برنامه‌ریزی مناسب مرکز نوآوری و مرکز انتقال فناوری و حمایت مالی از شرکت‌های پذیرش شده در مرکز نوآوری با توجه به الزامات حرفه ای موفقیت آنها در مراحل مختلف چرخه عمر اشاره کرد .

برای اجرایی کردن این تفاهم ‌نامه، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون اداری ،مالی و توسعه مدیریت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات اجرایی را پیگیری می کنند و با توجه به دستور کارهای مدنظر ، نمایندگان طرفین برای حضور در کمیته راهبردی معرفی خواهند شد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha