• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95012107572
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل محیط زیست سیستان وبلوچستان عنوان کرد:

حذف دایک مرزی، موانع ورود آب به هامون را برمی‌دارد

حذف دایک مرزی، موانع ورود آب به هامون را برمی‌دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برداشتن دایک مرزی در 50 نقطه درون تالاب هامون نقطه امیدی در خصوص اهمیت مسائل زیست محیطی در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برداشتن دایک مرزی در 50 نقطه درون تالاب هامون نقطه امیدی در خصوص اهمیت مسائل زیست محیطی در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، به نقل از محیط زیست استان، سعید محمودی اظهار کرد: حذف دایک مرزی درون تالاب هامون در 50 نقطه و تا فاصله 25 کیلومتر در خصوص وضعیت تالاب هامون و استفاده از راهکارهای جایگزین در موضوع کنترل امنیت منطقه، مقررشده است.

وی افزود: برداشته شدن دایک مرزی در 50 نقطه مورد نظر و تا فاصله 25 کیلومتر بیانگر نگاه مثبت وزارت کشور و مسئولین دولت در خصوص اهمیت مسائل محیط زیستی بخصوص احیای تالاب هامون و هم‌چنین برقراری نظم و امنیت پایدار است.

وی ادامه داد: با برداشته شدن دایک مرزی موجود در بستر تالاب هامون موانعی که ممکن است مانع ورود آب به تالاب هامون شود در نقاط مورد نظرحذف خواهند شد.

محمودی تصریح کرد: حذف دایک مرزی، تهیه برنامه جامع مدیریت یکپارچه تالاب هامون، ثبت تالاب در سازمان جهانی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره، مطالعات علمی و میدانی، لایروبی‌های مسیرهای منتهی تالاب و ده‌ها برنامه و اقدام دیگر را میسر و در کنار مدیریت درست منابع آبی موجود در چاه نیمه‌ها راه را برای احیای تالاب هامون هموار ساخته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه با بیان این‌که جلسه‌ای اواخر اسفند 1394 با حضور معاون وزیر کشور و معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست برگزار شده گفت: در این جلسه مصوب شد دایک مرزی در کلیه مناطقی که مبادی ورودی آب هستند توسط مرزبانی بازگشایی شود.

محمودی ادامه داد: در این جلسه مواردی در خصوص اهمیت چرخش آب در تالاب هامون و نیز مواردی در خصوص اهمیت برقراری امنیت درمناطق مرزی مطرح شد و نهایتا مقرر شد که بازگشایی مناطقی که مبادی ورودی آب است در اسرع وقت صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha