• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95020603091
  • خبرنگار : 71552

رجبی: اگر از هندبال حمایت شود بازیکنان به خارج از کشور نمی روند

رجبی: اگر از هندبال حمایت شود بازیکنان به خارج از کشور نمی روند

ملی‌پوش هندبال گفت: استفاده از مربیان بزرگ دنیا، باعث تغییر و تحول بزرگی در نتایج تیم ملی هندبال می‌شود.

ملی‌پوش هندبال گفت: استفاده از مربیان بزرگ دنیا، باعث تغییر و تحول بزرگی در نتایج تیم ملی هندبال می‌شود.

محمدرضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درخصوص پتانسیل هندبال ایران اظهار کرد: ما از نظر فنی بازیکنان خوبی داریم، بعضی از آن‌ها در لیگ‌های خوب اروپایی به صورت لژیونر بازی می‌کنند یا دیگر هندبالیست‌ها که درلیگ ایران بازی می‌کنند، همگی نشان داده‌اند که بازیکنان بزرگی هستند و برای رقابت‌ها بزرگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رجبی معتقد است ایران پتانسیل و استعداد بالایی در هندبال دارد. دراین زمینه اضافه کرد: نمی‌توان گفت استعداد هندبال نداریم. همه‌ بازیکنان تاکنون در همه رده‌های سنی استعداد‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

او بابیان این‌که هندبال ایران نیاز به مربیان بزرگی دارد، ادامه داد: باید مربیانی در کنار تیم ملی هندبال قرار بگیرند که باعث پیشرفت این تیم شوند. همانطور که در والیبال با حضور یک مربی حرفه‌ای، تغییر و تحولی اساسی در این رشته حاصل شد و نتیجه این پیشرفت هنوز هم همراه والیبال ماست، هندبال نیز نیاز به یک جرقه دارد. با استفاده از مربیان حرفه‌ای و بزرگ دنیا می‌توانیم پیشرفت‌های بزرگی در این رشته ببینیم.

بازیکن تیم هیات هندبال تهران، جوان‌گرایی تیم ملی هندبال را در برهه انتخابی المپیک مناسب ندانست و تصریح کرد: تیم ملی با ترکیبی در رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک حضور پیدا کرد که اکثر بازیکنان آن تجربه حضور در رقابت‌های ملی را نداشتند و کنار هم بازی نکرده‌ بودند. هر چند که اگر تیم اصلی هم می‌رفت، رقابت با این سه حریف کار سختی بود، ولی دست‌کم هندبال بهتری ارایه می‌شد و با اختلاف کمتری بازی‌ها را واگذار می‌کردند. به‌هرحال تیم جوانی برای این مسابقات اعزام شد و نمی‌توان انتظار بیشتری از آن تیم در مصاف با سوئد و اسپانیا و اسلوونی را داشت.

او درباره ترکیب قبلی تیم ملی هندبال گفت: ما در جام جهانی با آن ترکیب قبلی بازی کردیم. در این رقابت‌ها تیم کامل‌تر بود و شناخت بازیکنان نسبت به هم بیشتر بود و سال‌ها بود که بازیکنان در کنار هم بازی کرده بودند. در آنجا بازی خوبی هم ارایه کردیم و حضور ما با آن نمایش برای سایر کشورها بیش از حد تصورشان بود. تیم‌های حاضر در آنجا نمی‌دانستند که هندبال ایران در این سطح قرار دارد. بیشتر بازی‌ها را بجز کرواسی پا یاپای پیش رفتیم. تیم باید ترکیبی از افراد باتجربه و جوان باشد. در یک بازی گروهی باید همه‌چیز در کنار هم قرار گیرد تا بتوان یک تیم خوب و یک نتیجه خوب بدست آید.

به گفته‌ی رجبی برای مقابله با رویدادهای پیش رو باید برنامه‌های بلندمدت داشت. او در این‌باره افزود: اگر دو سال دیگر مسابقه‌ای داریم باید از هم‌اکنون به‌فکر آن رقابت‌ها باشیم و با دید وسیع‌تر برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، نه اینکه‌ نزدیک مسابقات، تازه به‌فکر آمادگی تیم جوان باشیم.

محمدرضا رجبی گفت: ما لیگ پویایی داشتیم و الان تحت تاثیر مشکلات مالی باشگاه‌ها قرار گرفتیم. جذابیت لیگ امسال نیز به خاطر نبود اسپانسرها و سرمایه‌گذار کم شده بود و این روند بر روی بازیکنان نیز تاثیر گذاشته است.

او قراردادهای هندبال را نسبت به سایر رشته‌های توپی خیلی ناچیز دانست و گفت: هندبال همانند سایر رشته‌های توپی از نظر موقعیت ملی از جمله بازی‌های آسیایی پیشرفت‌ها و مقام‌های زیادی کسب کرده‌است ولی نسبت به آن‌ها در مبلغ قراردادها صعودی نداشته‌است. قرارداد‌های آن‌ها کجا؟ قرارداد‌های هندبال کجا؟

او با بیان اینکه هندبال ایران نیاز به حمایت دارد، گفت: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون هندبال و مسئولان باید توجه بیشتری به این رشته داشته‌ باشند. هندبال ما نیاز به یک لیگ خوب، باشگاه خوب، سرمایه‌گزار و اسپانسر خوب دارد تا بازیکنان مشکلات مالی را کنار بگذارند و وقت خود را کاملا صرف هندبال کنند. همچنین باید از طریق پخش بیشتر هندبال از طریق رسانه و آموزش هندبال رغبت بیشتری برای هندبال دوستان ایجاد کرد تا آینده‌ی بهتری برای هندبال بوجود آید.

به گفته‌ی وی اگر در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری برای هندبال شود و اسپانسر خوب پیدا شود، قطعا بازیکنان تیم ملی خارج از ایران بازی نمی‌کنند و همینجا با هم تمرین و هماهنگ می‌شوند. او در خصوص لژیونرشدن ادامه داد: بازی در لیگ‌های اروپایی باوجود دستمزدهای خوب، سختی‌های خاص خود را دارد. لیگ‌های اروپایی طولانی است و تراکم بازی‌های آن زیاد است. بنابراین اگر در لیگ‌های اروپایی بازی کنی به دلیل بعد مسافت و تراکم زیاد نمی‌توان در تیم ملی خوب ظاهر شد. کشورهای عربی از لحاظ دستمزد برای بازیکنان ایرانی بهتر است و سختی‌های آن کمتر است. من دوسال پیش لژیونر بودم و امسال به ایران آمدم. قبل از عید نیز از سوئیس پیشنهاد داشتم ولی چون قرارداد داشتم نتوانستم قبول کنم، برای فصل بعد نیز تصمیم دارم لژیونر شوم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha