• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95012309276
  • خبرنگار : 71542

تصویب درس انسان و محیط زیست برای دانش آموزان پایه یازدهم

تصویب درس انسان و محیط زیست برای دانش آموزان پایه یازدهم

نشست کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش به منظور تدوین محتوای درس «انسان و محیط زیست» به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور معاون آموزش و پژوهش این سازمان و مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

نشست کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش به منظور تدوین محتوای درس «انسان و محیط زیست» به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور معاون آموزش و پژوهش این سازمان و مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، در راستای اجرای بند 2 ماده 2 تفاهم نامه منعقده فیمابین سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای کیفیت و کمیت مطالب آموزش محیط زیست در کتاب های درسی، در جلسه شورای عالی وزارت آموزش و پرورش درس "انسان و محیط زیست" برای دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه تصویب شد.

این حرکت ارزشمند علمی و فرهنگی توسط دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری برای اولین بار فرصتی را فراهم آورده تا دانش آموزان دبیرستانی به صورت منسجم و نظام مند آموزش های محیط زیست را دریافت کنند.

از این رو معاونت آموزش و پژوهش در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت کارگروه ارتقای آگاهی های محیط زیستی در نظام آموزش و پرورش با تشکیل کارگروه مشترک فیمابین در فرآیند برنامه ریزی و تدوین محتواهای آموزشی و بسته های کمک آموزشی با وزارتخانه مربوطه همکاری کند، همچنین فرآیند آموزش ضمن خدمت معلمان مربوطه را نیز در اولویت همکاری‌های آموزشی خود قرار دهد.

در این نشست محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری با بیان اینکه محیط زیست یکی از دغدغه های آموزش و پرورش بوده و هست، گفت: طبق جدول دروس جدید دوره دوم متوسطه که پس از برگزاری جلسات مکرر در قریب به هشت سال، اعلام شد که از بین 25 عنوان درس جدید پیشنهاد شده، می بایست پنج عنوان انتخاب و برای تصویب نهایی در شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شود.

وی افزود: درس "انسان و محیط زیست" به دلیل اهمیت موضوع به عنوان یکی از پنج عنوان منتخب برای پایه یازدهم انتخاب شد و در نهصد و بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

امانی ضمن تاکید بر ضرورت مساله محور بودن محتوای کتاب مذکور، تصریح کرد: این بدین معنا است که محتوای کتاب باید با زندگی دانش آموز ارتباط برقرار کند، همچنین دارای طراحی آموزشی کاربردی برای دانش آموز باشد و در نهایت به رشد و تعالی دانش آموز بیانجامد.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کتاب در سال تحصیلی 97-1396 برای تدریس آماده و عرضه خواهد شد، فرصتی یک ساله برای تدوین و نگارش محتوای مناسب کتاب وجود دارد که باید از آن بهره برد.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیسیط زیست (پام)، مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست نیز ضمن استقبال از این همکاری، پیشنهاد داد: پس از تنظیم و تدوین هر فصل، کارگاهی برای آموزش همزمان و رفع نواقص برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha