• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95020502076
  • خبرنگار : 71552

سیاوشی: وایلد کارت جهانی نگیریم هندبال ملی یک سال تعطیل می‌شود

سیاوشی: وایلد کارت جهانی نگیریم هندبال ملی یک سال تعطیل می‌شود

ملی‌پوش هندبال گفت: اگر وایلد کارت حضور در مسابقات جهانی فرانسه را دریافت نکنیم، یک سال تمام هندبال ملی تعطیل می‌شود.

ملی‌پوش هندبال گفت: اگر وایلد کارت حضور در مسابقات جهانی فرانسه را دریافت نکنیم، یک سال تمام هندبال ملی تعطیل می‌شود.

محمد سیاوشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رها شدن تیم ملی هندبال در سال جاری، با وجود بازماندن از المپیک ریو و جام جهانی 2016 فرانسه را جایز ندانست و ابراز داشت: هرچند که تا لیگ آینده، تیم ملی هیچ رقابت بین‌المللی آسیایی و جهانی پیش رو ندارد، اما به نظر من نباید تیمی که به سوئد رفت را رها کرد. من از فدراسیون هندبال تقاضا دارم تا برای این تیم سرمایه‌گذاری کند.

او با بیان اینکه موفقیت تیم ملی هندبال در سال‌های آتی، در گرو توجه هرچه بیشتر به این رشته است، اظهار داشت: به نظر من در این یک سال که تیم ملی هیچ برنامه‌ای ندارد، فدراسیون باید از این تیم حمایت کند تا این تیم رها نشود. فدراسیون می‌تواند با برگزاری اردوهای متعدد و شرکت در تورنمنت‌هایی که در اروپا یا کل دنیا برگزار می‌شود، باعث پیشرفت این تیم شود، آن‌هم تیم جوانی که میانگین سنی بازیکنان آن 23 تا 24 سال است.

سیاوشی معتقد است فدراسیون کنونی با وجود مشکلات مالی، هندبال راحمایت می‌کند و رها کردن تیم ملی به خود فدراسیون نیز ضرر می‌رساند. او در این‌باره افزود: دست کم پنج تا ده سال زمان نیاز است تا هندبال ما به حد تیم‌های اروپایی برسد و این بستگی به فدراسیون و بودجه‌اش دارد.

سیاوشی دریافت وایلد کارت را حق تیم ملی هندبال ایران دانست و گفت: با بازی خوب ما در سوئد، باید وایلد کارت حضور در جام جهانی را به ما بدهند. هرچند با اختلاف زیاد نتیجه را واگذار کردیم ولی بهتر از این نمی‌توانستیم در مقابل تیم‌های اروپایی نتیجه بگیریم. بازیکنان تیم ملی با بضاعتی که داشتند خوش درخشیدند.

به گفته‌ی سیاوشی، 20 تا 30‌درصد هندبالیست‌ها در لیگ جاری، مبلغ قراردادهای خود را دریافت ‌کرده‌اند و با نزدیک شدن به پایان لیگ تکلیف قراردادها هنوز مشخص نیست. او گفت: لیگ که تمام شود، چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد؟ قرارداد را دردست بگیرم و به چه کسی شکایت کنم؟

این بازیکن تیم هیات هندبال تهران در خصوص شرایط تیم خود افزود: از نظر مالی در تیم باشگاهی شرایط خوبی نداریم. اسپانسرها مشخص نشده‌اند و بازیکنان انگیزه‌ای برای تمرین و بازی ندارند. بالاخره در ورزش برای بازیکنان پول هم مهم است. ما تاکنون در لیگ جاری هیچ مبلغ دریافتی نداشتیم. تنها دریافتی در این لیگ، مبلغی با سقف چهار ملیون تومان در اواخر اسفندماه و آن‌هم برای تعدادی از بازیکنان بوده است. اما با همه‌ی این اوصاف در هفته ‌ششم مرحله دوم لیگ توانستیم در مصاف با منیزیوم فردوس بازی خوبی به نمایش بگذاریم و به تساوی برسیم.

او گفت: هرچند که طرف حساب ما باشگاه‌ها هستند ولی رییس فدراسیون به ما قول‌هایی داده است که به سراغ باشگاه ها برود و با کمک در جذب اسپانسر برای باشگاه‌ها، گره کار باز شود و قراردادهای ما پرداخت شود.

محمد سیاوشی با بیان اینکه هندبال در کنار بسکتبال، فوتبال و والیبال چهارمین رشته توپی است و باید وزارت ورزش و اسپانسرها به این رشته نیز توجه کنند، ادامه داد: قراردادهای هندبال در قیاس با سایر رشته‌های توپی خیلی کمتر است. اگر بسکتبال المپیکی شد و یا والیبال در لیگ جهانی خوب نتیجه گرفت و ممکن است به المپیک راه یابد به این دلیل است که به این رشته ها پول تزریق شد. اگر همان‌ مقدار پول به هندبال نیز تزریق شود و برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی پول بیشتری به هندبالیست داده شود یا اینکه قرارداد باشگاهی داشته باشد و هندبالیست بداند خانواده‌ی او در رفاه به سر می‌برند، 100 درصد نتیجه بهتری به ارمغان می‌آورد.

او که بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک در سوئد، برای لژیونر شدن در آلمان تست داده‌است، اضافه‌کرد: هرچند هنوز 100درصد قطعی نشده است و همچنین دو ماه به انتهای لیگ این باشگاه نیز بیشتر نمانده، اما مشتاقم به عنوان لژیونر سال بعد را در آلمان بازی کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha